دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ضرر خوردن هات داگ را میدانید؟
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ضرر خوردن هات داگ را میدانید؟:عوارض مصرف هات داگ با دلگرم همراه باشید تا با عوارض خطرناک خوردن غذای هات داگ آشنا شوید.

عوارض مصرف هات داگ

با دلگرم همراه باشید تا با عوارض خطرناک خوردن غذای هات داگ آشنا شوید.

مضرات هات داگ

مضرات هات داگ

همه‌ی ما روزانه هزینه‌ای را برای خرید محصولات غذایی صرف می‌کنیم و گاهی بدون آگاهیِ درست پولمان را صرف خرید محصولات فراوری شده می‌کنیم که از ارزش غذایی بالایی برخوردار نبوده و حتی به سلامتی نیز آسیب می‌زنند.

درست است که حذف کامل مواد غذایی آماده و فراوری شده غیرممکن است اما بهتر است که تا حد امکان مصرف آن‌ها را کاهش دهید. با ما همراه باشید تا بگوییم کدام مواد غذایی جایی در سبد و سفره غذایی‌تان ندارند.

یک سوال مهم که همیشه در جمع دوستان یا خانواده از شما پرسیده میشود این است:

هات داگ یا همبرگر؟

ما به شما 6 دلیل میدهیم که هیچگاه هات داگ را انتخاب نکنید.

  • مواد ناخالص دارد

بارها و بارها در اخبار خوانده اید که کارخانه های تولید این محصولات بدلیل استفاده از گوشت حیواناتی نظیر سگ بسته شده اند. باید قبول کنیم که این یک حقیقت تلخ است.

  • سرشار از نمک است

مقدار نمک بکار رفته در این مواد غذایی تقریباً دو برابر مقدار استاندارد مصرف روزانه است.

  • ممکن است باعث سرطان شود

رژیم های غذایی بر پایه گوشت فرآوری شده به طور مستقیم به سرطان مرتبط است، آن هم از نوع روده بزرگ. همچنین نیترات به کار رفته در هات داگ ها به عنوان نگهدارنده باعث ایجاد واکنش هایی در معده میشود که سرطان زاست.

  • باعث بیماری پوستی میشود

به دلیل عوامل تحریک کننده نظیر فلفل، ادویه و.. مصرف این مواد باعث ایجاد کهیر و خارش میشود.

  • یک عامل اضافه وزن است

در تولید هات داگ ها بطور معمول به جای استفاده از گوشت از چربی های مختلف گوشت استفاده میشود و در طبخ آنها نیز روغن بکار میرود، در نتیجه این مواد چرب عاملی برای اضافه وزن میشوند.

  • باعث مصرف بیش از حد آب میشود

به دلیل نمک زیادی که در این فرآورده های گوشتی استفاده میشود بعد از مصرف آن تا ساعت ها حس تشنگی با ما همراه است.

اینها تنها دلایل کمی از مضرات این خوشمزه ی پرضرر بود و داستان به همین جا خلاصه نمیشود شما میتوانید با تحقیقات بیشتر با عمق فاجعه روبرو شوید. با مصرف این فرآورده ها در حد متعادل و تهیه آنها از شرکت های معتبر به سلامتی خود اهمیت دهید.

  • نوشیدنی‌های گازدار

توصیه می‌کنیم نوشابه‌ها را از سبد غذایی‌تان حذف کنید به خاطر اینکه سرشار از کالری و قند هستند و هیچ ماده‌ی مغذی وارد بدن نمی‌کنند. فراموش نکنید که این نوشیدنی‌ها همچنین حاوی شربت ذرت و سرشار از فروکتوز هستند.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که نوشیدنی‌های گازدار باعث افزایش قند خون شده و به سلول‌های کبد آسیب می‌زنند. این نوشیدنی‌ها از عوامل اصلی چاقی و بیماری‌های باکتریایی هستند که درعین‌حال خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش می‌دهند چون بدن را اسیدی می‌کنند.

  • بیسکویت، کراکر، کیک‌ها و مافین‌ها

این مواد غذایی که اتفاقاً پرطرفدار نیز هستند حاوی میزان زیادی قند، نمک و همچنین اسیدهای چرب ترانس هستند. اسیدهای چرب ترانس باعث می‌شوند که ماندگاری این محصولات بیشتر شده و ظاهر آن‌ها نیز بهتر باشند. اگر به این مواد غذایی علاقه‌ی زیادی دارید طرز تهیه‌شان را بیاموزید و در منزل تهیه کنید.
سرخ‌کردنی‌ها سرشار از کالری بیهوده‌اند. اگر عادت دارید که به طور مرتب غذاهای سرخ‌کردنی میل کنید باید بدانید که احتمال اضافه‌وزن و ابتلا به دیابت را در خود بالا می‌برید

  • مارگارین

مارگارین یکی از جایگزین‌های کره محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین عیبش چرب بودن آن است که باعث ابتلا به چاقی می‌شود. مارگارین همچنین حاوی رادیکال‌های آزادی است که به سلول‌های بدن آسیب می‌زند. باید بدانید که این محصولات غذایی از مواد نگه‌دارنده نیز بی‌نصیب نیستند. نتایج اکثر پژوهش‌های انجام‌شده از ارتباط بین مصرف زیاد مارگارین و بیماری‌های قلبی عروقی خبر می‌دهند.

  • پاپ‌کورن‌های تهیه‌شده در ماکروویو یا بسته‌بندی‌شده

تماشای فیلم یا فوتبال با خوردن پاپ‌کورن قدمتی طولانی دارد. درست است که ذرت بوداده خواص زیادی دارد و برای سلامتی مفید است اما بهتر است دور و بر محصولات بسته‌بندی‌شده را خط بکشید. پاپ‌کورن‌هایی که در ماکروویو تهیه می‌شوند حاوی یک ماده‌ی شیمیایی به نام «دی استیل» هستند که به عملکرد ریه‌ها آسیب می‌زنند.

اگر خودتان یا فرزندانتان به پاپ‌کورن علاقه‌مند هستید بهتر است خودتان و در منزل با کنترل روغن و نمک اقدام به تهیه‌ی پاپ‌کورن سالم بکنید.

مضرات هات داگ

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان مینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

غروب | ۷ سال پیش
سوسيس و هات داگ ايراني از هرچي و هر گوشتي كه باشه و هر قدر هم به قول شما غيربهداشتي از سوسيس اونا كه از گوشت خوكه بهتره!
0
0
حیان | ۷ سال پیش
یعنی میشه یه روزی بگن محتویات اصلی سوسیس کالباس چیه!!!!!! راستی چرا اسم هات داگ رو انتخاب کردن؟؟؟؟؟ مگه سگ داغه؟؟؟:)
0
1
منا | ۷ سال پیش
همین هات داگ رو با گوشت چرخ كرده و ادویه های لازم مثل كاری و برگ بو و فلفل و انواع سبزی های خشك میتوان در خانه درست كرد .
مگر قدیمی ها قورمه میخوردند چی میشد ؟
سالم بود چون گوشت و چربی و ادویه و سبزیجاتش سالم و طبیعی بود ، زیاده روی هم نمی كردند .
0
0
محسن | ۷ سال پیش
البته ضرر این غذاها در ایران رو باید چند برابر حساب کنید.این تحقیق خارج از کشور شده و روی غذاهایی که از لحاظ رعایت بهداشت و مواد تشکیل دهندش رعایت همه چیز رو میکنن ولی در ایران مطمئن باشید آشغال ترین مواد رو استفاده میکنن (بخاطر سود بیشتر)به کیفیت اصلا اهمیت نمیدن.حالا فکرشو بکنید اگه این تحقیق روی غذاهای فست فود ایرانی انجام بشه چه فاجعه ای رخ میده.
0
3

hits