دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با مزایای درمانی عالی قرص کلسی ویت ویتان
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قرص کلسی ویت ویتان یک مکمل عالی برای تقویت و بهبود استحکام استخوان و دندان است. این مکمل به انعقاد خون و کاهش فشار خون نیز کمک کرده و برای بهبود عملکرد عضلات مفید است.

موارد مصرف قرص کلسی ویت ویتان

قرص کلسی ویت ویتان یک مکمل عالی برای تقویت و بهبود استحکام استخوان و دندان است. این مکمل به انعقاد خون و کاهش فشار خون نیز کمک کرده و برای بهبود عملکرد عضلات مفید است. قرص کلسی ویت ویتان حاوی ویتامین D و کلسیم است که هر دوی این ریزمغذی ها برای حفظ سلامت ساختار استخوانی بدن ضروری است.

تغذیه خوب و رژیم غذایی صحیح یکی از شاخص ترین عوامل موثر در بروز و یا پیشگیری از بیماری پوکی استخوان است. برای مبارزه با بیماری پوکی استخوان مصرف روزانه سه لیوان شیر لازم است. جهت پیشگیری از بیماری پوکی استخوان یکی دیگر از ویتامین هایی که برای جذب کلسیم در بدن ضروری و مهم است تا مبتلا به بیماری پوکی استخوان نشویم ویتامین دی است.

اجزای تشکیل دهنده : کلسیم ( 1200 میلی گرم ) ، ویتامین دی 3 ( 250 واحد )

ویژگی های قرص کلسی ویت ویتان

  • کمک به استحکام استخوان ها و دندان ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود در انقباض ماهیچه ها، انتقال پیام عصبی، انعقاد خون و کاهش فشار خون
  • تقویت و استحکام استخوان ها و دندان ها
  • کمک به حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها

نحوه استفاده قرص کلسی ویت ویتان

بزرگسالان روزانه 1 یا 2 عدد قرص همراه با غذا و یا طبق دستور پزشک مصرف شود.

کلسی ویت

شرح مزایای مصرف قرص کلسی ویت ویتان

کلسیم یکی از عناصر شیمیایی است که برای موجودات زنده از جمله انسان، حیاتی می‌باشد. نشانه‌ی شیمیایی کلسیم “Ca” است. کلسیم در بسیاری از غذاها یافت می‌شود. ما نیاز به مصرف مقدار مشخصی از کلسیم برای ساختن و حفظ استخوان‌های قوی و ارتباطات سالم بین مغز و قسمت‌های مختلف بدن داریم.

خدمات بهداشت ملی (NHS) انگلستان، می‌گوید در بدن انسان بیش از هر مواد معدنی دیگر کلسیم وجود دارد. کلسیم به تقویت استخوان‌ها ادامه می‌دهد تا وقتی که انسان‌ها به سن ۲۰ الی ۲۵ سالگی یا به رشد کامل رسیده ‌باشند.

تغذیه خوب و رژیم غذایی صحیح یکی از شاخص ترین عوامل موثر در بروز و یا پیشگیری از بیماری پوکی استخوان است. برای مبارزه با بیماری پوکی استخوان مصرف روزانه سه لیوان شیر لازم است. جهت پیشگیری از بیماری پوکی استخوان یکی دیگر از ویتامین هایی که برای جذب کلسیم در بدن ضروری و مهم است تا مبتلا به بیماری پوکی استخوان نشویم ویتامین دی است.

کمبود کلسیم:

افرادیکه دچار کمبود کلسیم در بدن می باشند، رنگ پدیده، بی توجه، خسته و تنبل به نظر می رسند. کمبود کلسیم سبب ایجاد تغییرات در استخوانها و عضلات می گردد. این افراد نسبت به سرمای هوا حساس ترند، عصبی بوده و از اختلالات ذهنی رنج می برند.

تعریق در هوای سرد آشکارترین نشانه کمبود کلسیم در تمامی سنین بشمار می رود. کمبود کلسیم می تواند باعث ایجاد استخوانهای نرم، خلل و فرج دار، تخریب دندان، تپش قلب، کرامپهای عضلانی(گرفتگی عضلات) ، بی خوابی و زودرنجی گردد. کودکانی که از مادران دچار کمبود کلسیم متولد می شوند نیز از کمبود کلسیم رنج می برند. کمبود کلسیم در این کودکان در صورتیکه از لبنیات، میوه ها و سبزیجات تازه حاوی مواد معدنی، کلسیم، پروتئینها و ویتامینها تغذیه نکنند، شدیدتر می گردد.

ویتامین D:

یک ویتامین محلول در چربی می باشد که مهمترین نقش آن کمک به جذب روده ای کلسیم و فسفر می باشد . در غیاب این ویتامین جذب کلسیم به درستی انجام نمی گیرد.

البته ویتامین دی توسط پوست بدن انسان زمانی که در زیر نور آفتاب قرار داریم ساخته میشود ولی در زندگی شهری امروزه بندرت کسی را میتوان یافت که به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار گیرد تا ویتامین دی مورد نیاز بدن وی تامین شود. برای جلوگیری از بیماری پوکی استخوان و مشکلات آن، بدن هر فرد به طور متوسط روزانه هزار واحد بین المللی ویتامین دی احتیاج دارد.

توصیه و هشدار مصرف برای مصرف قرص کلسی ویت ویتان

  • این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.
  • زنان باردار و شیرده، افراد با سابقه کلیوی و همچنین مردانی که ریسک سرطان پروستات دارند حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

شرایط نگهداری قرص کلسی ویت ویتان

در دمای اتاق و در جای خشک و تاریک نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

مزایای مصرف مکمل استئوکینون (Osteo Quinone)

فواید تاثیرگذار قرص جوشان کلسیم فورت

فواید بی نظیر قرص کلسیم کربنات برای سلامتی

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits