دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برای پیشگیری از سرماخوردگی چای زنجبیل بنوشید
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چای زنجبیل برای پیشگیری از سرماخوردگی-برای پیشگیری از سرماخوردگی چای زنجبیل بنوشید-چای زنجبیل؛ درمانی برای سرماخوردگی-طرز تهیه چای زنجبیل-پیشگیری از سرماخوردگی-روشهای پیشگیری از سرماخوردگی-روش های پیشگیری از سرماخوردگی-خواص شگفت انگیز چای...

زنجبیل یکی از گیاهان درمانی است که دارای خواص فراوانی می باشد آیا از خواص درمانی این گیاه اطلاع دارید؟

زنجبیل اصالتاً یك گیاه چینی و هندی است و در این كشورها در طول بیشتر از 4000 سال در پخت و پز غذا مصرف شده است.

از آنجا كه مردم علاقه وافری به طعم تند و بوی معطر آن داشته اند و نوعی خاصیت گرمایی داشته و برای درمان درد معده مؤثر بوده است،كاشفان و جهانگردان در سرتاسر نقاط گرمسیری آن را كشت داده اند.

چای زنجبیل برای پیشگیری از سرماخوردگی

چای زنجبیل برای پیشگیری از سرماخوردگی

ریشه این گیاه در درمان سرگیجه،تعریق،تهوع و استفراغ ناشی از بیماریهای حركتی یا دریازدگی مؤثر واقع میشود.این گیاه همچنین گلودرد،سردردها،پاره ای از انواع دردهای قاعدگی و آرتریت وتب و درد ناشی از انواع سرماخوردگیها و آنفلونزا را درمان می كند.

چای زنجبیل درمانی خانگی و بدون عوارض برای سرماخوردگی است که علاوه بر درمان سرماخوردگی در تسکین علائمی مانند خارش گلو و احتقان بینی تاثیر ثابت شده‌ای دارد. البته چای زنجبیل با خاصیت درمانی کامل برای سرماخوردگی ترکیبی از زنجبیل، پودر یا چوب دارچین، میخک و عسل است.

چای زنجبیل برای پیشگیری از سرماخوردگی

زنجبیل باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بدن شما کمک می‌کند تا توان بیشتری برای مقابله با سرماخوردگی داشته باشید.

اضافه کردن عسل به این چای هم فلسفه خودش را دارد. عسل دارای اثر تسکین دهنده است و خارش گلو را آرام می‌کند.

اگر از مشکلات سینوس هم رنج می‌برد حتما میخک را به این ترکیب اضافه کنید چرا که عسل و میخک در کنار هم تاثیر آرامش‌بخش فوق‌العاده‌ای برای بازکردن راه‌های سینوس و بینی دارند.

چای زنجبیل برای پیشگیری از سرماخوردگی

مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل:


چهار فنجان آب
مقداری زنجبیل پوست کنده و برش خورده
دو تکه چوب دارچین متوسط
۱۰ گل خشک میخک
مقداری عسل

تمام مواد اولیه به جز عسل را در یک ظرف مناسب بگذارید، آب را روی آن‌ها بریزید و صبر کنید تا آب بجوش بیاید. سه تا چهار دقیقه مواد را در حالت جوشیدن قرار دهید و بعد شعله را کم کنید. پنج تا ده دقیقه صبر کنید تا چای‌تان دم بکشد.

چای زنجبیل برای پیشگیری از سرماخوردگی

یک صافی چای بردارید و چای دم کشیده را از آن بگذرانید. به اندازه‌ای که دوست دارید به این چای عسل اضافه کنید و آن را کاملا هم بزنید تا به طور یکنواخت در چای حل شود. اگر گلو درد دارید، بهتر است این چای را گرم میل کنید و اگر از تب رنج می‌برید، می‌توانید این چای را به صورت کاملا سرد میل کنید.

چای زنجبیل برای پیشگیری از سرماخوردگی

خواص زنجبیل :

برای بیماریهای ناشی از سرماخوردگی،تب ناشی از آنفلونزا،گلودرد،گرفتگیهای ناشی از قاعدگی یا سردرد،دو قاشق غذاخوری از دم كرده زنجبیل یا چندین ورق از ساقه ریشه دار تازه آنرا بخور دهید.

چای زنجبیل برای پیشگیری از سرماخوردگی

برای درمان درد ورم مفاصل از آب،عصاره یا چای زنجبیل تازه به میزان روزانه 4 گرم مصرف كنید یا روغن آنرا روی مفصل دردناك بمالید یا ریشه تازه آنرا در ضماد داغ یا گازهای ضمادی قرار دهید و روی نقاط دارای درد بگذارید.

این گیاه همچنین گلودرد،سردردها،پاره ای از انواع دردهای قاعدگی و آرتریت وتب و درد ناشی از انواع سرماخوردگیها و آنفلونزا را درمان می كند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits