دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه مانیتور مناسب انتخاب کنیم
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب مانیتور مناسب - مزایا و معایب- مقایسه اندازه ها- مزایای مانیتور صفحه عریض- مزایای مانیتور استاندارد- مانیتورهای استاندارد

چگونه مانیتور مناسب انتخاب کنیم

انتخاب مانیتور مناسب بین مانیتورهایی با اندازه استاندارد یا مانیتورهای صفحه عریض کار دشواری است. بعضی از مردم صفحه های صفحه عریض دوست دارند و از داشتن فضای افقی بیشتر لذت میبرند تا بتوانند فیلم های اندازه افقی را بهتر ببیند، بهتر بازی کنند و یا چندین صفحه را همزمان باز کنند. وقتی که میخواهید مانیتور بخرید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه نوع مانیتوری بخرید، مزایا و معایب هر نوع را بررسی کنید و تعیین کنید بیشتر برای چه کاری از آن استفاده میکنید.

چگونه مانیتور مناسب انتخاب کنیم

مقایسه اندازه ها
برای انتخاب مانیتور مناسب به یاد داشته باشید که بیشتر مانیتورها بر اساس اندازه قطرشان اندازه گیری میشوند، در نتیجه مقایسه اندازه یک مانیتور استاندارد با یک مانیتور صفحه عریض میتواند گمراه کننده باشد، برای مثال یک مانیتور ۱۹ اینچ استاندارد میتواند ۱۵.۲ اینچ عرض و ۱۱.۴ اینچ طول داشته باشد.


یک مانیتور ۱۹ اینچ صفحه عریض میتواند ۱۶.۶۵ اینچ عرض و ۱۱.۷۶ اینچ طول داشته باشد.
از نظر ارتفاع، این مقایسه بیشتر نزدیک مانیتور ۱۹ اینچ استاندارد است، در انتخاب مانیتور مناسب مانیتورهای استاندارد و صفحه عریض با یک قطر تقریبا یک هزینه دارند، اطمینان حاصل کنید وقتی قیمت ها را مقایسه می کنید به ارتفاع مانیتور هم توجه دارید.

مزایای مانیتور صفحه عریض
مزایای مانیتور صفحه عریض وقتی واضح میشود که با آن یک فیلم ببینید یا بازی کنید و میتوانند کاربردی باشند و به شما در سودمندی بسته به نوع برنامه هایی که اجرا می کنید، کمک کنند.


همچنین می توانند بسته به کاری که می کنید به شما کمک کنند، اگر روی صفحات گسترده و عریض کار می کنید و یا چندین صفحه در کنار هم باز می کنید، صفحات عریض کاملا مناسب شما هستند.
همچنین برنامه نویسی کامپیوتر و یا کار کردن با نرم افزارهایی مثل Adobe Dreamwaver در مانیتورهای صفحه عریض بهتر است، چون آنها معمولا فضای زیادی می خواهند و چندین صفحه را با هم باز می کنند در صفحات استاندارد فضای کمی وجود دارد.


اگر در حال حاضر دو مانیتور استاندارد را به هم وصل کرده اید تا صفحه عریضی داشته باشید آن را با یک مانیتور صفحه عریض جایگزین کنید، این کار فضای کمتری را نیز در میز کارتان اشغال می کند.

چگونه مانیتور مناسب انتخاب کنیم

مزایای مانیتور استاندارد
در حالیکه مانیتورهای صفحه عریض برای خیلی از برنامه ها مزایای خوبی دارند، بعضی دیگر از برنامه ها روی مانیتورهای صفحه عریض خوب هستند، مثل صفحات وب و Microsoft Word که برای اسکرول کردن ساخته شده اند.
در حالیکه خیلی از فیلم ها و بازی ها روی صفحات عریض خوب اجرا می شوند، خیلی از بازی ها هم روی صفحات استاندارد آسان اجرا می شوند، برای مثال در بازی های پروازی که بازیکن مجبور است مدام بالا و پایین را ببیند، کسی که در مانیتور استاندارد بازی می کند زودتر حریف و دشمن را می بیند تا کسی که در صفحه عریض بازی می کند.
چون مانیتورهای استاندارد باریکتر هستند، وقتی که از لحاظ فضای فیزیکی روی میز کارتان محدود هستید، مانیتورهای استاندارد بهتر هستند.

سازگاری
بیشتر سیستم عامل های مدرن مثل ویندوز ۷ یا مک، با هر دو نوع مانیتور هم استاندارد و هم صفحه عریض سازگار هستند.
علاوه براین، همه ی برنامه ها با صفحات عریض سازگار نیستند، وقتی که از حالت تمام صفحه استفاده کنید بعضی برنامه ها ممکن است تحریف شوند، قبل از اینکه بخواهید مانیتور جدید بخرید، به سازگاری کارت گرافیک خود با مانیتور های صفحه عریض توجه کنید.
برای انتخاب مانیتور مناسب باید حواستان باشد که هر چقدر کامیپوترتان قدیمی تر باشد، احتمال سازگار نبودن آن با صفحات عریض بیشتر می شود.

eHow



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits