دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با موارد مصرف و عوارض داروی مسترون آشنا شوید
10
زمان مطالعه: 8 دقیقه
مسترون استروئیدی ملایم است که ورزشکاران رشته های قدرتی، اغلب در دوران حجم و البته کات از آن استفاده می کنند.


مسترون چیست و چه کاربردهایی دارد؟


مسترون (Masteron) استروئیدی ملایم است که ورزشکاران رشته های قدرتی، اغلب در دوران حجم و البته کات از آن استفاده می کنند. ماده موثر این دارو دروستانولون پروپیونات و دروستانولون دی پروپیونات است. محبوبیت بیش از حد این مسترون در بین ورزشکاران رشته های قدرتی را می توان به خواص و ویژگی های منحصر به فرد این استروئید قابل تزریق نسبت داد.این دارو نیز مشتقی سنتتیک از دی هیدرو تستوسترون است و به همین علت نیز به ندرت دیده شده است که این هورمون تبدیل به هورمونهای جنسی زنانه گردد.


مسترون خواص آندروژنی بسیار قدرتمندی دارد و از این رو نیز ورزشکاران، بدون اینکه از تبدیل شدن این هورمون به هورمونهای جنسی رنانه وحشتی داشته باشند، با خیالی راحت و آسوده از این دارو استفاده می کنند.

مزایای مصرف مسترون

مصرف مسترون تاثیر بسیار مطلوبی در خشکی و سفتی عضلات دارد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که مصرف این دارو به خودی خود، همه تاثیرات یاد شده را از خود نشان نمی دهد. شما باید به همراه مصرف این دارو، از مقدار چربی مصرفی خود در طول روز نیز کم کنید. کسانی که به منظور خشک کردن عضلات خود از مسترون بهره می گیرند، مصرف این دارو را معمولا از ۴ هفته مانده به رقابت اصلی آغاز می کنند. مصرف ترکیبی این دارو به همراه داروهایی نظیر: وینسترول، پارابولان، پریموبولان دپو، اکساندرولون و صد البته تستوسترون پروپیونات تاثیر مطلوبتری را در پی خواهد داشت.

مسترون

تاثیر مسترون بر روی بدن


بدون هیچ شکی‌ تاثیرات مسترون در دوره کات به بهترین شکل ممکن خود نمایان خواهد شد.اما به هر حال برای دریافت نتایج بسیار قبول قبول و تحسین بر انگیز شخص باید به شدت دارای بدنی خشک و تفکیک شده باشد.به همین دلیل است که شما معمولا شاهد حضور هورمون‌ها بیشتر در انتهای دوره آمادگی بدن سازان هستید زیرا که آنها از قبل به بدنی نسبتا تفکیک شده رسیده‌اند.افزودن مسترون به دوره باعث خواهد شد که آن چربی‌‌های باقیمانده مزاحمی که راهی‌ برای خلاصی از آنها نیست از بین بروند.

همچنین با مصرف مسترون عضلات شما به سخت‌ترین و سفت‌ترین حالت ممکن دست خواهند یافت.البته همانطور که بیان شد خاصیت ضد استروژنی این استروئید باعث به وجود آمدن چنین ویژگی‌ میشود.برای آن افرادی که همانند بدن سازان مسابقه ای‌ دارای بدنی تفکیک شده نمی‌باشند مصرف مسترون شاید نتایج قابل توجهی‌ را در پی‌ نداشته باشد.افراد دارای چربی‌ بدن زیر ۱۰% میتوانند به شکل قابل قبولی به نتایج مورد نظر برسند اما افراد دارای درصد چربی‌ بالای ۱۰% شاید آن نتایج قابل قبول را مشاهده نکنند.


به عنوان یک آندروژن قدرتمند مسترون میتواند ورزشکارانی را که به دنبال افزایش قدرت هستند کمک کند.این استروئید میتواند برای ورزشکارانی که تحت یک رژیم غذائی کم کالری و محدود برای حفظ وزن بدن خود هستند بسیار کمک کننده باشد.این افراد میتوانند از افزایش قدرت خود لذت ببرند و میزان ریکاوری و استقامت عضلانی آنها نیز بدون افزایش وزن ناخواسته کمی‌ بهبود پیدا خواهد کرد.


به عنوان یک عامل افزایش دهنده حجم عضلات مسترون نشان داده است که یک استروئید تقریبا ضعیف می‌باشد.با میزان دوز کافی‌ مسترون شاید بتواند افزایش حجمی همانند پریموبولان داشته باشد که آن هم از لحاظ قدرت همانند هم نیستند.به هر حال میزان نسبی‌ افزایش حجم حاصل از مصرف مسترون بسیار معمولی‌ و متوسط می‌باشد و به همین دلیل گزینه‌‌های بسیار بهتری در دوره حجم از مسترون وجود دارد.البته شاید برخی‌ بخواهند از مسترون به دلیل خاصیت ضد استروژنی و چربی‌ سوزی آن در دوره حجم استفاده کنند.در مورد چربی‌ سوزی می‌توان روی تاثیر مسترون و حفظ حداقل چربی‌ بدن اطمینان کرد اما باز هم این موضوع سبب نمی‌شود که از این استروئید در دوره حجم استفاده کنید.میزان چربی‌ بدن شما بدون این استروئید نیز می‌بایست قابل کنترل باشد.


سایر مزایای مسترون


شکسته شدن سریع مکمل مسترون در بدن برای کسانی که پس از انجام رقابتها، تستهای دوپینگ را نیز باید پشت سر بگذارند، جنیه حیاتی داشته و بسیار مهم است. این دارو اصولا دارویی کوتاه اثر بوده و ظرف چند روز به کلی از بدن خارج می گردد بنابراین استفاده از آن در فصل رقابتها، در نتیجه آزمایشات کنترل دوپینگ نیز قابل ردیابی نیست.

مسترون به دلیل اینکه تاثیرات بسیار مطلوبی در افزایش حجم و قدرت عضلانی دارد، مصرف آن نیز محدود به فصول مسابقات نشده است. ورزشکاران حتی در فصول تمرین نیز از این دارو استفاده می کنند.

ورزشکارانی که از احتباس آب و املاح در بدن خود واهمه داشته و از عارضه تبدیل شدن استروئیدهای تزریقی و خوراکی به هورمونهای زنانه نیز می ترسند، به راحتی و بدون اینکه ترس از بروز عوارض زنانه گی داشته باشند، می توانند از این دارو استفاده کنند. استفاده از این دارو برای کبد نیز سمی نیست. این دارو به دلیل اینکه احتباس آب و املاح چندانی را سبب نمی گردد بنابراین عارضه افزایش فشار خون نیز با مصرف این دارو دیده نمی شود.

تزریق مسترون

روش و مقدار مصرف مسترون


دوز استاندارد برای مردان بالغ به طور معمول در محدوده ۳۰۰-۴۰۰ میلی گرم در هفته می باشد . به طور معمول، این به معنای تزریق ۱۰۰ میلی گرم هر روز در مجموع ۶-۸ هفته خواهد بود. برخی ممکن است به طور متناوب، دوز خود را به یک برنامه تزریق روزانه تقسیم کنند، اما هر روز باید کافی باشد. اگر نسخه Drostanolone Enanthate یافت شود، ۱-۲ تزریق در هفته کار خواهد کرد، اما چنین نسخه تا حدودی نادر است.


برای درمان سرطان پستان زن، دوز استاندارد برای هر ۱۲ تا ۱۲ هفته ۱۰۰ میلی گرم ۳ بار در هفته توصیه می شود. این معمولا منجر به علائم virilization می شود که ممکن است دشوار باشد که معکوس شود. برای ورزشکار زن ۵۰mg در هفته مجموعا برای ۴-۶ هفته باشد. برخی از زنان ممکن است دوزهای نزدیک به ۱۰۰ میلی گرم در هفته را دریافت کنند که در صورت تحمل هورمون خوب عمل می کند. دوزهای این محدوده باید برای اکثر زنان کنترل شود، اما حساسیت فرد را باید مد نظر داشت. دوزهای بالای ۱۰۰mg در هر هفته و یا فراتر از ۴-۶ هفته باعث مصرف بیش از حد شده و احتمالا علائم virilization را در برخی از سطوح تولید می کند.

عوارض جانبی مسترون


مسترون هیچ گونه عوارض پروژستین را تحمل نمی کند و عوارض جانبی استروژنی را با این استروئید غیر ممکن می سازد. این به این معنی است که برای gynecomastia و احتباس آب نگرانی نیست. همچنین به این معنی است که برای فشار خون بالا که گاهی ناشی از احتباس آب اضافی است، جای نگرانی نیست. به دلیل استفاده از این استروئید، ضد استروژن لازم نیست. همانطور که گفته شد، می تواند اثرات ضد استروژن خود را داشته باشد. با این حال، بسته به نوع دوره / پشته خاصی که اجرا می شود، ممکن است نیاز به ضد استروژن باشد.


عوارض جانبی مسترون میتواند شامل مواردی از طبیعت آندروژنی باشد. عوارض جانبی آندروژنی شامل آکنه، ریزش موی شتابزده در افراد مبتلا به التهاب قلب و رشد مو بدن است. خوشبختانه این هورمون دارای سطح متوسط فعالیت کل آندروژنیک است، با وجود اینکه مشتق مستقیم DHT قوی آندروژن است. با این حال، حساسیت فردی نقش مهمی ایفا می کند، این استروئید به علت افزایش شدید طاسی در مردان حساس بسیار بیشتر از بسیاری از استروئیدهای آنابولیک شناخته شده است.


با توجه به ماهیت آندروژنی آن، مسترون می تواند علائم ویرولیزی را در زنان ایجاد کند. علائم Virilization می تواند شامل رشد مو بدن، عمق شدن آکورد های صوتی و بزرگ شدن سینه ها باشد. علائم Virilization در برنامه های درمان سرطان پستان به خوبی شناخته شده است، اما این به طور معمول به دلیل دوزهای بالا مورد نیاز برای درمان چنین شرایطی است. مسترون استروئیدی است که برای ورزشکاران زن توصیه نمی شود.

مسترون می تواند تأثیر قابل توجهی بر کلسترول داشته باشد. این می تواند باعث افزایش کلسترول LDL و همچنین کاهش کلسترول HDL با بیشترین تأکید بر آن شود. همچنین ممکن است که مسترون تاثیر منفیبر فشار خون داشته باشد.

مدیریت کلسترول با این استروئید بسیار مهم است. اگر شما از کلسترول بالا رنج می برید، نباید از این استروئید آنابولیک استفاده کنید. اگر به اندازه کافی برای استفاده از مسترون سلامت هستید حفظ سبک زندگی سالم برای کلسترول بسیار مهم است. این مسئله نه تنها به معنای رژیم سالم است، بلکه رژیم غذایی شما باید شامل مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا و چربی های اشباع شده و قندهای ساده محدود باشد.

مسترون به طور قابل ملاحظه ای باعث کاهش تولید طبیعی تستوسترون خواهد شد و تستوسترون خارجی در هنگام استفاده از این استروئید مهم خواهد بود. عدم دریافت تستوسترون خارجی باعث می شود اکثر مردان به عوارض کم تستوسترونی مبتلا شوند که نه تنها نشانه هایی از علائم متعددی را به همراه دارد بلکه بسیار ناسالم است.


نکته : مسترون استروئید آنابولیک آندروژنی هپاتوسیکسی نیست و آزمایشات هیچ استرس یا آسیب به کبد را نشان نمی دهد.

divider

بیشتر بخوانید:

عوارض کوتاه مدت و بلند مدت مصرف استروئید

مزایای مصرف پاراهورمون آنابول ۵ برای بدنسازی

مکمل‌ DHEA و مزایای مصرف آن

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits