دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه رازهای گوشی اندروید را بدانیم و آن را به کار ببریم؟
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چگونه رازهای گوشی اندروید را بدانیم و آن را به کار ببریم؟- نکته و ترفند که هر کاربر گوشی اندروید باید بداند!-مجموعه ترفند های اندروید - آموزش 5 ترفند شگفت انگیز در گوشی اندروید

چگونه رازهای گوشی اندروید را بدانیم و آن را به کار ببریم؟

چگونه رازهای گوشی اندروید را بدانیم و آن را به کار ببریم؟

گوگل در اندروید محبوبش امکانات و منو های فراروانی قرار داده تا بتواند با تمامی آنها نیاز های شما را به طور کامل پاسخگو باشد. اما مقدار کمی از امکانات را محدود کرده و تنها به توسعه دهندگان و کسانی که کمی حرفه ای تر هستند پیشنهاد و امکان استفاده را می دهد، به نظر ما و بسیاری حتی اگر شما دانش برنامه نویسی نداشته باشید می توانید از این منو که با نام developer options یاد می شود استفاده کنید.

چگونه DEVELOPER OPTIONS را فعال کنیم ؟

علت اینکه بسیاری از این منو اطلاعی ندارند و امکانات و توانایی آن را نمی شناسند غیر فعال بودن آن برای همه هست و باید بدانیم به صورت پیشفرض این امکان غیر فعال است و اگر در گوشی شما این منو باز است مسلما کسی قبل از شما آن را فعال کرده است!برای فعال کردن دولوپرز آپشن کافی است

به Settings > About device > Build number. بروید و Build number را چندین مرتبه فشار دهید (بین ۷ الی ۸ مرتبه به صورت پیاپی تپ کنید). بلافاصله سیستم به شما پیام خواهد داد که you're now a developer و شما اکنون به developer options دسترسی دارید! اکنون در لیست setting در بین موارد انتهایی می توانید این گزینه را مشاهده کنید.

چگونه صفحه نمایش گوشی را همیشه روشن نگاه داریم ؟

گاهی اوقات پیش می آید که نیاز به این داریم که صفحه نمایش گوشی تمام مدت روشن باشد و تا ما با دکمه پاور فرمان نداده ایم خاموش نشود، در تنظیمات گوشی این مورد حداقلی دارد، مثلا ۳۰ یا ۱۵ ثانیه. شما با دسترسی داشتن به developer options می توانید در زمان شارژ صفحه نمایش خودتان را کاملا روشن نگاه دارید، در developer options به دنبال Stay awake بگردید و آن را فعال کنید.

نظارت کامل در مصرف برنامه های اندرویدی از منابع

نیازی نیست که شما یک توسعه دهنده یا برنامه نویس اندرویدی باشید تا بتوانید منابع سیستم را به طور کامل کنترل کنید. با دسترسی داشتن به بخش دولوپرز آپشن به راحتی می توانید کنترل کنید و ببینید که کدام اپ از منابعی نظیر wifi، حافظه و دیتا و خیلی چیز های دیگر استفاده می کند. با این امکان می توانید متوجه شوید کدام برنامه باعث پر شدن حافظه RAM شما شده و گوشی شما را کند می کند.

تعامل بهتر گوشی اندروید و PC

شاید شما هم تا کنون نام USB debugging را شنیده باشید، اگر اهل روت کردن گوشی های اندرویدی هستید حتما با این گزینه آشنایی دارید. با فعال کردن این گزینه می توانید با یک کابل USB به برنامه و فایل های سیستمی گوشی تلفن همراه خودتان از طریق PC دسترسی داشته باشید.این گزینه بسیار مفید هست مخصوصا زمانی که رام روی گوشی از کار افتاده باشد و یا قصد بک آپ گرفتن از اطلاعات گوشی را را وقتی گوشی آسیب دیده باشد را داشته باشید.

محدود کردن برنامه ها برای اجرا در پس زمینه!

مسلما شما می دانید که بسیاری از برنامه ها پس از نصب در پس زمینه به صورت مداوم در حال اجرا هستند و بدون اجازه ما باعث مصرف باتری می شوند! برای کنترل برنامه ها برای اجرای خودکار در بخش دولوپرز آپشن دنبال Limit background processes بگردید و برنامه هایی که دوست ندارید در پس زمینه و بدون فرمان شما اجر شوند را متوقف کنید.

چگونه رازهای گوشی اندروید را بدانیم و آن را به کار ببریم؟

بهبود گرافیک در بازی های ۳بعدی در گوشی های اندرویدی

شاید برای شمایی که مبلغ زیادی برای خرید گوشی با ابعاد صفحه بزرگ هزینه کرده اید سوال باشد که چرا گوشی شما در اجرای بسیاری از بازی ها دچار ضعف هست و یا شاید همراه با لگ بازی ها را اجرا می کند! با فعال کردن ۴xMSAA می توانید تجربه بهتری در پردازش تصاویر بازی های با گرافیک بالا داشته باشید و بدون لگ آنها را تجربه کنید!

سرعت اجرای انیمیشن ها و افکت های نمایشی را افزایش دهید

شاید دوست دارید کمتر افکت های نمایشی و حرکت منو ها را ببنید، برای کنترل سرعت افکت ها و جلوه های نمایشی کافی است دنبال window animation scale و transition animation scale و Animator duration scale بگردید، شما می توانید سریعترین حالت را ۰٫۵x داشته باشید. پیشنهاد می کنم این مورد را حتما امتحان کنید!موارد بیشتری نیز از منوی developer options قابل بررسی است اما امکان آسیب رسیدن به گوشی را بسیار بالا خواهد برد، امیدواریم از موارد بالا لذت برده باشید

قبل از اینکه رمزنگاری را فعال کنید بهتر است از نکات زیر آگاه باشید:

عملکرد کندتر: رمزنگاری همیشه باعث بروز کندی در عملکرد دستگاه شما می شود . البته این کاهش سرعت بسته به سخت افزار تبلت یا گوشی شما دارد .رمزنگاری همیشه یک مسیر یکطرفه است : پس از رمزگذاری روی حافظه دستگاهتان ، تنها راه غیرفعال ساختن رمزگذاری بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است

که این کار باعث پاک شدن تمام داده های ذخیره شده روی دستگاه شما می شود.درنظر داشته باشید که ممکن است برای برخی از افراد استفاده از رمزنگاری یک قابلیت مضر و دردسرساز باشد تا یک قابلیت مفید. اگر هنوز هم علاقه به استفاده از این روش دارید ، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

چگونه رازهای گوشی اندروید را بدانیم و آن را به کار ببریم؟

چگونه رمزنگاری را در اندروید فعال کنیم

فرآیند رمزنگاری می تواند یک ساعت و شاید بیشتر نیز ، طول بکشد این بستگی به میزان داده هایی دارد که روی حافظه دستگاهتان دارید . قبل از شروع کار دستگاهتان را به برق متصل کنید و مطمئن شوید که زمان کافی برای انجام این کار را دارید زیرا قطع رمزنگاری در اواسط کار می تواند

منجربه از دست دادن بخشی ( یا تمامی ) اطلاعات شما شود.قبل از ادامه ، مطمئن شوید که دارای یک صفحه قفل شما دارای یک پسورد یا PIN است زیرا اندروید بدون استفاده از قفل صفحه به شما اجازه رمزنگاری را نخواهد داد . اگر پسورد قفل صفحه ندارید به قسمت Setting سپس قسمت Security سپس

قسمت Screen Lock بروید و یک پسورد برای صفحه قفل دستگاهتان درنظر بگیرید .اکنون شما می توانید حافظه دستگاهتان را رمزنگاری کنید . برای اینکار قسمت Setting سپس قسمت Security دستگاهتان را باز کنید و در قسمت Encryption ، Encrypt Phone ( یا Encrypt Tablet ) را انتخاب کنید.

هشداری که نمایش داده می شود را بخوانید و دکمه Encrypt Phone را برای ادمه بزنید . اگر دستگاه به برق متصل نباشد ، شما پیامی را مبنی بر متصل بودن دستگاه به برق خواهید دید .پس از قبول هشدار ، دستگاهتان را برای مدتی رها کنید تا فرآیند رمزگذاری انجام شود . همانطور که گفته شد ممکن است این فرآیند یک ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد . هرگز فرآیند رمزنگاری را متوقف نکنید .

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits