دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی قرص انار با خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قرص انار و ترکیبات مؤثره عصاره میوه انار دارای فعالیت ضد التهابی، ضد باکتریایی، آنتی اکسیدان و ضد سرطان می باشد. خاصیت آنتی اکسیدان انار 3 برابر قوی تر از چای سبز می باشد.

قرص انار چیست ؟

قرص انار و پلی فنل های موجود در قرص انار با مهار رادیکالهای آزاد که باعث اکسیده شدن کلسترول LDL و رسوب آن در عروق می شوند موجب حفظ سلامت عروق، کاهش پر فشاری خون و پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی و سکته مغزی می گردند.

الاژیک اسید که از ترکیبات شاخص میوه انار می باشد یک آنتی موتاژن و آنتی کارسینوژن مؤثر بوده که از اتصال کارسینوژن ها به DNA جلوگیری و بافت همبند را تقویت می نماید.

و بدین ترتیب با جلوگیری از پخش سلولهای سرطانی از شروع سرطان و تکثیر تومور جلوگیری نموده و در طول دوره رادیوتراپی و شیمی درمانی از سلولهای سالم محافظت می نماید.

الاژیک اسید به عنوان یک سم زدا عمل نموده و به مواد شیمیایی سرطان زا یا سیتوتوکسیک متصل و آنها را غیر فعال می کند.

شواهد نشان داده است ترکیبات میوه انار باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان بویژه سرطان پروستات می گردد.

گزارش شده است که عصاره میوه انار بطور معنی داری رشد تومور پروستات را کاهش داده و سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) را پائین می آورد.

مواد موثره در قرص انار

عصاره خشک پوست میوه انار محتوی ترکیبات موثره شامل پلی فنل ها از جمله پانی کالاجین punicalagin، پانی کالین punicalin، و الاژیک اسید ellagic acid، آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها می باشد.

ویژگی های قرص انار

  • آنتی اکسیدان
  • کمک به حفظ سلامت قلب و عروق
  • پیشگیری از پیری زود رس و چین و چروک پوست
  • پیشگیری و درمان انواع سرطان مانند پروستات ، پوست ، سینه و کولون
  • کاهش فشارخون

نحوه استفاده قرص انار

یک تا 2 قرص ، 2 بار در روز به همراه غذا میل شود.

شرایط نگهداری قرص انار

در جای خشک و در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود

دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

هشدار مصرف درباره قرص انار

در دوران بارداری، شیردهی و و در کودکان با نظر پزشک مصرف شود.

اگر داروی دیگری مصرف می کنید با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید :

آشنایی با خواص آنتی اکسیدان برای جوان ماندن

آنتی اکسیدان و نقش مهم آن در سلامت بدن

ده آنتی اکسیدان که کمتر می شناسید

فواید و موارد مصرف قرص عصاره انار

انار میوه ای است که قرن هاست در آسیا و خاورمیانه برای درمان عفونت های ضد ویروسی و گوارشی استفاده می شود.

بیشتر خواص انار به دلیل پلی فنول های موجود در آن است. شواهد نشان می دهد که مصرف عصاره میوه انار می تواند فواید بسیاری برای سلامت عمومی بدن داشته باشد.

همچنین قبل از مصرف قرص های انار با پزشک خود مشورت کنید.

  1. سرطان پروستات : عصاره انار ممکن است از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کند، همچنین براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه فیلیپس آلمان، عصاره انار باعث آپوپتوز یا مرگ برنامه ریزی شده سلولی در سلول های سرطان پروستات می شود. این مطالعه در سال ۲۰۰۴ در مجله موادغذایی دارویی به چاپ رسید.
  2. التهاب : التهاب مزمن باعث باریک شدن عروق خونی و کاهش خون رسانی به اندام های بدن می شود. کاهش خون رسانی همچنین از رسیدن موادمغذی به اندام های بدن برای عملکرد درست جلوگیری می کند که خطر مقاومت به انسولین، کلسترول بالا، بیماری قلبی و فشارخون بالا را به همراه دارد. براساس مطالعات محققان در دانشگاه کیس امریکا که در مجله “التهاب” به چاپ رسید، عصاره انار مانع از آنزیم سیکلواکسیژناز می شود به طوریکه این آنزیم تشکیل سلول های التهابی را افزایش می دهد.
  3. آنفولانزا : عصاره انار ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا شود. براساس یافته های دانشمندان در مرکز سلامت دانشگاه تگزاس در هیوستون ایالات تگزاس که در مجله گیاهان دارویی در دسامبر ۲۰۰۹ منتشر شد، عصاره انار حاوی پلی فنول “پونیکالاجین” بوده که دارای خواص ضد آنفولانزا است.
  4. تداخلات : براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، عصاره انار ممکن است با برخی از داروها از جمله استاتین ها و مهارکننده های ACE (آنزیم مبدل آنژیوتانسین) که به ترتیب برای کاهش کلسترول بالا و درمان فشارخون بالا کاربرد دارند، تداخل ایجاد کند. بنابراین قبل از مصرف قرص عصاره انار با پزشک خود مشورت کنید.

دیگر فواید قرص انار سی

  • کاهنده فشار خون میباشد.
  • ترکیبات موجود در میوه انار موجب درمان انواع سرطان ها مانند سرطان پروستات ، سرطان سینه ،سرطان پوست میشود.
  • موجب سلامت قلب و عروق میشود.
  • جلوگیری از پیری زود رس و چین و چروک پوست
  • سرشار از آنتی اکسیدان قوی
  • خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی
  • پایین آورنده LDL خون



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits