دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چای جینسینگ چیست و چه خواصی دارد ؟
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
چای جینسینگ بطور گسترده ای برای تقویت انرژی ؛ تقویت سیستم ایمنی , نشاط ذهنی و کمک به سایر شرایط سلامتی .که استفاده زیادی در طب چینی دارد و سودمندی های چای جینسینگ امروزه از نظر علمی آشکار شده است .

چای جینسینگ

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با چای جینسینگ و فواید بینظیر این چای آشنایی کامل پیدا کنید.

چای جینسیگ هم مانند چای قرمز دارای خواص معجزه آسایی است و یک نوشینی انرژی زاست که می توان آن را بجای این چای سیاه و مضر مصرف کرد .

ولی بهرحال ببیشتر از یک فنجان در روز لزومی ندارد مگر اینکه بخواهید انرژی خیلی زیادی کسب کنید ویا میل جنسی شما خیلی زیاد شود این روزها تبلیغات زیادی در مورد استفاده از جینسینگ می شود که اغلب آنها دروغ است.

بیماران فشار خون بالا ودیابتی و کسانی که داروهای رقیق کننده مانند وارفارین و یا حتی آسپرین مصرف می کنند باید این چای را با احتیاط مصرف کنند یا از خیر آن بگذرند .

فقط یادتان باشد اگر آخر شب آن را خوردید با توجه به بیخوابی که به سرتان می زند و انرژی زیادی که پیدا می کنید کار دست خودتان ندهید !

ترکیب موثر این موجود دراین چای را بنام جین سنوساید ginsenosides می نامند. در حالی که چای جینسینگ حاوی مقداری جین سنوساید است میزان آن بستگی به چگونگی فرآوری آن دارد و اینکه بهترین قسمت از ریشه مورد استفاده قرار گرفته باشد .

باید بدنبال چایی باشید که 3تا 7% جین سنو ساید داشته باشد . برخی از چای ها حاوی درصدکمتری از این ماده هستند و یا اصلاً این ماده را ندارند.

چندین روش فرآوری برای تهیه این چای وجود دارد که نهایتاً منجر به تولید چای جینسینگ سرخ و یا سفید می شود .

برای اینکه جین سینگ سرخ درست شود که بنام پاناکس جینسینگ نامیده می شود و جین سینگ کره ای و چینی نامیده می شود.

ریشه باید قبل از خشک کردن پوست نکنده و بخار دیده باشد . جیسن سینگ سفید را که با هوا خشک می کنند ممکن است فوائد درمانی کمتری داشته باشد.

خواص درمانی چای جینسینگ

  1. تسهیل دردهای قاعدگی : هم نوع سفید و هم نوع قرمز این چای دارای اثر آرام بخش گسترده ای هستند .
  2. تسکین دهنده معده : چای جینسینگ کمک می کند که دردهای شکمی و نیز نفه و تورم شکم ناشی از قاعدگی کاهش یابد .
  3. تقویت هشیاری و آگاهی : این نوشیدنی انرژی زاست و باعث تقویت هشیاری می شود دقت و تیزهوشی را زیاد می کند گزارش هایی از مرکز پزشکی دانشگاه مریلند داده شده که افرادی که جینسینگ مصرف کرده اند حافظه اشان بهتر شده است . تمرکز بهتری دارند و توانایی فکر کردن انتزاعی آنها بهبود کرده است .
  4. بهبود گوارش : کمک زیادی به هضم غذا می کند نفخ و یبوست و بادشکم را رابرطرف می کند و علائم بیماری کرون را کاه ش می دهد .
  5. کاهش کلسترول : جینسینگ حاوی saponins است که جابجایی کلسترول و آنزیم هایی که مرتبط با متابولیسم کلسترول هستند را تحریک می کند .بر اساس گزارش موسسه ملی سلامت Saponins می تواند میزان کلسترول بد را کاهش دهد و کلسترول خوب را حفظ نماید
  6. تقویت سیستم ایمنی بدن : از طریق تقویت سلولهای ایمنی باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود همچنین بر روی جرح و تعدیل کننده های استرس اثر مثبت دارد . در مطالعه ای که بروی بیماران برونشیتی که دارای بیماری احتقانی ریه congestive lung disease بوده اند صورت گرفته است جین سینگ باعث افزایش عملکرد برخی از اجزای ایمنی در برونش ها شده است
  7. تمیز کردن سیستم تنفسی : راههای هوایی و سینوس های مسدود شده را باز و تمیز می کند . به بیماران آسمی کمک می کند که از دست سرفه و سرماخوردگی بیماری سینه و پنومونیا نجات پیدا کنند
  8. می تواند در جلوگیری ازسرطان موثر باشد : ginsenosides موجود در چای از رشد سلولهای سرطانی در بدن جلوگیری می کند مطالعات نشان داده است که باعث چروکیدن تومور و جلوگیری از رشد سرطان معده سرطان تخمدان سرطان کبد و سرطان ریه ها می شود . بعلاوه می تواند اثرات جنبی تشعشع و شیمی درمانی را کاهش دهد اگر می خواهید از پزشکی جایگزین استفاده کنید در این مورد با دکتر درمانگر طبیعی مشورت کنید .
  9. کمک به درمان دردهای مزمن : جینسینگ خاصیت ضد تورمی دارد دانشمندان گیاه شناس Herbalists از این چای برای مداوای ترم هایی از قبیل آرتریت و سایر دردهی مزمن استفاده می کنند.
  10. افزایش میل جنسی مردان Increases Male Libido : یکی از داروهایی که بطور وسیع بعنوان تقویت کننده باه = آفرودیازیک aphrodisiac شناخته شده اند همین جینسینگ است که حاوی اکسید نیتریک است ( همان ماده ای که خاصیتی شبیه ویاگرادارد ) و باعث تقویت نعوذ در مردان می شود . اکسید نیتریک کمک می کند که عملکرد ارکشن بهتر شود و رضایت جنسی بهتری ایجاد شود . البته این امر 8 هفته بعداز استفاده بروز می کند . اکسید نیتریک باعث بهتر شدن جریان خون در سرخرگها و ایجاد آرامش می شود.
  11. تثبیت کننده قند خون : ترکیب موثر موجود در جیسن سینگ یعنی همان جین سنو ساید Ginsenosides می تواند کمک کند که قند خون را کنترل نماید . مطالعات دیگری انجام شده و معلوم شده که عملکرد پانکراس بطور چشمگیری افزایش یافته و پاسخ به انسولین در اثر تحریک گیرنده های انسولین بیشتر می شود
  12. درمان جایگزین برای تشعشع : چندین مطالعه که در مورد جینسینگ انجام گرفته است نشان می دهد این ماده می تواند صدمات ناشی ازتشعشع را که به DNA وارد شده است کاهش دهد به همین جهت کاربرد گسترده ای در برای کسانی دارد که تحت تشعشع درمانی قرار دارند
  13. کند کردن روند پیری سلولها : براساس مطالعات اولیه ای که انجام شده است جین سینگ باعث کند کردن روند پیری سلولها : این کار از طریق خونرسانی بهتر به سلولها انجام می گیرد و پیری سلولها و زوال عقل را آهسته می کند هر چند در این مورد باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

چای جینسیگ

عوارض چای جینسینگ

  1. بیخوابی Insomnia : جینسینگ به بدن انرژی می دهد و باعث هشیاری و دقت می شود د. این موضوع ممکن است منجر به بیخوابی شود به همین توصیه می شود که چای جینسینگ را قبل از خواب مصرف نکنید .
  2. کاهش قند خون : با استفاده از چای جینسینگ کاهش سطح قند خون بویژه در دیابتی های اتفاق می افتد اگر آن را با داروهای کاهنده قند خون مصرف کنند امکان وقوع هیپوگلسیمی وجود دارد به همین جت بهتر است اگر دیابت دارید با پزشکتان در مورد داروهای هیپوگلسمی صحبت کنید
  3. خونریزی : از آنجائیکه جینسینگ باعث بهبود جریان خون می شود می تواند لخته شدن خون را کاهش دهد . بنابر در کسانی که قرار است عمل جراحی داشته باشند یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند استفاده از چای جین سینگ توصیه نمی شود.
  4. تداخل دارویی : تداخل دارویی بین جینسینگ و برخی از داروهای تجویز شده وجود دارد . اگر شما داروهایی برای دیابت و کلسترول بازدارنده مونو آمین اکسیداز , مورفین داروهای کنترل فشار خون و محرکهایی چون کافئین و رقیق کننده خون ... حتی آسپرین مصرف می کنید با دکتر درمانهای طبیعی naturopathic doctor درباره مصرف جین سینگ مشورت کنید چون امکان بروز تداخل دارویی وجود دارد .

بیشتر بخوانید :

خواص و فواید بی نظیر و معجزه آسای شربت و کپسول جینسینگ

۱۶ خاصیت اسرار آمیز جینسینگ - اگر مشکلات زناشویی دارید بخوانید

خواص معجزه آسای ماسک جینسینگ برای زیبایی و سلامت پوست

خواص باورنکردنی جینسینگ آمریکایی که نمیدانستید!

خواص و فواید دارویی و درمانی روغن جینسینگ

جینسینگ از زمانهای بسیار طولانی و بدلایل خواص خوبی که داشته است در طب چینی مورد استفاده بوده است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شد

.و انرژی را زیاد می کند باعث هشیاری و آگاهی می شود کلسترول را کاهش می دهد و باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود و دردهای قاعدگی را آسان می کند .

اما اگر می خواهید چای جینسینگ بنوشید بهتر است که نوع قرمز آن را بنوشید نه نوع سفیدش را . برای آگاهی از فوائد درمانی بیشتری که چای جینسینگ سرخ دارد . برای داشتن بیشتر اثر از چای با 3تا 7% جینسینوساید ginsenosides استفاده کنید

می توانید روزانه یک فنجان چای جینسینگ بنوشید. اما اگر هر گونه اثرات جنبی مشاهده کردید دوز مصرف را کم کرده و یا مصرف جینسینگ را متوقف کنید .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits