دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با افزونه Secure Gmail پیام هایتان را رمزگذاری کنید
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزونه Secure Gmail

با افزونه Secure Gmail پیام هایتان را رمزگذاری کنید

افزونه Secure Gmail برای رمزگذاری جیمیل

در این مدت آنقدر از بی اعتباری ادعاهای شرکت های فناوری در باب «امن» بودنِ خدماتشان گفته ایم که نیازی به تکرار مکررات نمی بینیم. وقتی سازمان امنیت ملی ایالات متحده بهاعضای سازمان ملل و اتحادیه اروپا که هر یک قدرتی برای خود محسوب می شوند رحم نمی کند، آیا از خیر کند و کاو در داده های وب‌وندان (شهروند دنیای وب) عادی می گذرد؟

خواندید که گوگل شروع به رمزگذاری داده های فضای ابری اش کرده و می دانیم چرا تمایلی به بسط این ویژگی به باقی خدمات خود ندارد؛ اما اینکه گوگل چنین تمایلی ندارد دلیلی بر باز ایستادنِ ما از تلاش برای حفظ حریم خصوصی خود نمی شود. یک پای حضور در وب، حفظ حریم شخصی ست و گریزی هم از آن وجود ندارد.
در همان مقاله از دستبرد گوگل به محتوای پیام ها به جهت استفاده برای تبلیغات هدفمند گفتیم، و نوشتیم که غول جستجو این را راهکار کسب درآمدش می داند و حاضر به تغییر رویه هم نیست. اما در دنیای دیجیتال چیزی که زیاد است راه دوم و سوم است.
با افزونه Secure Gmail پیام هایتان را رمزگذاری کنید
افزونه Secure Gmail به رایگان می تواند کمک حال شما در رمزگذاری پیام های تان باشد. وقتی در مرورگر کروم نصب شود با ورود به حساب جیمیل یک نقشکِ (Icon) قفل، کنار دکمه Compose ظاهر می شود. کلیکش کنید تا وارد حالت Secure Compose شوید. حالا پیام نوشتاری شما پیش از ارسال رمزگذاری می گردد و هیچ نسخه ای هم در سرورهای گوگل نگه داشته نمی شود که کسی بعداً بتواند به آن دست یابد. عملیات رمزگذاری با رمزی که شما به رایانامه اختصاص می دهید صورت می گیرد و گیرنده برای رمزگشایی اش نیاز به دانستن آن رمز دارد.
اگر برای محتواهای مختلف از رمزهای متفاوت استفاده می کنید می توانید با تعریف Hint به گیرنده بفهمانید که از کدام رمز باید برای رمزگشایی استفاده کند. در ضمن گیرنده هم برای رمزگشایی پیام باید این افزونه را در مرورگر خود نصب داشته باشد.
کل پروژه این افزونه باز متن است و اگر مایل به مشاهده کدهای آن باشید می توانید در GitHub به آنها دسترسی پیدا کنید. Secure Gmail از روش کدگذاری متقارن استفاده می کند بنابر این انتخاب یک رمز قوی حائز اهمیت زیادی است.
شما چه روش های دیگری برای امن سازی خدماتِ وب سراغ دارید؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits