دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 دوربین عکاسی پیشنهادی نشنال جئوگرافی برای کسانی که زیاد عکاسی می کنند
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دوربین عکاسی-دوربین عکاسی پیشرفته-دوربین عکاسی پیشنهادی نشنال جئوگرافی-دوربین عکاسی حرفه ای

چندی پیش نشنال جئوگرافی، ۱۰ دوربین کامپکت مناسب برای عکاسی در سفر را معرفی کرد. در این یادداشت به معرفی اجمالی این ۱۰ دوربین می‌پردازیم.

فوجی فیلم X-T1

دوربین عکاسی

چند وقت پیش، فوجی فیلم، آخرین دوربین از سری X خود را رونمایی کرد. X-T1 مانند مدل قبلی X-Pro ، به سبک دوربین‌های قدیمی دهه ۷۰ میلادی طراحی شده‌است. این دوربین بسیار سریع است؛ فوکوس خودکار سریع، بازبینی عکس سریع و روش‌های مختلف عکاسی سریع بدون هنگ کردن دارد. این دوربین جایگزین مناسبی برای دوربین‌های سنگین و گران DSLR است.

سنسور : APS-C 16MP

امکانات : لنز قابل تغییر، منظره‌یاب الکترونیکی، ویدئوی HD

فوجی فیلم X-E2

دوربین عکاسی

این دوربین، نسخه سبک‌تر و کوچک‌تر مدل X-Pro می‌باشد که البته فاقد منظره‌یاب اپتیکی است. دوربین‌های فوجی فیلم از سنسورهای جدیدی به نام X-Trans CMOS بهره می‌برند. این نوع سنسور نسبت به سنسور دیگر دوربین‌های کامپکت، راه متفاوتی برای بازنمایی رنگ‌ها بکار می‌برد که نتیجه آن تنه به عکس‌های دوربین‌های DSLR می‌زند.

سنسور : APS-C 16MP

امکانات : لنز قابل تغییر، Wi-Fi ، منظره‌یاب الکترونیکی، ویدئوی HD

پاناسونیک لومیکس DMC-GH4

دوربین عکاسی

سری G پاناسونیک، مجهز به سنسورهای میکرو 4/3 است و پاناسونیک به نوعی در استفاده از این سنسورها نوآوری کرده‌است. منظره‌یاب الکترونیکی خوب و همچنین دسترسی‌های آسان و سریع دوربین از مزیت‌های آن است. اما اتفاق بزرگ در این مدل پاناسونیک را باید همان قابلیت ضبط تصاویر ویدئو با کیفیت 4K دانست.

سنسور : میکرو 4/3 ، ۱۶ مگاپیکسل

امکانات : لنز قابل تغییر، Wi-Fi ، منظره‌یاب الکترونیکی، ویدئوی 4K

پاناسونیک لومیکس DMC-GX7

دوربین عکاسی

سری G چند سالی دوربین محبوب عکاسان بود. اندازه کوچک، سبکی، کیفیت خوب عکس و لنزهای متنوع در دسترس و قابل استفاده، از جمله مزایای این سری است. دیوید آلن هاروی، یکی از عکاسان برجسته نشنال جئوگرافی، یکی از همین دوربین‌های جمع‌و‌جور را به همراه داشت و عکس‌های زیادی با آن ثبت کرد. GX7 ، آخرین مدل از این سری است، که چندی دیگر تولید آن متوقف می‌شود. بهتر است شانس خود را از دست ندهید و بهترین مدل این سری خوب را تهیه کنید.

سنسور : میکرو 4/3 ، ۱۶ مگاپیکسل

امکانات : لنز قابل تغییر، Wi-Fi ، منظره‌یاب الکترونیکی، ویدئوی HD

سونی آلفا a6000

دوربین عکاسی

این مدل، تقریباً همان دوربین سونی NEX 6 است و واقعاً دلیل این تغییر نام از سوی سونی بدرستی مشخص نیست. البته در این مدل یک اتفاق خوب افتاده و رزولوشن از ۱۶ مگاپیکسل به ۲۴ مگاپیکسل افزایش پیداکرده و عملاً با رزولوشنی درحد دوربین‌های DSLR طرف هستیم. البته رزولوشن منظره‌یاب الکترونیکی آن نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است. این مدل هم جزو کار‌آمدها محسوب می‌شود، که البته بهتر است قبل از خرید کمی با آن کار کنید تا از مفید بودن آن مطمئن شوید.

سنسور : APS-C 24.3MP

امکانات : لنز قابل تغییر، Wi-Fi ، منظره‌یاب الکترونیکی، ویدئوی HD

سونی آلفا a7

دوربین عکاسی

این دوربین چیزی بود که عکاسان مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند؛ یک سنسور فول فریم در یک دوربین بدون آینه. البته باتوجه به سنسور بزرگ و طبیعتاً لنزهای نسبتاً بزرگ مورد نیاز این مدل، قطعاً از سایر مدل‌های این لیست کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است.

با این حال کیفیت فوق‌العاده‌ای که حاصل از همین سنسور بزرگ است، باعث می‌شود به این دوربین توجه ویژه‌ای کنیم. رزولوشن ارائه شده در این مدل ۲۴ مگاپیکسل است که البته در مدل (a7s) دوازده مگاپیکسل و در مدل a7R سی و شش مگاپیکسل است. با توجه به کمتر بودن تعداد پیکسل در مدل a7s، حساسیت آن تا مقدار باورنکردنی ISO 400.000 قابل افزایش است. در مورد این دوربین حالا حالاها باید صحبت شود.

سنسور : Full-frame 12.2MP (a7S), 24.3MP (a7), 36MP (a7R)a7R

امکانات : سنسور فول فریم بدون آینه، لنز قابل تغییر، Wi-Fi ، منظره‌یاب الکترونیکی، ویدئوی HD

اُلمپیوس TG-3

دوربین عکاسی

اگرچه سنسور بسیار کوچک این دوربین کمی به ذوق می‌زند، اما اندازه کوچک آن بسیار قابل توجه است. این دوربین جیبی، ضدضربه و ضد آب بوده و در مقابل نفوذ گرد و غبار کاملاً مقاوم بوده و درعین حال در درجه حرارت‌های بسیار پایین مقوم است. خاصیت ضد‌ آب این دوربین به حدی است که قابلیت فعالیت در عمق ۵۰ فوتی آب را دارد.

مشخصات این دوربین طوری است که به درد ماجراجویان و کسانی که به نقاط دورافتاده و خطرناک مسافرت می‌کنند می‌خورد. به عنوان مثال، جی پی اس نصب شده روی آن، کاملاً شما را برای مسیریابی راهنمایی می‌کند. البته با توجه به مشخصات فنی، نباید انتظار ثبت آثار هنری فوق‌العاده از این دوربین را داشت.

سنسور : ۱۶ مگاپیکسل

امکانات : ضد آب، لنز f/2.0 25-100، نمایشگر ۳ اینچی OLED

اُلمپیوس OM-D E-M1

دوربین عکاسی

المپیوس پیشرو در ساخت دوربین‌های کوچک با کیفیت بالاست و می‌توان گفت که این دوربین پرچمدار این سری از دوربین‌های المپیوس است. فوکوس خودکار سریع و مقادیر حساسیت‌های بالا، از جمله ویژگی‌های این دوربین است.

سنسور : میکرو 4/3 ، ۱۶ مگاپیکسل

امکانات : لنز قابل تغییر، Wi-Fi ، منظره‌یاب الکترونیکی، ویدئوی HD

ریکو GR

دوربین عکاسی

عکاسان قدیمی، دوربین دوست داشتنی ریکو GR1 را بیاد دارند. دوربینی که تا مدتها حتی بعد از جمع شدن عکاسی با فیلم، همچنان نزد عکاسان بود. بلاخره ریکو، یک جایگزین دیجیتالی مناسب و درخور این مدل روانه بازار کرد. لنز مورد استفاده در GR، همان لنزی است که در GR1 استفاده می‌شد. سرعت بالای دوربین، از جمله محاسن آن محسوب می‌شود.

سنسور : APS-C 16MP

امکانات : لنز ۲۸ میلی متری با f/2.8، ویدئوی HD

سونی DSC-RX10

دوربین عکاسی

این دوربین برای عکاسانی است که می‌خواهند از همه چیز عکاسی کنند. از عکاسی در داخل کلیسای نوتردام گرفته تا گرفتن یک کلوزآپ از یک شیر. با توجه به لنز ۲۴-۲۰۰ روی آن با دیافراگم ثابت f/2.8 امکان عکاسی در شرایط مختلف نوری و فاصله‌ای فراهم می‌آید. رزولوشن بالای این دوربین از دیگر نکاتی است که می‌توان درباره آن ذکر کرد.

سنسور : ۲۰ مگاپیکسل

امکانات : لنز کارل زایس ۲۴-۲۰۰ میلی متری با f/2.8 ، وای-فای ، منظره یاب الکترونیکی، ویدئوی HD

منبع : فارنت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits