دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روغن یونجه گیاهی با خواص شگفت انگیز!

خواص و فواید دارویی و درمانی روغن یونجه

روغن یونجه گیاهی با خواص شگفت انگیز!
9
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با خواص شگفت انگیز روغن یونجه آشنا شویم :یونجه، گیاهی است غریب که امروزه در اذهان عمومی تنها به درد علوفه دام می خورد، درحالی که در گذشته استفاده های فراوان از این گیاه پرفایده می شده است.

گیاه یونجه و خواص درمانی یونجه و طرز تهیه روغن یونجه

خواص گیاه یونجه

یونجه از نظر تغذیه عمومی ، غذایی کامل است و آهن بسیاری دارد و خوردن آن تمام اعضای بدن را تقویت می کند ، یونجه در درمان ضعف عمومی ، ضعف بنیه ، کم خونی و اعصاب مفید است و مغز و ستون فقرات را قوت می بخشد . این گیاه خوراکی با خواص تغذیه ای فوق العاده، منبع غنی از ویتامین های گروه B , A, E , K , D ‎ و همچنین املاح معدنی نظیر کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم به حساب می آید و البته مصرف خشک آن تأثیر گذار تر خواهد بود .

‎از دیگر فواید گیاه یونجه این است که حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است . علاوه بر این ، ریشه گیاه یونجه قابلیت آن را دارد که تا عمق 18 متری زمین هم پیشروی کرده و ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را از خاک جذب کند .‎بررسی های گذشته حاکی از آن است که مصرف گیاه یونجه می تواند در پاک سازی روده از مواد سمی موثر باشد . همچنین گیاه یونجه کلسترول بد را کاهش می دهد و در تصفیه خون نقش اساسی دارد .خواص گوناگون یونجه ، یک دلیل محکم برای استفاده از این گیاه دارویی می باشد ، گیاهی که سرشار از مواد معدنی و ویتامین بوده و برای همه نوع سن کاربرد دارویی دارد .

برخی از مهمترین خواص روغن یونجه

  • یونجه ملین است .
  • برای درمان اسهال می توانید از دم کرده ی گیاه دارویی یونجه استفاده کنید .
  • دم کرده ی یونجه برای نرم کردن سینه و تسکین سرفه نیز کاربردی می باشد ؛ به این صورت که بایستی روزی 2 الی 3 فنجان از این دم کرده مصرف نمایید .
  • مصرف یونجه عوارض ناشی از کمبود ویتامین ث را کاهش داده و از بین می برد .
  • کوبیده ی یونجه باعث رفع خونریزی و همچنین التیام سریع زخم ها می گردد ، زیرا دارای ویتامین بسیار زیادی است .
  • شیره ی یونجه برای محکم سازی و استحکام بخشیدن به استخوان های کودکان و نوجوانانی که در حال رشد هستند می تواند مفید واقع شود ، زیرا یونجه دارای مواد معدنی بسیار زیادی است که به استحکام استخوان ها کمک می کند .
  • یونجه برای درمان کم خونی کاربرد دارد و از آنجایی که آهن قابل جذب آن آن 2 برابر اسفناج می باشد ، خاصیت خونسازی زیادی دارد و مصرف آن به بیماران مبتلا به کم خونی توصیه می شود .
  • مصرف روغن تخم یونجه به صورت مالشی و خوراکی ، برای لرزش اعضای بدن بخصوص دستها بسیار مفید می باشد .
  • شیره ی یونجه باعث بالا بردن میزان انرژی در افراد بزرگسال می شود .
  • یونجه ی تازه بسیار نفاخ است ، توصیه می شود در مصرف آن اصلا زیاده روی نکنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید .
  • برای استفاده از تخم یونجه بهتر است که آن را به صورت دم کرده مورد مصرف قرار دهید ، زیرا تخم یونجه قاعده آور می باشد .

عرق یونجه

عرق یونجه دارای خواص درمانی فراوان است و مصرف عرق یونجه موجب تقویت عمومی بدن (درمان تقویت عمومی بدن) و تقویت اعصاب و تقویت و استحکام استخوان ها و جلوگیری از رعشه و لقوه و مخصوصا لرزش دست ها و لرزش اعضا (پارکینسون) و جلوگیری از خون ریزی به علت داشتن ویتامین ث و مفید برای رشد اطفال و زیاد کننده ی شیر مادر و مفید برای چاق شدن افراد نحیف و لاغر می باشد، عرق یونجه به علت داشتن ماده ی ساپونین در ترک اعتیاد بسیار موثر است می توان عرق یونجه را در بازار تجارت که به نام عرق اسپست نامیده می شود، پیدا کرد.

طرز تهیه روغن یونجه

بایستی تخم یونجه را در روغن زیتون بریزید و به مدت یک هفته جلوی آفتاب بگذارید ، سپس آن را صاف کرده و مورد مصرف قرار دهید ؛ میزان مصرف : چند قاشق در 24 ساعت ، البته مالیدن یونجه روی اعضایی که دارای لرزش هستند نیز می تواند خیلی مفید باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits