دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لاغری با رژیم سوپ کلم در 7 روز + دستور پخت

رژیم سوپ کلم : لاغری سریع در یک هفته + ۱۰ نکته مهم

لاغری با رژیم سوپ کلم در 7 روز + دستور پخت
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
رژیم سوپ کلم و 10 نکته مهم که باید درباره این رژیم غذایی بدانید : رژیم غذایی سوپ کلم یک رژیم لاغری کوتاه مدت است و همانطور که از نامش پیداست غذای اصلی مورد استفاده در آن مقادیر فراوان سوپ کلم است.

رژیم سوپ کلم چیست؟

سوپ کلم یک رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع است. حامیان آن ادعا می کنند که هفت روز رژیم غذایی می تواند منجر به کاهش وزن تا 10 پوند (4.5 کیلوگرم) شود. رژیم اش دقیقاً همان طور عمل می کند که از نامش معلوم است - تا یک هفته، شما تقریباً چیزی جز سوپ کلم خانگی نمی خورید. هم چنین هر روز می توانید 2 تا 1 غذای دیگر مثل شیر، میوه و یا سبزیجات داشته باشید.

هدف از رژیم لاغری بیش از هفت روز برای لاغری بلند مدت نیست و رژیم سوپ کلم نیز با نام های دیگر، مانند رژیم قلبی بیمارستان یا رژیم مایو کلینیک نیز شناخته می شود، به دلیل این که در بیمارستانی برای کاهش وزن سریع قبل از جراحی برای بیماران قلبی اجرا می شود اما بیمارستان های دخیل این ادعاها را انکار کرده اند برای همین هیچ دلیل و مدرک مهمی در مورد این ادعا وجود ندارد پس بدون مشورت با پزشک Doctor متخصص نمیتوان در مورد آن تصمیم گرفت .

هیچ کس دقیقاً نمی داند که این رژیم غذایی منحصر به فرد از کجا نشات می گیرد، هر چند که اولین بار در دهه 1980 محبوبیت کسب کرد و از آن زمان به بعد آن را گیر آورده است.

رژیم سوپ کلم


رژیم سوپ کلم و ۱۰ نکته مهم که باید درباره این رژیم غذایی بدانید

رژیمهای غذایی بسیاری وجود دارند که هر روز در مورد آنها می‌شنویم اما رژیم سوپ کلم به عنوان یک گزینه محبوب برای بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن در یک هفته هستند، باقی ماند. اما آیا این رژیم مطمئن است؟ در اینجا ۱۰ نکته را که باید در مورد رژیم غذایی سوپ کلم بدانید، به شما خواهیم گفت.

رژیم سوپ کلم شامل تهیه یک سوپ کلم معمولی همراه با سبزیجات و خوردن دو یا سه وعده در هر روز، همراه با غذاهای اضافی مانند میوه یا گوشت گاو است. شما باید هفت روز این رژیم غذایی را انجام دهید تا چندین کیلوگرم وزن را کم کنید.

1 . دستورالعمل رژیم سوپ کلم چیست؟

چند نوع مختلف دستورالعمل وجود دارد اما مواد تشکیل دهنده اصلی آن مشابه است. پایه سوپ معمولا گوجه فرنگی است و نمونه‌های متنوع شامل افزودن کرفس، فلفل، لوبیا سبز یا هویج است.

دستورالعمل رژیم سوپ کلم برگرفته از سایت دلگرم شامل موارد زیر است:

  • ۱ عدد کلم بزرگ ریز رنده شده یا خرد شده
  • ۲ عدد پیاز بزرگ خرد شده
  • گوجه کنسروی ۴۵۰ تا ۸۰۰ گرم، خرد شده همراه با آب
  • ۲ عدد فلفل دلمه‌ای سبز، دانه گرفته و خرد شده
  • ۴ ساقه کرفس همراه با برگ، خرد شده
  • ۶ عدد هویج، پوست گرفته و اسلایس شده
  • ۲۲۰ گرم لوبیا سبز، قطعه قطعه شده
  • فلفل سیاه
  • سبزیجات تازه خرد شده مثل جعفری، مریم گلی، شوید، گشنیز و آویشن برای تزئین
  • سرکه بالزامیک یا آب لیمو یا آب لیمو ترش
  • سبزیجات تازه ریز شده
  • پیازچه خرد شده

2 . چه چیز دیگری می‌توانید بخورید؟

بسته به نوع رژیمی که شما دنبال می‌کنید. بعضی از آنها استفاده از یک وعده کوچک و معقول را اجازه می‌دهند در حالی که نمونه‌های دیگر به شما اجازه می‌دهند یک یا دو عنصر غذایی دیگر را ترکیب کنید.

3 . رژیم غذایی وبگاه WebMd:

  1. روز اول: میوه، به جز موز
  2. روز دوم: سبزیجات سبز برگ (غیر نشاسته‌ای) اما میوه نه
  3. روز سوم: میوه‌ها و سبزیجات
  4. روز چهارم: موز و شیر کم چرب
  5. روز پنجم: گوشت گاو (یا جوجه پخته بدون پوست) و گوجه
  6. روز ششم: گوشت گاو و سبزیجات
  7. روز هفتم: برنج قهوه‌ای، آب میوه‌های غیر شیرین و سبزیجات

4 . سرانجام رژیم سوپ کلم چیست؟

این رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا ۴/۵ کیلوگرم وزن از دست بدهید و اکثر افراد احتمالا با انجام آن چند کیلو وزن از دست خواهند داد. استفانی کارِل متخصص تغذیه در مرکز پزشکی فوئنیکس گفت: این یک رژیم غذایی ساده است.

همچنین اجازه می‌دهد تا انواع میوه‌ها و سبزیجات را استفاده کنید که سرشار از مواد مغذی مهم هستند. این رژیم به شما قول کاهش وزن سریع می‌دهد که می‌تواند به کنار گذاشتن ورزش و رژیم غذایی کمک کند.

5 . آیا رژیم غذایی سوپ کلم موثر است؟

همچون بسیاری از رژیم‌هایی غذایی زودگذر، این رژیم غذایی در کوتاه مدت موثر است به صورتی که شما احتمالا در هفته اول آب از دست می‌دهید. کارل می‌گوید: مشکل این رژیم غذایی این است که اگر چه ممکن است باعث کاهش وزن در کوتاه مدت شود اما این عادت تغذیه در دراز مدت سالم نیست. احتمالا وقتی که غذا خوردن عادی انجام بگیرد، وزن کاهش یافته دوباره بر می‌گردد.

6 . آیا می‌توان رژیم سوپ کلم را در طولانی مدت انجام داد؟

یک کلام. نه. این رژیم منجر به کمبود چندین عنصر غذایی مهم خواهد شد مثل چربی‌های سالم و پروتئین. کارل می‌گوید:

چربی‌های سالم مورد نیاز برای برخی از ویتامین‌ها باید برای بدن تامین شود. اگر رژیم سوپ کلم بیش از هفت روز طول بکشد، منجر به کمبود مواد مغذی مهم می‌شود. در نهایت واقعا چقدر سوپ کلم می‌توانید بخورید؟ کارل می‌گوید: رژیم سوپ کلم به شما اجازه تنوع و انعطاف پذیری زیاد نمی‌دهد، احتمالا پس از چند روز خسته کننده خواهد شد.

رژیم سوپ کلم

7 . آیا این رژیم برای شما ایمن است؟

این بستگی به وضعیت فعلی سلامتی شما دارد. این رژیم غذایی کم کربوهیدرات است که می‌تواند سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت را دچار مشکل کند و همچنین این سوپ سدیم بالایی دارد که به این معنی است که اگر شما به دلیل مشکلات قلبی یا فشار خون به دنبال رژیم کم سدیم هستید این رژیم غذایی برای شما مناسب نخواهد بود.

8 . چرا رژیم سوپ کلم هنوز محبوب است؟

رژیم غذایی سوپ کلم از ۱۹۸۰ منتشر شد و هیچ نشانه‌ای از کاهش محبوبیت را نشان نمی‌دهد. کارل به چند دلیل به محبوبیت آن اشاره می‌کند: همه به دنبال راه حل سریع هستند. در این رژیم در عرض یک هفته ۴/۵ کیلوگرم کاهش وزن به دنبال دارد که مورد علاقه بسیاری از مردم است. این دستورالعمل به راحتی قابل پیگیری است. من فکر می‌کنم بسیاری از افراد تصور می‌کنند که وزن کاهش می‌دهند و برای همیشه این وزن کاهش یافته اما این طور نیست.

9 . رژیم‌های دیگر شبیه به این چطور است؟

همچون مد لباس، رژیم‌های زودگذر و سر مد برای همیشه پایدار نیستند و معمولا بر اساس علم یا عادات غذایی سالم نیستند. و این به این معنی است که در دراز مدت انجام چیزهایی شبیه به رژیم سوپ کلم برای شما مناسب نیست.

کارل هشدار می‌دهد: رژیم‌های غذایی کالری‌ها را محدود می‌کند که ممکن است منجر به ضعف و خستگی شود.

10 . نظر نهایی در مورد این رژیم غذایی چیست؟

اگر رژیم غذایی بر پایه سوپ کلم را دوست دارید، هیچ مشکلی در خوردن مخلوطی از یک دسته بزرگ از دستورالعمل رژیم سوپ کلم وجود ندارد و از آن لذت خواهید برد. اما اگر شما به دنبال کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن هستید، کارل یک راه‌حل بهتر دارد: افراد باید به یک مشاور و متخصص تغذیه مراجعه کنند تا یک برنامه غذایی متناسب با نیازهای آنها در نظر گرفته شود، متخصص تغذیه می‌تواند عادت‌های غذایی سالم را آموزش دهد و ابزارهایی را برای کاهش وزن پایدار فراهم کند.

همچنین بخوانید:

کاهش وزن و رژیم غذایی دکتر مجید کلاهدوزان : هفته اول رژیم درمانی

رژیم ویت واچرز : کاهش وزن چشم گیر و سریع با رژیم غذایی ویت واچرز

رژیم غذایی آلکالاین یا قلیایی : مناسبترین رژیم جهت کاهش وزن سریع



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits