دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهکارهای طلایی برای برنامه ریزی فوق العاده جشن نامزدی و عقد
9
زمان مطالعه: 8 دقیقه
جشن نامزدی جشنی است که بعد از نامزدی یا عقد خصوصی برگزار می شود که می تواند یک جشن کوچک خانوادگی یا یک جشن با حضور مهمانان و مجلل برگزار شود. برنامه ریزی برای جشن نامزدی بسیار مهم است که در ادامه با آن آشنا می شوید.

برنامه ریزی عقد محضری

1. از یک ماه قبل به فکر برنامه ریزی مراسم عقد باشید

در ابتدا تاریخی برای روز عقدتان معین کنید. اگر تاریخ پیشنهادی مقارن با اعیاد مذهبی یا اتفاقات مهم می باشد باید حتما یک ماه زودتر از محضر خانه وقت بگیرید چرا که یک روز مانده به عقد در این اعیاد جای خالی پیدا نخواهید کرد.

حتما لیست خرید مراسم عقد را تهیه و موارد مورد نیاز را خریداری نمایید. در صورتی که ایده هایی برای مراسم عقد دارید حتما با مسئول تشریفات جشن عقد در میان بگذارید تا برنامه ریزی مراسم عقد به سلیقه شما نزدیک باشد.

2. فقط بزرگ ترها

تعداد مهمانانی که قرار است برای این اتفاق مهم دعوت شوند را یادداشت کنید و به دفتر خانه اطلاع دهید. در نظر داشته باشید در مراسم عقد محضری حضور بزرگان دو خانواده کافی است پس لازم نیست همه را با فرزندانشان در نظر بگیرید.

ساعت دقیق برگزاری مراسم و نحوه برگزاری مراسم عقد در محضر را از دفترخانه بپرسید و براساس همین پرسش مهمانانتان را دعوت کنید. زیرا ممکن است قبل یا بعد از شما خانواده دیگری آنجا مراسم داشته باشند و دیر یا زود رفتن شما ازدحام و بی نظمی ایجاد کند.

3. هزینه اصلی عقد محضری را در نظر بگیرید

دفاتر ثبت ازدواج معمولا هزینه تعریف شده ای دریافت می کنند که این هزینه که از طرف سازمان ثبت برای آن ها تعریف شده است. البته دفاتر مختلف بر اساس تشریفات عقد و خدماتی که به شما ارائه می دهند هزینه های متفاوتی از شما مطالبه می کنند.

برای مثال وجود اتاق عقد مجزا، سفره عقد مفصل یا جزئی، نیروی خدماتی پذیرایی کننده از مهمانان و ... از جمله خدمات اضافی است که در بعضی دفاتر ارائه می شود.

4. تهیه آینه ای مخصوص شما

آینه و شمعدان و قرآن، اصلی ترین و اولین مورد از خرید عروس و داماد به حساب می آید که با توجه به رسم ها و به پیشنهاد خیلی از بزرگ تر ها، برای هر عروس و داماد اختصاصی باشد یعنی عروس خانم و آقای داماد حین عقد خودشان را در آینه اختصاصی خودشان ببینند.

یادتان نرود که در روز محضر جواب آزمایش های قبل از ازدواجتان را همراه داشته باشید و نمی توانید کپی شناسنامه ارائه دهید و فقط و فقط به اصل شناسنامه نیاز است.

کلیدهای طلایی یک مراسم عقد موفق

  1. یک راه حل ساده برای اینکه دچار مشکل نشوید این است که مدارک مهم عقد مانند شناسنامه و جواب آزمایش را به خانواده بسپارید تا فراموش نشود. معمولا مادرها حواس جمعی دارند.
  2. اگر دوست یا فامیلی دارید که به تازگی ازدواج کرده از او بخواهید عقدنامه اش را به شما امانت بدهد تا با مطالعه دقیق و سر صبر آن تمام موارد مورد شک و تردید را بخوانید و با مشورت یک کارشناس یا یک ریش سفید آن را درک کنید.
  3. مدرک اصلی عقدنامه تان چند روز بعد ثبت می شود پس عجله نکنید و انتظار نداشته باشید همان لحظه آن را تحویل بگیرید.
  4. قبل از مراسم عقد اگر شرط ویژه ای دارید از قبل به محضرخانه اعلام کنید تا مورد قانونی نداشته باشد و اگر موردی داشته باشد بتوان آن را رفع و رجوع کرد .
  5. بهتر است محضر نزدیک محل سکونتتان را در نظر بگیرید و از همین مکان اقدام به معرفی نامه کنید.

برنامه ریزی جشن نامزدی (بعد از عقد محضری)

جشن نامزدی جشنی است که بعد از نامزدی یا عقد خصوصی برگزار می شود که می تواند یک جشن کوچک خانوادگی یا یک جشن با حضور مهمانان و مجلل برگزار شود.

برنامه ریزی برای جشن نامزدی بسیار مهم است و می توان با تهیه یک لیست از اقدامات لازم، بدون استرس کارها را انجام داد.

1. انتخاب مکان مناسب برای جشن

جشن نامزدی می تواند یک جشن خانوادگی یا جشنی مجلل باشد با توجه به این موضوع می توان این جشن را در خانه، سالن اجتماعات مجتمع، پارکینگ و یا تالار برگزار کرد که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارد.

بسیاری از خانواده ها که در خانه فضای کافی دارند ترجیح می دهند جشن را در خانه برگزار کنند تا مدیریت آن راحت تر باشد و مهمانی صمیمیت بیشتری داشته باشد.

2. اجاره میز و صندلی

اگر تعداد مهمانان شما زیاد است اجاره میز و صندلی را فراموش نکنید زیرا در هنگام پذیرایی مطمئنا به مشکل برمی خورید. پس چه بهتر اسباب آسایش مهمانان خود را فراهم کنید و تعدادی صندلی در اطراف بچینید.

البته این نکته را حتما در نظر داشته باشید که تعداد صندلی آنقدر زیاد نباشد که تمام فضا را اشغال کند. بهتر است قبل از سفارش حدودی تخمین بزنید تا ببینید فضای در اختیار شما گنجایش چند صندلی را دارد.

3. چگونگی تزیین و گل آرایی

پیش تر در جشن های نامزدی شاید از بادکنک، ریسه و کاغذهای رنگی استفاده می شد امروزه بیشتر از گل آرایی استفاده می شود و هر چند مدت یک بار نوع خاصی از گل مورد توجه قرار می گیرد.

برای ایجاد نظم در سالن بهترین ایده این است که از دو یا سه نوع گل که در ترکیب با هم جلوه زیبایی دارند در قسمت های مختلف استفاده شود.

مثلا برای تزیین میزی که میوه و شربت روی آن قرار گرفته است، تزیین کیک، تزیین ستون یا قسمتی از خانه که بیشتر به چشم می آید و تزیین سینی چای. بسته به سلیقه هرکس می توان از گل ها در قسمت های خاصی استفاده کرد.

4. انتخاب لباس نامزدی

انتخاب لباس بستگی به نوع مراسم دارد. بعضی عروس ها دنبال لباس کاملا پوشیده هستند و برخی نه. برای انتخاب لباس باید به چند فاکتور مهم دقت کرد که در اینجا به طور خلاصه دو مورد را یادآور می شویم:

  • رنگ لباس

برخی از عروس و دامادها تمایل دارند رنگ لباس را ست انتخاب کنند. در این حالت باید توجه داشت که این رنگ به هر دو بیاید. اما اگر ست بودن لباس برایتان اهمیت ندارد کار شما راحت تر است و فقط باید دنبال رنگ مورد علاقه و مناسب خود باشید.

اگر رنگ پوست گرم دارید و زیر نور آفتاب برنزه می شوید بهتر است از رنگ های قرمز، هلویی، نارنجی، زرد، زیتونی، کاپوچینو و کرم مناسب است.

برای پوست های سفید و سرد از رنگ های آبی روشن، زمردی، بنفش تیره، صورتی، سفید و زرد کم رنگ استفاده کنید. تن پوست های خنثی بهتر است از رنگ های تیره مثل صورتی چرک، سبز یشمی، آبی پر رنگ، نسکافه ای و سیاه استفاده کنند.

  • مدل لباس

با در نظر گرفتن هیکل و نوع استخوان بندی می توانید مناسب ترین لباس را انتخاب کنید. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که اگر یک لباس برای شخصی مناسب بود صد در صد برای شما مناسب نیست و بالعکس.

5. انتخاب موزیک برای جشن نامزدی

انتخاب موزیک مناسب شاید کمی زمان بر باشد و بهتر است دوستانتان در این موضوع به شما کمک کنند. چون امکان دارد موزیک های خیلی خوب و مناسب را از قلم انداخته باشید و یادآوری دوستانتان به شما کمک بزرگی می کند.

سعی کنید تعداد آهنگ ها زیاد باشد و دنبال تنوع باشید تا سخت پسندترین مهمان شما هم از موسیقی لذت ببرد. ممکن است شما آهنگی را گوش کنید و فکر کنید انرژی لازم برای یک مهمانی را ندارد. اما خیالتان راحت در میان جمعیت و با پخش صدای عالی معمولی ترین آهنگ ها به شما انرژی لازم را می دهد.

6. اجاره باند برای جشن

پخش صدا در تمام جشن ها از بله برون تا عروسی حتی در مهمانی های کوچک بسیار اهمیت دارد. اگر سیستم پخش صدا بی عیب و نقص باشد باعث ایجاد شور و هیجان در مهمانان می شود و این دقیقا همان چیزی است که شما برای آن تدارک دیده اید.

اگر به دنبال نوازنده و خواننده برای جشن خود هستید باید به دنبال اجاره پکیج صوتی باشید و در صورتی که جشن بزرگی تدارک دیده اید برای پخش بهتر صدا باید پکیج های صوتی 400 نفره اجاره کنید.

اما ممکن است شما دنبال این هزینه ها نباشید و گروه نوازنده و خواننده را تنها برای شب عروسی در نظر داشته باشید. اگر می خواهید برای جشن نامزدی فقط یک پلی لیست تهیه کنید بهترین گزینه اجاره باند فلش خور است که به راحتی و از هر طریقی موزیک را با بالاترین کیفیت پخش می کند.

برای یرگزاری یک جشن در خانه دو عدد باند فلش خور کافی بوده و مشکلی در پخش صدا به وجود نمی آید.

بیشتر بخوانید:

آرایش لب ۲۰۲۰ برای مراسم عقد و جشن نامزدی + عکس

خوشگل ترین مدل لباس های نامزدی ۲۰۱۷ سری دوم

مدل حلقه نامزدی - گروه یک

لباس نامزدی پرنسسی - انواع مدلهای لباس نامزدی متنوع ( سری دوم - سال ...



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits