دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای خرید کولر گازی
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کولر گازی اسپلیت امروزه از محبوبترین لوازم پرکاربرد منزل یا اداره و محیط کار است چون با گرم شدن هوا و غیر قابل تحمل شدن وضعیت همه به مکانهایی که کولر گازی و یا هوای خنک دارند پناه می برند.

راهنمای خرید کولر گازی را برای این نوشتیم تا نکاتی را برای خرید کولر گازی مناسب با شما در میان بگذاریم و در هنگام خرید اسپلیت به این نکته ها دقت کنید.در این مطلب به مهمترین نکات در مورد خرید اسپلیت و کولر می پردازیم پس با ما همراه باشید.

1.کدام نوع کولر گازی را بخریم ؟

کولرگازی ها دارای انواع مختلف و سایزهای متفاوتی هستند از کولرگازی کوچک و پرتابل گرفته (معمولا در مکانهای کوچک نصب می شوند) تا کولر گازی های ایستاده بزرگ که برای ادارات و سالن ها استفاده می شود.اما پر استفاده ترین کولر گازی که در حال حاضر محبوبیت زیادی دارد کولر گازی اسپلیت است که نصب خیلی آسانی دارد وبه سادگی در هر جایی نصب می شود و از امکانات بسیار خوبی هم برخوردار است.البته کولر گازی های چند پنله هم شبیه اسپلیت ها هستند ولی در کولرهای چند پنله معمولا یونیت خارجی خیلی بزرگتر است و همه یونیتهای داخلی به این بخش متصل می شوند و چون نصب آن خیلی راحت نیست معمولا بیشتر مردم ترجیح می دهند که از اسپلیت ها استفاده کنند و دردسری از لحاظ نصب کولر گازی نداشته باشند.

راهنمای خرید کولر گازی

کولر گازی اسپلیت نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا محبوبیت زیادی دارد و در بیشتر کشورها الان اسپلیت ها فروش بیشتری دارند.پس پیشنهاد ما کولرگازی اسپلیت است، برای مکانهایی که بیشتر از 40 متر مساحت دارند و یا سالنها می توانید از کولر گازی ایستاده استفاده کنید.اما اگر مکان شما خیلی کوچک است و مثلا مغازه ای 12 متری دارید می توانید از کولر گازی کوچک و پرتابل هم استفاده نمایید.

2. کولر گازی معمولی یا اینورتر؟

فناوری اینورتر و در واقع موتور اینورتر در کولر گازی هم تحول بزرگی ایجاد کرد و باعث شده مصرف انرژی و بالطبع مصرف برق این اسپلیت ها خیلی پایین بیاید به همین دلیل کسانی که فکر اقتصادی دارند برای مناطق معتدل کولر گازی اینورتر را انتخاب می کنند چون در دراز مدت به نفع خریدار کولر گازی است.کولرهای اینورتر در واقع برای مناطقی طراحی شده اند که فقط بهار و تابستان گرمی دارند و برای مناطق گرمسیر و حاره ای شاید پاسخگو نباشند.

کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر از نظر قیمت از کولرهای معمولی پرهزینه تر است ولی به گفته کارشناسان 40 درصد مصرف برق کمتری دارند و چون مصرف انرژی کمی دارند در درازمدت در هزینه ها صرفه جویی می شود و هزینه ی بیشتری که برای خرید کولر گازی پرداخت کرده اید جبران می شود.

شرکت ال جی اولین شرکتی بود که کولر گازی های دوال اینورتر را روانه بازار کرد و بعدها شرکتهای دیگر هم از این فناوری استفاده کردند و در کولرهای جدید می توانید کولر گازی های دوال اینورتر را هم تهیه کنید.

نوع گاز مصرفی در کولر گازی اینورتر R410a است که کاملا هم با محیط زیست سازگار است و امروزه تاکید بر تولید کولرهایی است که حتما از گازR410a استفاده می کنند و برنامه ریزی بهداشت جهانی این است که کم کم گاز R22 را از تولیدات کم کند چون برای محیط زیست مضر است.

غیر از مواردی که گفته شد کولر گازی اینورتر سرعت سردسازی بیشتری دارد و زودتر محیط را خنک می کند پس در اینجا هم انتخاب ما برای مناطق معتدل مانند تهران خرید کولر گازی اینورتر است.

3. انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

در ادامه راهنمای خرید کولر گازی به مبحث مهمی می رسیم و اینکه کولر گازی مناسب مکان ما کدام است؟ در اینجا متراژ مکان مورد نظر شما مهم است. همچنین مکان شما طبقه ی چندم است، شمالی است یا جنوبی ، چند پنجره دارد و ....

بر اساس این موارد شما باید دقت کنید اسپلیتی با ظرفیت (BTU) مناسب را انتخاب کنید که مناسب باشد و کاملا محیط شما را خنک کند پس این مورد بسیار مهم است و حتما قبل از خرید کولر گازی با کارشناسان کولر گازی در این زمینه صحبت کنید آنها بر اساس تجربه ای که دارند می دانند برای شما کدام کولر گازی مناسب است.واحدهای پشت بام به دلیل برخورد مستقیم آفتاب به پشت بام نیاز به ظرفیتهای بالاتری نسبت به سایر واحدها دارند ولی بصورت کلی در عکس زیر برای مکانهای با متراژ متفاوت به شرح ظرفیت مناسب کولر گازی پرداخته ایم.

4. بهترین برند های کولر گازی کدامند ؟

با توجه به مواردی که در بالا در راهنمای خرید کولر گازی اشاره کردیم حالا می رسیم به بخش چالش برانگیز انتخاب برند کولر گازی که بسیاری از افراد برایشان مهم است و دوست ندارند کولر گازی یا اسپلیتی را خریداری کنند که برند معروفی نباشد چون فکر می کنند همیشه برندهای محبوب مانند ال جی و سامسونگ برتر از سایر برندها هستند.

بر اساس تجربه ای که ما داریم بهترین برندهای کولر گازی که تاکنون مشتری از آنها راضی بوده و توانسته اند نیاز رضایت کاربران زیادی را جلب کنند عبارتند از : کولر گازی اجنرال اصل ، ال جی ، گری و سامسونگ ، البته غیر از این چند برند در بازار برندهای دیگری هم وجود دارد که از کیفیت مطلوبی برخوردارند .

از نظر طراحی کولر گازی های ال جی و گری طراحی بسیار زیبایی دارند و جلوه ی زیباتری به خانه و یا محیط کار شما می دهند.پس اگر زیبایی و ظاهر کولرگازی برای شما مهم است این دو برند می تواند جزء انتخابهای شما باشد.

5.آیا از بانه کولر گازی بخریم ؟

در چند سال اخیر بانه به دلیل تجاری بودن و ارزان بودن کالاهایش ، مورد توجه همه کسانی که قصد خرید کولر گازی یا لوازم خانگی را دارند قرار گرفته است و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم قیمت کولر گازی در بانه نسبت به سایر شهرهای ایران تفاوت زیادی دارد و در حال حاضر هم به دلیل شرایط تحریم و افزایش قیمت دلار همه ترجیح می دهند که حنس ارزانتر را تهیه کنند ولی باید دقت کنید همه کسانی که در بانه فعالیت می کنند قابل اعتماد نیستند و از سایتهای معتبر و دارای سابقه ی طولانی خرید خود را انجام دهید تا در این مورد دچار مشکل نشوید.

6.از کدام فروشگاه بانه خرید کنیم ؟

در ادامه بحث راهنمای خرید کولر گازی باید به این مورد اشاره کنیم که کولرگازی را با دقت و حتما با مشورت کارشناسان کولر گازی انتخاب کنید چون مانند سایر لوازم خانگی انتخاب آسانی ندارد و باید در ظرفیت کولر گازی دقت زیادی به خرج دهید.فروشگاه بانه کولینگ یکی از فروشگاههای برتر در زمینه فروش کولر گازی در بانه است که بیشتر از 10 سال سابقه دارد و شما می توانید با کارشناسان این فروشگاه اینترنتی در مورد خرید کولر گازی مشاوره کنید و شما را در انتخاب کولر مناسب راهنمایی کنند.این فروشگاه اینترنتی به مدیریت مهندس اسلوب کولر گازیها را با گارانتی 5 ساله و تحویل درب منزل به مشتریان می فروشد.

امیدواریم مقاله "راهنمای خرید کولرگازی" مورد توجه شما قرار گرفته باشد.اگر نظری دارید خوشحال می شویم با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت انواع کولر گازی در بازار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits