دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ارتباط آلودگی هوا وشیوع بیماری کلیوی
0
زمان مطالعه: 1 دقیقه
ارتباط آلودگی هوا وشیوع بیماری کلیوی-آلودگی هوا -بیماری کلیوی -کیفیت پایین هوا -فاکتور خطر زا -تاثیر آلودگی هوا

گروهی از متخصصان دانشگاه میشیگان اظهار داشتند: شیوع بیماریهای کلیوی در مناطقی از آمریکا که کیفیت هوا پایین تر است بیشتر مشاهده می‌شود.

ارتباط آلودگی هوا وشیوع بیماری کلیوی

«جنیفر براگ - گرشام» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: در صورتی که آلودگی هوا یک فاکتور خطرزا برای بیماری‌های کلیوی باشد تاثیر آن در کشورهایی که سطح آلودگی هوا فراتر از آمریکاست قابل توجه تر خواهد بود. در این بررسی متخصصان به منظور تعیین ارتباط آلودگی هوا با شیوع بیماریهای کلیوی به مطالعه سوابق پزشکی بیش از یک میلیون نفر در آمریکا پرداختند.

ارتباط آلودگی هوا وشیوع بیماری کلیوی

این تیم پزشکی پس از در نظر گرفتن فاکتورهای خطرزایی همچون سن، فشارخون بالا و دیابت، به رابطه بین میزان ابتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی با سطح آلاینده‌های موسوم به ذرات معلق پی بردند.

در حالی که در این مطالعه ارتباط بین تاثیر آلودگی هوا بر شیوع بیماریهای کلیوی مشاهده شد رابطه علت – معلولی آن دو ثابت نشده است.

منبع:طبنا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits