دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1+تصاویر
16
زمان مطالعه: 8 دقیقه
بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1-بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان-بررسی سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1-بررسی سونی اکسپریا زد وان-طراحی اکسپریا زد وان-کیفیت ساخت اکسپریا زد وان-صفحه نمایش اکسپریا زد وان-نرم افزار اکسپریا زد وان-پردازنده و حافظه...

خیلی‌ها بودند که طراحی Xperia Z را دوست داشتند و تمایل داشتند که سونی این طراحی را رها نکند. اما Xperia Z اشکالاتی در بعضی از قسمت‌های خود داشت که سونی سعی کرده است این اشکالات را برطرف کرده و بهترین تجربه کاربری را که می‌توانسته ارائه بدهد. این گوشی به ویژگی‌ها و امکاناتی مجهز است که به راحتی می‌تواند بسیاری از کسانی را که به دنبال یک گوشی هوشمند شیک و لوکس هستند را به سمت خود جذب کند. با هم به بررسی گوشی می‌پردازیم تا ببینیم که چه مزیت‌ها و چه معایبی دارد.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

طراحی و کیفیت ساخت

وقتی از روبرو به گوشی نگاه می‌کنید کاملا احساس می کنید که گوشی Xperia Z را می بینید. در جلوی گوشی یک صفحه نمایش 5 اینچی قرار دارد که بیشتر فضای جلوی گوشی را اشغال کرده است، در بالای این صفحه نمایش دوربین دوم به همراه سنسورها و خروجی صدای مخاطب قرار دارند در داخل خروجی صدای مخاطب LED هشدار دهنده‌ای قرار گرفته که در شرایط مختلف با رنگ‌های متنوع خود شما را آگاه می‌کند. در پایین صفحه نمایش هیچ چیزی نخواهید دید.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

اطراف صفحه نمایش یک نوار پلاستیکی قرار گرفته است که تا حدودی باعث تفاوت ظاهر گوشی با Xperia Z می‌شود.

یکی از بزرگترین تفاوت‌های این اسمارت فون با نسل قبلی در این است که در اطراف این گوشی فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده است. این فریم جدید علاوه بر اینکه ظاهری زیبا را برای گوشی به همراه می‌آورد باعث می‌شود دوام گوشی نیز بیشتر شود.

در سمت چپ گوشی درگاه اتصالی و درگاه کارت حافظه خارجی قرار دارند. در پایین این دو درگاه محل اتصال گوشی به داک تعبیه شده است.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

در سمت راست گوشی در بالاترین قسمت محل قرار گیری سیم کارت قرار گرفته است، کمی پایین تر از آن دکمه پاور، دکمه‌های کم وزیاد کردن صدا و دکمه شاتر قرار دارند. در گوشه پایینی سمت راست محل بستن بند یا وسایل جانبی خاصی که با بند به گوشی متصل می‌شوند قرار دارد.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

در لبه سمت راست زد ۱، شاهد دکمه فیزیکی دوربین هستیم که بازگشتش به خانواده زد می تواند خبری بسیار خوشایند باشد. دو انگشت بالاتر، دکمه های به هم پیوسته کنترل صدا را داریم و تقریبا چسبیده به آنها، دکمه Power نیز با همان طراحی زیبا و مخصوص سونی از دل قاب آلومینیومی به بیرون سرک کشیده؛ و در بالای آن نیز محفظه در پوش دار میکرو سیمکارت جاخوش کرده.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

در پایین گوشی نیز اسپیکر گوشی قرار دارد و در زیر یک پوشش مشبک قرار گرفته است، میکروفون گوشی نیز در زیر این پوشش قرار دارد. در بالای گوشی تنها خروجی جک 3.5 میلیمتری هدفون دیده می‌شود.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

اما در پشت گوشی مهمترین برگ برنده این گوشی قرار گرفته است، در اینجا لنز دوربین در بالاترین قسمت پشت گوشی قرار دارد و در زیر آن یک فلاش LED قرار گرفته است، بعدا به طور مفصل به مشخصات این دوربین خواهیم پرداخت.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

این گوشی زیبا است درست مانند Xperia Z که زیبا بود، اما یک تفاوت در اینجا است، ما فکر می‌کنیم که این گوشی از نسل قبلی بسیار خوش دست تر شده است و در هنگام دست گرفتن آن راحتی بیشتری را حس خواهید کرد.

در ضمن این گوشی تاییدیه IP55 و IP58را دارد که باعث می‌شود با یک گوشی ضد آب و ضد گرد وغبار روبرو باشید، این گوشی تا عمق 1 متری تا 30 دقیقه دوام می آورد، علاوه بر این در زیر آب می‌توانید با این گوشی عکس بگیرید و فیلمبرداری کنید، اما توجه کنید که در زیر آب صفحه لمسی گوشی کار نخواهد کرد و برای این که دوباره این صفحه نمایش کار کند باید صفحه و دست خود را کاملا خشک کنید.

صفحه نمایش

در Xperia Z ما هم صفحه نمایش را دوست داشتیم هم از آن خوشمان نمی‌آمد، صفحه نمایش Xperia Z اولین صفحه نمایش فول اچ دی بود که آن را برای شما بررسی کردیم و کیفیت متن‌ها و رنگ‌ها در آن خیلی خوب بود اما زاویه دید و خوانایی در زیر محیط باز بسیار ضعیف بود. اما در این گوشی با این صفحه نمایش، سونی درب صنعت تلویزیون سازی را به روی گوشی‌های موبایل باز کرده است. در اینجا سونی از صفحه نمایش‌های TRILUMINOS برای موبایل استفاده کرده است که از این تکنولوژی در تلویزیون‌های سری ساخت 2013 خود استفاده کرده بود. تکنولوژی از نورهای LED سه رنگ اصلی قرمز – آبی و سبز برای نور پس زمینه کریستال مایع استفاده خواهد کرد. این عملکرد باعث می‌شود که رنگ‌ها بر روی صفحه نمایش با کیفیت بسیار خوبی و شفافیت عجیبی نمایش داده شوند.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

در این صفحه نمایش زاویه دید بسیار بهتر از Xperia Z اصلی است اما باز هم در برابر بسیاری از رقبا هنوز زاویه دید یک عیب به شمار می‌رود.

نرم افزار

زد ۱ به صورت پیش فرض با آخرین نسخه از اندروید، یعنی جیلی بیلی ۴.۳ عرضه می شود. سونی مثل همیشه رابط کاربری اختصاصی خود را بر روی سیستم عامل گوگل قرار داده و امکانات مورد نظرش را از این طریق در اختیار کاربران قرار می دهد.

این رابط کاربری در مقایسه با رقبایی همچون سامسونگ و HTC، قابلیت های اختصاصی کمتری را ارائه می دهد و جالب اینکه سونی نیز تا به حال هیچگونه تلاش جدی جهت بهبود آن انجام نداده

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

پردازنده و حافظه داخلی

این گوشی به قوی ترین پردازنده حال حاضر بازار مجهز است، پردازنده گوشی اسنپدراگون 800 است که آخرین پردازنده ساخت شرکت کوآلکام است، این پردازنده 4 هسته در خود دارد که این پردازنده‌ها می توانند در نهایت سرعت خود فرکانس 2.2 گیگاهرتز را برای این گوشی به همراه داشته باشند. رم گوشی 2 گیگابایت و حافظه داخلی گوشی 16 گیگابایت است که از این میزان تنها چیزی در حدود 12 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد. به شما اطمینان می‌دهیم که در استفاده روزانه از این گوشی به مشکلی برنخواهید خورد زیرا پردازنده قوی این گوشی از پس تمام کارها برخواهد آمد.

باتری

باتری این گوشی ظرفیتی برابر 3000 میلی آمپر را دارد در اینجا سونی ادعا کرده که این باتری تا 13 ساعت و 50 دقیقه از گوشی در حالت مکالمه در شبکه 2G پشتیبانی خواهد کرد و تا 880 ساعت نیز از حالت آماده به کار پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های سونی همیشه به باتری خوب معروف بوده‌اند، ما از عملکرد باتری رضایت داشتیم و استفاده ترکیبی از گوشی می‌توانید به راحتی تا 1 روز کامل را به گوشی اطمینان کنید.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

دوربین

یکی از ویژگی‌های این گوشی که سونی بسیار برای آن تلاش کرده و در واقع این تلاش نتیجه بسیار خوبی را نیز داشته قسمت دوربین است. سونی در Xperia Z1 از یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی استفاده کرده است که این دوربین لنز G دارد، لنز G یکی از بهترین سری لنزهای سونی به حساب می‌آید. در این دوربین سونی سنسور Exmor RS را با موتور پردازشگر BIONZ ترکیب کرده است و بهترین رابط کاربری را به وجود آورده است.

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

این دوربین چندین ویژگی اضافی دارد که عبارتند از:

بررسی کامل سونی اکسپریا زد وان Xperia Z1

1 – Superior Auto:

در این حالت دوربین به صورت خودکار تمام تنظیمات را انجام خواهد داد شما دخالتی در تعیین کیفیت و بقیه کارها نخواهید داشت.

2 – Manual:

در اینجا تمام تنظیمات در دست کاربر است و باید بر طبق تجربه و اطلاعات عکاسی بهترین تنظیمات را انتخاب کنید.

3 – TimeShift Brust:

در این حالت چندین عکس پیاپی گرفته می‌شود که به کاربر این امکان را می‌دهد از بین عکس‌های گرفته شده بهترین را انتخاب کند.

4 – Picture Effect:

با فعال کردن این ویژگی در یک زمان بر روی تصویری که گوشی نشان می‌دهد چندین افکت نشان داده می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد بهترین افکت که مورد نظر شما است را انتخاب کنید.

5 – Sweep Panorama:

با این ویژگی همانطور که از نام آن پیدا است می‌توانید عکس‌های پانوراما تهیه کنید.

6 – AR Effect:

این ویژگی از تمام این عنوان ها که ذکر کردیم بهتر و جالب تر است، در اینجا بر روی صحنه‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، تصاویر انیمیشنی زیبا و جالبی قرار می‌گیرد که می‌توانید نمونه‌های آن را در زیر مشاهده کنید.

برای دیدن عکس با کیفیت اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید

7 – Info eye:

با این ویژگی شما با استفاده از اتصال به موبایل شما می‌توانید اطلاعات مختلف در مورد مکانی که می‌خواهید از آن عکس بگیرید به شما نشان داده می‌شود.

8 – و اما Social Live:

این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا محتوایی که تهیه می‌کنید را به صورت مسقیم بر روی شبکه‌های اجتماعی خود ارسال کنید.

جی اس ام



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (16 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits