دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش بافتنی با دو میل برای بافتن دستکش

آموزش بافت مدل دستکش ساده و پنج انگشتی در منزل

آموزش بافتنی با دو میل برای بافتن دستکش
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش بافت دستکش _ بافتنی یکی از هنرهایی است که علاوه بر صرفه اقتصادی جذابیت و تنوع بالایی هم دارد. استفاده از رنگ‌های متضاد و مختلف در بافت لباس زیبایی خاصی به کار شما می‌بخشد.

آموزش بافت دستکش پنج انگشتی

دوستان هنرمند سلام .امروز براتون آموزش بافتنی با دومیل رو آماده کردیم، این روزها که هوا داره رو به سردی میره با این آموزش میتونین یه دستکش زیبا برای زمستون امسالتون ببافید. با دقت و قدم به قدم مراحل زیر رو انجام بدین تا دستکشتون رو مثل نمونه ببافید. پس با دلگرم همراه شوید.

آموزش گام به گام بافت یک دستکش بافتنی زیبا

آموزش بافت دستکش پنج انگشتی با دو میل

آموزش بافت مدل دستکش ساده و پنج انگشتی در منزل

آموزش بافت دستکش

۱- برای بافت دستکش پنج انگشتی بسته به اندازه دور مچتان ابتدا ۴۴ دانه سر بیاندازید و سپس ۶ سانت را به صورت کشباف ببافید. بهتر است یکی زیر یکی رو باشد.

۲- میل را از داخل دانه ها در آورید و کشباف را تا بزنید تا دانه ها در دو ردیف قرار بگیرند.

۳- دانه ها را باید به گونه ای به میل برگردانید که دانه ها به صورت یکی در میان از هر ردیف در میل قرار گیرند و دوباره همان ۴۴ دانه که سر انداخته اید به دست آید. مواظب باشید دانه ها در نروند.

۴- در این مرحله از بافت دستکش پنج انگشتی، باید به روش کشباف دولا بافت را ادامه دهید، به این صورت که دانه های زیر را ببافید و دانه های رو را به صورت نبافته به میل دیگر منتقل کنید. با این روش دستکش بدون درز بافته می شود و فقط در قسمت کشباف مچ دست درز می خورد.

۵- بعد از اینکه ۴ سانت را بافتید، محل انگشت شصت را علامت بزنید ( با یک نخ دیگر ۱۲ دانه اضافه کنید و داخل میل دیگری نگه دارید) سپس دوباره ۴۴ دانه را ادامه دهید تا به نزدیک ۴ انگشت دست برسید.

۶- دانه ها را ۴ قسمت کرده و برای هر انگشت دستکش ۱۱ دانه را در نظر بگیرید.

۷- برای انگشت کوچک می توانید به روش کشباف دولا ببافید و برای انگشتان بعدی ۱۱ دانه را که جدا کرده بودید از کنار انگشت نیز ۲ دانه دیگر بگیرید، در این صورت جمعا ۱۳ دانه خواهید داشت، سپس یکی یکی انگشت ها را تا انتها ببافید و در انتهای هر انگشت دانه ها را به صورت یکجا کور کنید.

۸- با کمک دانه هایی که علامت گذاشته اید و ۱۳ دانه ای که اضافه کرده اید انگشت شصت را ببافید.

۹- حال تنها کافی است درز کشباف مچ را بدوزید و از بافت دستکش پنج انگشتی زیبای خود لذت ببرید.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits