دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان حیرت انگیز کبد چرب با عرقیجات گیاهی
20
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان کبد چرب : برای پیشگیری از ابتلا و درمان کبد چرب اکثربیماران ترجیح می دهند از دارو و روش های گیاهی استفاده کنند ما در این مقاله 4 عرق که شما رار ازشر کبد چرب رها میکند را جای دادیم

درمان کبد چرب با عرقیجات گیاهی

با مجله دلگرم همراه باشید تا با شیوه درمان کبد چرب با عرقیجات گیاهی آشنا شوید

وجود چربی در کبد طبیعی است، اما اگر این میزان از چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب دچار شده‌است. این بیماری نشانهٔ خاصی ندارد اما بعد از رعایت نکردن و پیشروی این بیماری در کبد باعث سوءهاضمه شود.

1- عرق خار مریم

طبیعت عرق خار مریم گرم است و خواص دارویی آن عبارتند از

خواص خار مریم (Silybum marianum) شامل

  1. پیشگیری و درمان سنگ صفرا بوده، همچنین یک گیاه “محافظ کبد” است.
  2. طبیعت عرق خار مریم سرد می باشد
  3. درمان کننده یرقان،هپاتیت و اختلالات کبدی
  4. جلوگیری از ایجاد و درمان کننده سنگ صفرا
  5. ضد سرطان پرستات،رحم وسینه
  6. کاهش دهنده رشد سلولهای سرطانی و کاهش دهنده کلسترول مضر
  7. افزایش دهنده کلسترول مفید خون

فراورده‌های دارویی خار مریم

از خار مریم قرص گیاهی با نام لیورگل 70 و 140 میلی در داروخانه‌ها موجود است كه همراه داروهای تجویزی دیگر توسط پزشك معالج برای درمان بیماری‌های کبدی و جلوگیری از پیشرفت دیابت و كنترل آن به جای اصل گیاه می‌توان استفاده نمود.

عوارض عرق خار مریم

مصرف عرق خارمریم حتی در طولانی مدت عوارض نداشته و فقط در بعضی موارد ممکن است موجب اسهال خفیف شود. البته لازم به ذکر است گیاه خار مریم نباید همزمان با داروهایی که متابولیزم آنها در کبد است مانند آسپرین، استامینوفن و غیره استفاده شود، همچنین اگر داروی خاصی مصرف میکنید و یا به هر گونه بیماری مبتلا می‌باشید قبل از مصرف گیاه و عرق خار مریم با پزشک مشورت کنید.

2- عرق کاسنی

کاسنی یکی از گیاهان دارویی موثر است که در انواع مختلف در طبیعت وجود داشته و همه اجزای آن خواصی بسیار مفید برای بدن دارد، البته اگر به‌ اعتدال مصرف شود. کاسنی و عرق کاسنی، از دیرباز در میان ایرانیان جایگاه و منزلتی خاص داشته و همه مادربزرگ‌ها، در میان تمام شیشه‌های عطر و ادویه در مطبخ خانه‌هایشان، یک قرابه کوچک، عرق کاسنی را در کنار شاتره، گل گاوزبان، نعناع و ... نگه‌داری می‌کردند.

فواید عرق کاسنی

  1. کاسنی با تاثیراتش روی کبد، زمینه دفع صفرا از بدن را فراهم کرده و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند، به همین دلیل مسکنی تاثیرگذار برای تب محسوب می‌شود.
  2. کبد عضو سم زدای بدن بوده و بیش از ۵۰۰ کارکرد حیاتی دارد که تفکیک مواد مغذی از مواد زاید، سم زدایی، تجزیه مواد شیمیایی، انهدام میکروب ها، تنظیم هورمون‌ها، سوخت و ساز چربی‌ها، پروتئین‌ها و قندها، دفع اوره و ... از جمله وظایف کبد است.
  3. هر چیزی که می‌خوریم، می‌آشامیم، تنفس می‌کنیم یا با پوستمان تماس دارد سرانجام به کبدمان می‌رسد، بنابراین اگر این عضو دچار اختلال شود، همه بدن را درگیر کرده و عوارض آن به سرعت انتشار پیدا می‌کند و علائمی چون زردی پوست، خستگی مفرط، التهاب بدن، عطش، چربی خون بالا و... از جمله علائم بروز مشکل در کبد محسوب می‌شود.

مضرات عرق کاسنی

مصرف بلندمدت فرآورده‌های کاسنی، موجب تخریب عروق شبکیه می‌شود، علاوه بر این مصرف طولانی مدت فرآورده‌های کاسنی موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود.

با توجه به این که مصرف فرآورده های کاسنی موجب انقباض عضلات رحمی می‌شود، مصرف عرق کاسنی در بارداری احتمال زایمان زودرس را تقویت می‌کند

3- عرق 5 گیاه

این عرق شامل 5 گیاه درمانی کبد شامل

  1. آرتیشوک
  2. رزماری
  3. زرد چوبه
  4. قاصدک
  5. کاسنی

خواص عرق 5 گیاه

گیاه آرام کننده دردهای دستگاه ادراری!!-این گیاه به دليل داشتن پتاسيم بالا برای لاغر شدن و درمان رماتيسم و آرتروز مفيد است و همچنین دشمن کبد چرب بوده و کبد چرب را درمان میکند

http://www.delgarm.com/user-profile/804

4- عرق شاتره

عرق شاتره در مقایسه با دم کرده آن خواص درمانی کمتری دارد، اما به دلیل دسترسی آسان تر مصرفش را توصیه می کنیم. این عرق به دلیل آن که به ترشح آنزیم های گوارشی کمک می کند، غذا را براحتی هضم کرده و اشتهاآور خوبی است. نوشیدن این عرق استفراغ را متوقف می سازد. تحقیقات اخیر نشان داده است این عرق علاوه بر این خواص درمانی، ضدعفونی کننده، آنتی هیستامین، ضداسپاسم، کاهنده تپش قلب، معرق، مسهل، مدر، آرام بخش و مقوی معده است و در بهبود بیماری های قلبی ـ عروقی موثر است.


خواص عرق شاتره

  1. دفع سموم تجمع یافته در کبد و محافظت از کبد مهمترین خاصیت شاتره است، به این منظور میتوان ازعرق این گیاه یا دم کرده آن روزی سه استکان همراه با آب مصرف نمود
  2. تقویت مزاج از دیگر خواص مفید این گیاه برای بدن بوده، برای تقویت مزاج یک هفته از دم ‎کرده شاتره استفاده نموده بعد از دو هفته استراحت، مجدداً یک هفته مصرف شود.
  3. دم‎کرده شا‎تره اشتهاآور است، همچنین از دم کرده این گیاه، برای درمان و معالجه بیماری یرقان می توان استفاده نمود.

روش استفاده این 4 عرق برای درمان کبد چرب

به میزان مساوی از هرکدام از عرقیجات بالارا در ظرفی جداگانه ریخته و خوب مخلوط میکنیم

روش مصرف

در طی روز ا لیوان از ترکیب این 4 عرق را مصرف نموده. و یا به عبارت ساده 1 لیوان از ترکیب این 4 عرق را به میزان مساوی در بین 3 وعده غذایی خود جای دهید

علائم کبد چرب


این بیماری غالباً بدون علامت بوده اما می‌تواند به‌مرور زمان و با افزایش میزان چربی کبد با دل‌درد

  1. بی‌اشتهایی
  2. ضعف مفرط
  3. تهوع
  4. کاهش وزن
  5. کاهش تمرکز
  6. تیرگی پوستِ گردن و زیر بغل
  7. ضایعات پوستی کدر

تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (20 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

x4 | ۵ سال پیش
سلام دلگرم / من این عرقیجات رو برای پاک سازی کبدم استفاده کردم تا جوشهای صورتم خوب بشه و این اتفاق افتاد . کلا این چهار عرق معجزه می کنه.
0
5

hits