دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با پیامدهای خوردن قهوه ناشتا برای لاغری
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بسیاری از افراد فکر می کنند خوردن قهوه ناشتا باعث لاغری می شود، در صورتی که چنین نیست و نباید قهوه را با معده خالی مصرف کرد. در ادامه شما را با پیامدهای این کار و بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری آشنا خواهیم کرد.

خوردن قهوه برای لاغری

بر اساس تحقیقات، خوردن قهوه برای افراد چاق مفید است و روند چربی سوزی را فعال می‌کند. قهوه سوزاندن انرژی را در بدن تسریع می کند و از تجمع چربی در نقاط مختلف بدن جلوگیری می کند.

یک فنجان قهوه تلخ حاوی ۲ کیلوکالری انرژی و فاقد چربی است بنابراین باعث چاقی شما نمی شود. افراد بعد از نوشیدن قهوه احساس سیری می کنند و معمولا غذای کمتری مصرف می نمایند.

مکانیسم این اثر احتمالا ناشی از اثر این نوشیدنی بر مرکز سیری در مغز است. در واقع وجود کافئین و دیگر ترکیبات موجود در قهوه به عنوان یک مهار کننده ی اشتها عمل کرده و باعث می شود شما کمتر غذا بخورید.

البته برای لاغر شدن نباید متکی به قهوه و دیگر چربی سوزها باشید زیرا به تنهایی شما را به مقصود خود یعنی لاغری نمی رسانند. برای اینکه لاغر شوید باید در کنار نوشیدن قهوه ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث می شود با انرژی بیشتری ورزش کنید و چربی بیشتری بسوزانید. بنابراین اگر صبح ها بعد از صبحانه قهوه بنوشید و ورزش کنید نتیجه خوبی برای لاغر شدن خواهید گرفت. اما به هیچ وجه برای لاغری ناشتا قهوه ننوشید.

مضرات خوردن قهوه ناشتا برای لاغری

نوشیدن قهوه دارای فواید زیادی برای سلامتی مانند پیشگیری از آلزایمر است. اما باید مراقب نوشیدن قهوه با معده خالی باشید. وقتی قهوه ناشتا و با شکم خالی مصرف می شود باعث افزایش ترشح اسید معده می شود و برای افرادی که دچار زخم معده و التهاب معده هستند می تواند ایجاد مشکل کند.

بنابراین اگر می خواهید از فواید قهوه برای لاغری برخوردار شوید خوردن آن را به بعد از خوردن صبحانه موکول کنید تا آسیبی به معده شما وارد نشود. همچنین بهتر است یک ساعت بعد از بیدار شدن قهوه بنوشید زیرا بلافاصله بعد از بیدار شدن میزان کورتیزول یا هورمون استرس در بدن شما بالاست و خوردن قهوه آن را تشدید می کند.

دکتر آدام سیمون، رئیس ارشد پزشکی در PushDoctor.co.uk به اکسپرس گفت: نوشیدن قهوه بر روی معده خالی “می تواند باعث لرز و تغییرات خلقی شود.” همچنین می تواند علائم اضطراب را افزایش داده و همچنین ضربان قلب، تحریک پذیری و عدم توانایی تمرکز را تقویت کند.

قهوه ناشتا برای لاغری

خوردن قهوه صبح ناشتا برای لاغری

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

تحقیقات جدید نشان می‌دهد: بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری بین ساعت 9 تا 11 صبح است. بهتر است یک ساعت بعد از بیدار شدن و بعد از خوردن صبحانه یا خوردن حداقل یک تکه نان، یک فنجان قهوه بنوشید.

میزان کورتیزول بدن بلافاصله بعد از بیدار شدن در بالاترین حد خود می باشد. استیون میلر، عصب شناس و محقق دانشگاه مریلند بر اساس نتایج حاصل از تحقیق انجام شده در این زمینه اظهار کرد: بهتر است مصرف کافئین و قهوه را به بعد از ساعات افزایش این هورمون موکول کنیم.

در واقع خوردن قهوه و کافئین زمانی که میزان هورمون کورتیزول بالاست، توصیه نمی شود زیرا با گذشت زمان شما به این میزان کافئین عادت می کنید و به مرور به فنجان قهوه بیشتری برای تاثیر مشابه احتیاج دارید.

در ساعات 12 تا 1 ظهر و 17:30 تا 18:30 نیز میزان کورتیزول افزایش می‌یابد و زمان خوبی برای نوشیدن قهوه نیست.

بهترین نوع قهوه برای لاغری

قهوه های پرکافئین بهترین نوع قهوه برای لاغری هستند. اما قهوه پر کافئین چیست؟ خوب است بدانید در کل دو نوع دانه قهوه وجود دارد: عربیکا و روبوستا. معمولاً انواع قهوه ترکیبی از این دو نوع دانه با در صدهای متفاوت است.

دانه‌های عربیکا کافئینش کم است، اما کافئین روبوستا زیاد است. بنابراین قهوه های پرکافئین، قهوه هایی هستند که درصد دانه روبوستای آن‌ها زیاد (بالای ۷۰٪) باشد. در میان قهوه های رایج؛ قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه برای لاغری نسبت به قهوه ترک مناسب‌ تر هستند.

البته مطمئنا درباره خواص قهوه سبز برای لاغری نیز شنیده اید. قهوه سبز در واقع همان قهوه خام است که قبل از بو دادن مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقدار کلروژنیک اسید آن به علت اینکه بو داده نشده، بیشتر از قهوه سیاه است.

آیا خوردن قهوه برای لاغری مفید است ؟

خوردن قهوه با معده خالی برای لاغری

طرز تهیه قهوه برای لاغری

مسلما قهوه ساده و تلخ بهترین گزینه برای لاغری است. زیرا فاقد شکر و چربی حاصل از شیر و خامه است. اما اگر نمی‌خواهید قهوه تلخ بخورید می‌توانید از طعم دهنده هایی مثل دارچین، روغن نارگیل و عسل استفاده کنید و با خیال راحت به قصد لاغری قهوه بنوشید.

مواد لازم برای ۲ فنجان قهوه:

  • سه چهارم فنجان روغن نارگیل، ارگانیک
  • یک قاشق چایخوری عصاره خالص وانیل
  • یک قاشق چایخوری پودر دارچین، ارگانیک
  • نصف فنجان عسل خالص (اگر نمی‌خواهید قهوه‌ تان شیرین باشد، می‌ توانید از عسل استفاده نکنید)

طرز تهیه قهوه:

تمام مواد ذکر شده را داخل ظرفی ریخته و به خوبی هم بزنید تا ترکیبی همگن به دست بیاید. سپس آن را داخل یک پارچ شیشه‌ای در دار بریزید. دو فنجان از قهوه مورد علاقه‌ تان را درست کنید. البته حواستان باشد که قهوه ارگانیک و پر کافئین تهیه کنید.

یک تا دو قاشق غذاخوری از ترکیب روغن نارگیل را همان اول به قهوه اضافه کنید. سپس آن را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود و سپس نوش جان کنید.

اگر چه فواید قهوه برای لاغری و سلامتی بسیار است اما مصرف زیاد قهوه عوارض زیادی در پی خواهد داشت. از جمله فشار خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی.

همچنین بخوانید:

عوارض رژیم قهوه برای لاغری : چگونه قهوه باعث کاهش وزن میشود ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits