دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تبلت مناسب برای شما کدام است؟
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تبلت مناسب-خرید تبلت مناسب-انتخای تبلت مناسب-راهنمای خرید تبلت مناسب-تبلت مناسب برای شما-خصوصیات تبلت مناسب-تبلت مناسب چیست-خرید تبلت-آموزش تبلت-راهنمای خرید تبلت

این روزها تبلت ها جای خود را در بین مردم باز کرده و تبلت های مختلفی به بازار عرضه شده است و همین انتخاب را مشکل تر کرده است. برای خرید یک تبلت خوب و مناسب باید اول کارایی مورد نظر خود را تعیین کنید و بدانید بیشتر برای چه کاری به تبلت نیاز دارید، سپس بر اساس آن گزینه های مورد نظر را مقایسه و بهترین آنها را انتخاب نمایید. همچنین مقدار مبلغ در نظر گرفته شده برای خرید تبلت نیز می تواند عامل مهمی باشد. پس به مشخصه های مهم در انتخاب تبلت برای کارایی های مختلف می پردازیم.

تبلت مناسب

تبلت مناسب

از مهمترین قسمت ها در تبلت ها می توان به این موارد اشاره کرد: پردازنده (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU) ،حافظه رم (RAM)، صفحه نمایش، حافظه داخلی، باتری و موارد دیگر که با توجه به انتظار ما از دستگاه می بایست مدل مورد نظر انتخاب گردد.

تبلت مناسب

CPU: پردازنده های مختلفی در تبلت ها مورد استفاده قرار می گیرد که مهمترین خصوصیتی که باید به آن توجه داشت یکی سرعت آن و دیگری نوع پردازنده و تعداد هسته آن است. چند شرکت مهم این پردازنده ها را تولید می کنند. از جمله پردازنده های موجود در بازار می توان به پردازنده های ARM، Qualcom و Tegra نام برد. معمولترین پردازنده به کار رفته در تبلت ها و گوشی های هوشمند، پردازنده های ARM می باشند که با cortex-Ax نشان داده می شوند. هرچه عدد x بیشتر باشد آن پردازنده جدیدتر و قوی تر است.

تبلت مناسب

GPU: قسمتی از کار پردازش توسط پردازنده گرافیکی انجام می شود و در واقع پردازش کارهای گرافیکی را برعهده دارد. شرکت های تولید کننده cpu از پردازنده گرافیکی مختص خود استفاده می کنند. که می توان از طریق سایت های مقایسه GPU و CPU آنها را باهم مقایسه کرد.

تبلت مناسب

معمولاً باتری تبلت نیز در انتخاب تبلت مهم است، چون معمولا تبلت ها بدون اتصال به برق استفاده می شوند مانند موبایل. معمولاً هرچه مقدار آمپر باتری بیشتر باشد مقدار ساعتی که می توان با تبلت کار کرد بیشتر می شود. مثلاً باتری با حداقل ۴۰۰۰ mAh می تواند گزینه مناسبی باشد.

تبلت مناسب

افرادی که بیشتر به بازی با تبلت می پردازند می بایست تبلتی خریداری کنند که دارای CPU و GPU قدرتمندی باشند، بطور مثال حداقل از پردازنده cortex-A9 یا tegra3 چند هسته ای با سرعت حداقل Mhz 1 و نیز GPU چند هسته ای برخوردار باشند. مقدار حافظه رم نیز باید مورد توجه قرار گیرد، بطور مثال حداقل ۱ گیگابایت. همچنین باید این تبلت انواع سنسور های چرخشی و حرکتی را نیز دارا باشد.

تبلت مناسب

افرادی که برای دیدن فیلم و نیز خواندن مطالب از تبلت استفاده می کنند می بایست به کیفیت صفحه نمایش توجه بیشتری کنند تا وضوح پایین صفحه نمایش باعث خستگی چشم آنها نشود. مقدار رنگ بکار رفته در صفحه نمایش، مقدار رزولوشن و تراکم پیکسلی.

تبلت مناسب

بدلیل پیشرفت روز افزون قطعات بکار رفته در تبلت ها نمی توان نوع خاصی را پیشنهاد داد، در نتیجه پیشنهاد می شود با توجه به بودجه مورد نظر تعدادی تبلت انتخاب شود و با توجه به موارد بیان شده با یکدیگر مقایسه شوند تا بهترین تبلت انتخاب شود



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits