دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت بیماری هیدرآدنیت چرکی و درمان سریع این عارضه خطرناک
91
زمان مطالعه: 9 دقیقه
هیدرآدنیت ياپوراتيوا ( چركى ) چیست ؟هیدرآدنیت چرکی (Hidradenitis suppurativa) نوعی بیماری پوستی است که توسط آبسه‌های خوشه‌ای یا بثورات زیر جلدی مشخص می‌شود.

هیدرآدنیت ياپوراتيوا ( چركى ) چیست ؟

هیدرآدنیت چرکی (Hidradenitis suppurativa) نوعی بیماری پوستی است که توسط آبسه‌های خوشه‌ای یا بثورات زیر جلدی مشخص می‌شود. در بسیاری از موارد این جوش‌ها عاری از باکتری‌های واقعی هستند. محل‌های ایجاد جوش معمولاً زیر بغل، زیر سینه، رانها، کشاله ران و باسن هستند.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با درمان این بیماری خطرناک آشنا شوید.

هیدرآدنیت چرکی


هیدرآدنیت چرکی

هیدرآدنیت چرکی یک عارضه پوستی است که بر اثر این بیماری توده های دردناک و چرکی زیر پوست ظاهر می شوند.
شرح بیماری نشانه ها زمان مناسب مراجعه به پزشک علل عوامل تشدید پیامدهای مورد نظر آزمایشات و تشخیص بیماری
هیدرآدنیت چرکی یک بیماری نادر پوستی است که براثر آن توده های دردناک و کوچک در زیر پوست بروز می کند. این شرایط عمدتا در بخش هایی بروز می کند که پوست به یکدیگر کشیده می شود، مانند زیر بغل، کشاله ران، بین دو باسن و زیر پستان ها. این توده ها ممکن است باز شوند و بوی خاصی می دهند و باعث حفره هایی در زیر پوست شوند.
هیدرآدنیت چرکی معمولا پس از بلوغ بروز می کند. این بیماری مدت ها بر روی پوست باقی می ماند و به مرور زمان بدتر می شود که تاثیرات جدی بر روی زندگی روزانه و عواطف فرد دارد. تشخیص به موقع و درمان سریع به کنترل علائم کمک می کند و از بروز توده های جدید و پیامدهای دیگر پیشگیری می کند. پیامدهای ناشی از این بیماری پوستی زخم شدن پوست و افسردگی می باشند.

نشانه های هیدرآدنیت چرکی

معمولا نزدیک فولیکول های مو و غدد چربی و عرق بروز می کند، مانند زیر بغل، کشاله ران و ناحیه مقعد. این مشکل در بخش هایی که پوست به یکدیگر کشیده می شود نیز ظاهر می شود، مانند قسمت های داخلی ران ها، زیر پستان ها و بین باسن ها. هیدرآدنیت چرکی یک قسمت یا چند قسمت مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

نشانه های هیدرآدنیت چرکی عبارتند از:

دانه های سرسیاه

بروز دانه های سرسیاه در بخش های کوچکی از پوست – که اغلب به صورت جفت ظاهر می شوند – یکی از رایج ترین نشانه های این بیماری است.

توده های قرمز و حساس

این توده ها اغلب بزرگ شده، باز می شوند و تولید چرک می کنند. چرک این توده ها بوی بدی دارد. سوزش و خارش نیز در محل این برجستگی بروز می کند. این توده ها معمولا در بخش هایی که پوست به یکدیگر مالیده می شود بروز می کند.

توده های دردناک به اندازه نخود

این توده های سخت که در زیر پوست ظاهر می شوند، ممکن است سال ها باقی بمانند و بزرگ و ملتهب شوند.

حفره

به مرور زمان در اطراف توده ها حفره ها و زخم هایی ایجاد می شود. این زخم ها خیلی آهسته بهبود پیدا می کنند و یا ممکن است هرگز بهبود پیدا نکنند و چرک نیز تولید می کنند.
هیدرآدنیت معمولا در سن بلوغ و تا 40 سالگی بروز می کند که با یک توده دردناک که برای هفته ها یا ماه ها در زیر پوست باقی می مناد، آغاز می شود. در برخی افراد این بیماری بسیار شدید است و چند قسمت از بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما در برخی دیگر بسیار خفیف می باشد. وزن بالا، اضطراب، تغییرات هورمونی، گرما یا رطوبت علائم بیماری را بدتر می کنند. در خانم ها شدت بیماری پس از یائسگی کم می شود.


زمان مناسب مراجعه به پزشک

کشف سریع بیماری مهم ترین عامل برای درمان موثر بیمای است. در صورتی که شرایط شما به صورت زیر است به پزشک مراجعه کنید:

  • دردناک
  • طی چند هفته بهبود پیدا نمی کند.
  • چند هفته پس از درمان مجددا عود می کند.
  • در بخش های مختلف بدن ظاهر می شود.
  • به طور مداوم عود می کند.

اگر بیماری هیدرآدنیت چرکی در شما تشخیص داده شده است، به یاد داشته باشید که علائم هشدار دهنده این بیماری در زمان عود آن معمولا مشابه علائم اولیه می باشند. به علاوه به هر گونه علامت و نشانه جدید مربوط به بیماری توجه داشته باشید. این ها ممکن است نشان دهنده عود بیماری یا عوارض درمان باشند.

------------------------------------------------------------------------------------

علل هیدرآدنیت چرکی

زمانی بروز می کند که فولیکول های مو مسدود و ملتهب شوند. هیچ کس علت مسدود شدن فولیکول ها را نمی داند. عواملی که باعث مسدود شدن فولیکول های مو می شوند، عبارتند از: هورمون ها، سندروم متابولیک، ژنتیک، پاسخ غیر عادی از طرف سیستم ایمنی، سیگار کشیدن و افزایش وزن.
هیدرآدنیت چرکی به دلیل عفونت بروز نمی کند و از طریق رابطه جنسی نیز منتقل نمی شود. این بیماری مسری نیست و ربطی به بهداشت ضعیف ندارد.

عوامل تشدید

عواملی که خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهند، عبارتند از:

  1. سن و سال. هیدرآدنیت چرکی بیشتر در بین خانم ها و در سنین 20 تا 29 سال رخ می دهد. هر چه بیماری در سن پایین تری بروز کند، گسترده تر خواهد شد.
  2. جنسیت. زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری هیدرآدنیت چرکی هستند.
  3. سابقه خانوادگی. استعداد ابتلا به هیدرآدنیت چرکی ممکن است ارثی باشد.
  4. داشتن برخی شرایط خاص. هیدرآدنیت چرکی با شرایط جسمی بسیاری در ارتباط می باشد، از جمله آکنه شدید، چاقی، بیماری های التهابی روده، بیماری کرون، سندروم متابولیک و دیابت.
  5. سیگار کشیدن. سیگار با بروز بیماری هیدرآدنیت چرکی در ارتباط است.
  6. پیامدهای مورد نظر هیدرآدنیت مداوم و شدید اغلب با عث پیامدهایی می شود، از جمله:
  7. عفونت. منطقه آسیب دیده مستعد عفونت می باشد.
  8. زخم و تغییرات پوستی. زخم ها ممکن است بهبود پیدا کنند اما جایی به شکل طناب، تکه تکه شدن پوست و تیره شدن بخش هایی از پوست بر جای می ماند.
  9. محدود شدن حرکت. زخم ها و بافت زخم ممکن است باعث محدود شدن حرکت یا حرکت همراه با درد شوند، به ویژه اگر بیماری در کشاله ران یا زیر بغل بروز کند.
  10. مسدود شدن غدد لنفاوی. معمولا قسمت هایی که هیدرآدنیت چرکی بروز می کند بخش هایی هستند که غدد لنفاوی زیادی وجود دارد. بافت زخم باعث اختلال در سیستم غدد لنفاوی می شود و منجر به التهاب در دست ها، پاها یا اندام تناسلی خواهد شد.
  11. انزوای اجتماعی. ظاهر زخم ها، پرک و بوی ناشی از آنها باعث خجالت فرد بیمار می شوند و در نتیجه وی تمایلی به حضور در اماکن شلوغ را نخواهد داشت. در برخی موارد بیماری هیدرآدنیت چرکی ممکن است به سرطان سلول سنگفرشی در پوست تبدیل شود.
  12. آزمایشات و تشخیص بیماری
  13. پزشک سوالاتی در مورد علائم بیماری خواهد پرسید، معایناتی انجام داده و سابقه پزشکی فرد را مورد بررسی قرار خواهد داد.
  14. هیچ آزمایشی برای تشخیص هیدرآدنیت چرکی وجود ندارد، اما اگر زخم ها چرک ترشح کنند، پزشک نمونه ای از آن را به آزمایشگاه می فرستد تا برای عفونت یا دیگر اختلالات پوستی مورد بررسی قرار گیرند.

هیدرآدنیت چرکی

درمان و دارو

هیچ درمانی برای بیماری هیدرآدنیت چرکی وجود ندارد. اما درمان فوری و طولانی مدت به کنترل دردها کمک می کند، باعث بهبود زخم ها می شود و از بروز توده های جدید و پیمامدهای دیگر پیشگیری می کند.
روش های درمانی زیادی وجود دارند. در مورد مزایا و خطرات روش های درمانی موجود و همچنین داروها و فرایند جراحی با پزشک مشورت کنید.

ممکن است پزشک یک یا چند مورد از داروهای زیر را تجویز کند:

داروهای موضعی و خوراکی. از جمله آنتی بیوتیک ها و داروهای حاوی ویتامین A (رتینوئیدها)
داروهایی که باعث کاهش التهاب می شوند. تزریق مستقیم داروهای استروئیدی به بخش های ملتهب شده به کاهش التهاب کمک می کند. استروئیدهای خوراکی، مانند پردنیزون، نیز موثر خواهند بود. اما استفاده طولانی مدت از پردنیزون باعث بروز عوارض جانبی مانند پوکی استخوان می شود.
هورمون ها. بررسی های انجام شده در مورد مقایسه آنتی بیوتیک های خوراکی و درمان هورمونی نشان داده اند که درمان هورمونی نیز به اندازه آنتی بیوتیک ها در بهبود هیدرآدنیت موثر است. مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است. درمان هورمونی به دلیل بروز عوارض جانبی برای خانم های باردار مناسب نیست.
داروهای مهار کننده سیستم ایمنی. داروهای اینفلکسیماب (Remicade) و آدالی لوماب (Humira) تاثیراتی در درمان هیدرآدنیت چرکی از خود نشان داده اند. این داروها مهار کننده های TNF هستند و با خنثی سازی یک پروتئین در سیستم ایمنی به نام عامل تومور نکروز یا TNF کار می کند. محققان به ارزیابی این داروها و داروهای مشابه پرداختند. عوارض جانبی احتمالی عبارتند از افزایش خطر ابتلا به عفونت، نارسایی قلبی و انواع خاصی از سرطان.
داروهای ضد درد. اگر داروهای ضد درد بدون نسخه موثر واقع نشدند، پزشک داروهای قوی تری تجویز خواهد کرد، به عنوان مثال پچ فنتانیل، کدئین، مورفین، گاباپنتین و پرگابالین.

جراحی و دیگر فرایندها

  • هیدرآدنیت چرکی ممکن است با فرایندهای جراحی مختلف درمان شود. روش مورد استفاده بستگی به گستردگی و موقعیت زخم ها و برخی عوامل دیگر دارد.
  • پانچ دبریدمان. این روش mini-unroofing نیز نامیده می شود و برای برداشتن یک توده ملتهب استفاده می شود.
  • برش و تخلیه. اگر بیماری بخش کوچکی از بدن را درگیر کند، تخلیه و جراحی گزینه مناسبی است. این روش درمانی باعث بهبود کوتاه مدت درد می شود و زخم ها مجددا عود می کنند.
  • برداشتن مقدار کمی از بافت با الکتروسرجری. این روش گزینه ای برای درمان حالت شدید هیدرآدنیت چرکی محسوب می شود. در این روش مقداری پوست و بافت با استفاده از لایه برداری الکتروسرجیکال STEEP برداشته می شوند. هدف از انجام این فرایند برداشتن بافت بیمار و حفظ بافت سالم می باشد. فرایند STEEP در حالت بهداشت عمومی انجام می شود.
  • جراحی و برداشتن. در جراحی تمام قسمت های بیمار و پوست درگیر برداشته می شوند. در این شرایط برای بستن زخم ممکن است نیاز به پیوند پوست باشد. حتی پس از جراحی زخم ها در بخش های دیگر بروز می کنند. در مردانی که بیماری ناحیه مقعد و کیسه بیضه را تحت تاثیر قرار داده، برداشتن بیضه تقریبا همیشه لازم است.
  • داروهای جایگزین
  • مکمل های زینک که روزانه مصرف می شوند، التهاب را کاهش داده و از بروز مشکلات جدید پیشگیری می کنند.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب هیدرآدنیت ياپوراتيوا

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (91 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۵۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

شایان خدابخش | ۵ ماه پیش
با سلام دوستان منم ۷سالی میشه به این بیماری دچارم کشاله ران و راست و چپ بیضه ام درگیر هست ایا درمانه قطعی وجود داره واسش؟؟
0
0
عماد | ۷ ماه پیش
منم ده ساله درگيرم
از زندگيم خستم
همه بهم ميگن تنبل ولي نميتونم دردمو بگم
هميشه بدن درد دارم
بعضي وقتا خسته ميشم از زندگي
نه خواب درست حسابي
نه ميتونيم تيپ بزنيم
نه استخر
نه كارمون رو ميتونيم درست انجام بديم

اي كاش يه دكتر بود فقط رو اين قضيه كار ميكرد

من دكتر احساني رفتم سينورا زدم ولي خوب نميشم

بخدا ديگه كلافم از زندگي

اي كاش ميديدمتون يكم باهم درد و دل ميكرديم

شماها فقط درد منو ميدونيد 😭
0
13
مینا | ۳ سال پیش
باسلام ایا بیماری دیگری با علائم تقریبا مشابه هیدرانیت وجود دارد؟
0
1
طاها | ۳ سال پیش
سلام من سینورا وداروها ی آنتی بیوتیک استفاده میکنم لطفا در مورد جراحی هرکی کرده بیشتر توضیح بده اگه در مان شده کامل نوع جراحی را توضیح بده
6
1
پاسخ ها:
kiana | ۲ سال پیش
بله من زير بغلم اندازه كف دست باز بود عمل كردم الان خداروشكر خوبم اول يه زير بغل و عمل كردن بعد ٦ماه اونيكي زيربغلم البه برا من هاد بود كن ٢مزخله شد ديدم كساني كه خفيف تر بودن با يه مرحله جفتشو عمل كردن مراقبت بعد عمل خيلي مهمه
دكتر رحمتي بيارستان راضي عملم كردن بدونه اينكه پیوند پوست برنن عالی بود
0
7
محمد | ۳ سال پیش
من مدت زیادی این مریضی سراغم اومده متاسفانه قلیان مصرف میکنم تا کمتر میکشم کلا در نمیاد و یه بیماریه که خیلی اذیت میکنه از زیر بغل بگیر تا کشاله رون باسن همه جا در میاد
0
7
شاهين | ۳ سال پیش
سلام من حدود ٧سالي هست ب اين بيماري دچار شدم
اول زير بقل هام شروع كرد ب جوش زدن الان هم زياد شده و چرك خارج ميشه، بعد از اون پشتم جوش زده و بعضي موقه ها سينه ام ميزنه ،،،دشمن اول اين بيماري سيگار هست ك شيميايي هست و واكنش نشون ميده بعد از اون غذاهاي چرب مثل فست فود،، الان حدود ٤ ماه سيگار رو ترك كردم و واقعا خيلي بهتر شدم، دوستان سعي كنن سراغ سيگار و قليان نرن و اميدوارم همه خوب بشن
0
9
جمشید پیرهادی | ۳ سال پیش
سلام من حدود ۲۰ سال هست درگیرم زیر بغلم به اندازه گردوی بزرگ کرم میکنه بعدش یک مدت دیگه ازش چرک خارج میشه و بعد از مدتی حدودا سه هفته مجدد از اول شروع میکنه الان دو تا سوراخ زیر بغل هام ایجاد شده و همیشه چرک ترشح میشه خسته هم شدم نمیدانم چه باید بکنم.
4
4
سمیه | ۳ سال پیش
من چند ساله این بیماری رو دارم و تحت درمان خانم دکتر طاهره سوری هستم خدارو شکر بهترم
1
5
مریم | ۳ سال پیش
سلام میخواستم بپرسم دوره ی این امپول سینورا کسی میدونه چند ماهه است ؟و یک دکتر مطمئن معرفی کنه من ۷ سال این بیماری رو دارم ولی دکتری که تحت درمانم پیشش تا الان راکوتان و ازیترومایسن و..بهم داده ولی اصلا تاثیری نذاشته و گفته بیماری من خفیف ولی اگه جلوش رو نگیرم خیلی بدتر میشه دیگه نمیدونم چیکار کنم .
0
2
پاسخ ها:
احمد | ۲ سال پیش
سلام دکتر من اسمش محمدرضا رنجکش هست تو تبریز فوق العاده هست الان یک سال هست از آمپول سینورا استفاده میکنم شکر خدا خوبه ازش پرسیدم گفته حدود۱سال الی ۳ساله
1
1
kiana | ۲ سال پیش
شما باید تحت درمان ۳دکتر مخصوص به این بیماری باشین
پوست و عفونی
که بهترینشون دکتر سوری عفونی
دکتر قیای پوست
به همه دکتر عفونیا اعتماد نکنید چون تخصصشون این بیماری نبس من پیش دکتر محرز و دکتر جمالی رفتم خوب که نشدم بدترم شدم چون تخصصشون این بیماری نیس وگرنه نامبر وانن
0
0
امين | ۴ سال پیش
با سلام من حدود ٦سااه دچار اين بيماري شدم اول از همه زير بقل هام جوش زد بعد پشت كمرم و الان گردن و چند تا هم داخل سينه هم زده،، دشمن اين بيماري سيگار هست ، الان حدود ١ ماه سيگار نميكشم خيلي وضعيت بهتري پيدا كردم
1
1
پاسخ ها:
جمشید پیرهادی | ۳ سال پیش
سلام من شدید زیر بغل هام عفونت میکنه سیگار هم خیلی میکشم روزی دو پاکت احتمال داره از این باشد علتش
2
7
سمانه | ۴ سال پیش
سلام به همگی.من سه سال درگیر این بیماری بودم و نمیدونستم چطور درمان میشه.اولش فقط دو تا زیربغلام درگیر بودن اما بعد باسنمم دو سه تا زد.رفتم پیش دکتر امیرهوشنگ احسانی.موقعی که به ایشون مراجعه کردم خیلی درد داشتم و بیماری کامل فعال بود.الان شیش ماهه که تحت نظر ایشونم و در کمال تعجب بیماری کامل داره ریشه کن میشه اونم بدون هیچ آمپولی!!!حتی خودمم باورم نمیشه اما حقیقت اینه که ایشون منو تا ۹۰ درصد درمان کردن و حتی گفتن اول از قرص شروع میکنیم و اگه نشد آمپول تجویز میکنم.کارمن به آمپول نکشید و الان روزی هزار مرتبه خدا رو شکر میکنم که پیش ایشون رفتم.به شما هم توصیه میکنم حتما حتما حتما برید پیش ایشون که واقعا زندگی منو نجات دادن...نگران نباشید.همه میگن سیر بیماری طولانیه ولی اینطور نیست و میتونید به سادگی و طی دوره های کوتاه و فقط توسط قرص بخصوص ماینو سایکلین که خارجی و گرون هم هست درمان بشید.یاعلی
3
11
جمال سورانی | ۴ سال پیش
سلام من دوسه سال درگیرم دوطرف دستام دوطرف صورتم و باسنم که دوبارعمل کردم بین مقعد وآلت یه بارعمل کردم برای صورتم تحت درمان روآکوتانم حدود پنج ماه اما همچنان مثل زیربغل دردخیلی وبوی گربه مرده میده خارش شبانه افسردم کرده عصبی شدم باکسی حرف نمیزنم آرایشگرم اما بخاطر درد بدو بوی بدش بالای سرمشتری نمیتونم تمرکز کنم کارم وحرفه ای انجام بدم رومشتریهام تاثییر گذاشته زندگیم داره میپاشه سه بارنصف شب رفتم تا صبح دم دربیمارستان راضی اما ج بهم ندادن دکترنمیدونه چیه ترو جون عزیزانتون کمکم کنید شماره تماس میزارم راهنماییم کنید ***۱۲۳۲۵۵۶۸
0
1
پاسخ ها:
kiana | ۲ سال پیش
برین مطب دکتر بیمارستان سخت وقت ومیده و الان دیگه وقت گیری اینترنتیه از ۸صبح که سایت باز میشه باید تو سایت باشین چون خیلی روزوقت تموم میشه برین سایت بیمارستان راهمناییتون میکنه
من الان بخاطر کرونا میرم مطبدکترام ویزیتشون گرون هست ولی بهتر از کروناس
تو سایت مطب دکتر مریم قیاصی ادرسشو زده
1
2
Rp | ۴ سال پیش
سلام
من تقريبا دو ساله اين بيماري رو دارم و هر قرصي بگيد از انتي بيوتيك ضعيف و قوي و رتينوييد ها و پماد و محلول هاي مختلف استفاده كردم ولي نتيجه اصلا نگرفتم
لطفا كساني كه از هوميرا استفاده كردن بگن ايا فقط از پيشروي جلوگيري ميكنه يا درد و ترشحات قبلي ها رو هم كم ميكنه؟
1
0
پاسخ ها:
Kiana | ۴ سال پیش
بله من استفاده کردم اسم ایرانیه این امپول سینورا هست از موقعی که استفاده کردم جوش جدیدی نزدم و کاملا پیشگیری میکند
0
2
م | ۴ سال پیش
عالی بود چون خودم به نظرم همین علائم را دارم و با ۴ دکتر مشورت کرده بودم هیچکدام تشخیص درستی ندادند واقعا این مطلب کمک بزرگی به من کرد.
1
0
لیلی | ۴ سال پیش
سلام منم دو ساله به این بیماری دچار شدم توده در کشاله رانم هستش ده روز پیش جراحی کردم کامل تخلیه کردن ولی الان میبینم چند سانت پایینتر دوباره داره در میاد خیلی اعصابم خورده تورو خدا راهنماییم کنین چیکار کنم
1
0
پاسخ ها:
Kiana | ۴ سال پیش
امپول سینورا میزنید؟
1
1
زهرا | ۴ سال پیش
باسلام کیانا خانم من 14 ساله که به این بیماری مبتلا شدم وجدیدا هم کشاله های رانم درگیر شده
می خواستم بدونم این امپول با جراحی جواب داد یا بدون جراحی ممنون میشم اگر پاسخ بدید
0
1
یگانه | ۴ سال پیش
درصدخوب شدن این بیماری چقدراست ممکن تا اخرعمرخوب نشه؟؟؟
2
1
پاسخ ها:
زهرا | ۴ سال پیش
باسلام من هم14سال مبتلا به این بیماری هستم ،جدیداکشاله رانم هم درگیرشده خواستم بپرسم که این امپول باجراحی جواب داده یابدون جراحی،؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم پاسخ بدید
1
4
خدیجه | ۴ سال پیش
سلام.متاسفانه مادر من هم درگیر این بیماری شده اند و ۶۰ ساله هستن.زیر بغل رو درگیر کرده و به شدت عفونت خارج میشه.دکتر ازیترومایسین تجویز کردند و راکوتان ولی تاثیری نداشت.شما دوستان چه دکتری رو معرفی میکنید؟؟
1
2
پاسخ ها:
Kiana | ۴ سال پیش
این قرصا هیچ فایده ای نداره
امپول سینورا باید بزنید
من از وقتی امپول میزنم هیچ جوش جدیدی نزدم
1
4
Z | ۴ سال پیش
کیانا جان اسم کامل دکترتو بگو
0
0
پاسخ ها:
Kiana | ۴ سال پیش
دکتر مریم قیاصی
جراح دکتر جواد رحمتی
بیمارستان راضی
0
2
Soli | ۴ سال پیش
بیماری خیلی سختیه کسی تا حالا ردرمان کامل شده
0
1
Z | ۴ سال پیش
من دوساله درگیره این بیماریم میخام باردار بشم ایا کسی رو میشناسید ک با این بیماری باردار شده باشه؟ایا مشکلی براش پیش نیومده؟
0
1
پاسخ ها:
kiana | ۴ سال پیش
با دكترتون هماهنگ كنيد چون يكي از عامل اين بيماري ژنتيك هست. اصلاح ژني انجام بديد كه برا بچتون اين اتفاق خدايي نكرده نيوفته
0
2
علی | ۴ سال پیش
سلام کیانا جان هزینه درمان بیماری چقدر شد؟؟؟؟
0
0
پاسخ ها:
kiana | ۴ سال پیش
امپولا يه ذره گرون دونه اي ٧٠٠ تومنه كه با بيمم ميشه گرفت.
1
1
Z | ۴ سال پیش
کیانا جان اسم کاملشو بگید؟
درمانتون ب چ صورتی بوده و چقد بیمار بودید؟چن وقت طول کشید ک خوب بشید چ؟منم راهنمایی کنید واقعا این بیماری همه خانوادمو درگیر کرده ممنون میشم
0
0
پاسخ ها:
Kiana | ۴ سال پیش
١٠سال اين مريضي رو دارم قبل عيد عود كرد ١هفته بستري بود تا عفونت كم كنن بعد امپول سينورا كه گرونه دارم ميزنم كه كاملا نتيجه گرفتم و تنها جايي كه درمان اين بيماري امده فقط بيمارستان رازي هست كاملا شناخته شده است
عامل اين مريضي چاقي و سيگار و ژنتيك هست
1
1
Kiana | ۴ سال پیش
سلام تنها جاي كه راه درمان اين بيماري در ايران امده در بيمارستان راضي هست
٢سال درمان اين بيماري امده دكتر من دكتر قياصي بودن
1
0
پاسخ ها:
Soli | ۴ سال پیش
دکترتون مرد بود یا زن‌میشه اسم‌کاملشون و بگید
1
1
Soli | ۴ سال پیش
کیانا جان هزینه‌درمانتون چقدر شد همسر من‌ ۱۰ ساله تو شرایط سختی قرار گرفته
0
0
Z | ۵ سال پیش
سلام اقا رضا این دکتری ک گفتید کجاست تخصصشو بگو سرچ میکنم چنتا دکتر با ای اسم میان بالا. شما جراحی انجام دادیدو نتیجه گرفتید؟
0
1
فانیذ | ۵ سال پیش
سلام من ۳۳ ساله هستم و چیزی حدود ۱۰سال هست که مبتلا به این بیماری هستم.تقریبا بعد از اینکه ورزش حرفه ای رو کنار گذاشتم این بیماری از ناحیه زیر بغلم شروع شد و کم کم در سالهای بعدی گسترش پیدا کرد. انواع و اقسام درمانها از حجامت تا جراحی و تخلیه و برداشت بافتهای اسیب دیده و قرصهای مختلف انتی بیوتیک رو مصرف کردم حتی دارو گیاهی طب سنتی اما افاقه نکرد.الان دست چپم فوقاعلاده درد داره و درگیره و هرروز خونریزی دارم.ارزومه یک روز درمان قطعی این بیماری پیدا بشه. اینهمه علم پیشرفت کرده ولی ما که پیشرفتی نمیبینیم نمیدونم چرا.
0
2
Z | ۵ سال پیش
ایا زالو درمانی جواب میده کسی امتحان کرده؟عمل جراحی خوبه عود نمیکنه؟ اونایی ک جراحی کردنو نتیجه گرفتن پیش چ دکتری رفتن ؟کسی بوده ک با این بیماری باردارم شده باشه؟ خطرناک نیست بارداری با این بیماری
1
0
پاسخ ها:
رضا | ۵ سال پیش
برو پیش دکتر ابوالفضل افشارفرد. من رفتم جراحی کرده خوب شدم. تو اینترنت سرچ کن اسمشو میاد. واقعا یه فرشته ست
0
2
میثم | ۴ سال پیش
زالو جواب نمیده استفاده نکنید
0
2
Aaa | ۵ سال پیش
سلام من بیماری hsدارم توی کشالهای رانم خیلی اذیتم داروهای انتیبیوتیکی زیادی استفاده کردم محلولای ساختنی وپمادای زیاد استفاده کردم و میکنم هیچ نتیجه ای نگرفتم اگر دکتر خوبی میشناسید یا راه درمان خوبی سراغ دارید ب منم کمک کنید ممنونتون میشم. فک نکنم بتونم عمل کنم چون هردوتا پام و کله کشاله درگیره من چقدشو عمل کنم.من چن ماه از زالو درمانی استفاده کردم انگار نتایجش خوب بود ولی ادامه ندادم از ترس عفونت کردن. کمکم کنید. ممنون
0
1
پاسخ ها:
میثم | ۴ سال پیش
سلام بیمارستان فاطمه زهرا تو یوسف آباد پیش دکتر آخوندی نصب عالی
1
0
محمدی | ۵ سال پیش
با سلام
من حدود 7 ساله دچار این بیماریهای بد هستم.من همه ی راهها رو انجام دادم و انواع قرض های مختلف رو مصرف کردم که همشون جواب معکوس داد البته کشانه رانم اینطور هست من سه بارم زیر بغلامو عمل کردم که خدا رو شکر اونا 95 درصد خوب شدن ولی کشاند رانم تن تن عود میکنم
تو رو خدا کمکم کنید بخدا دیگه خسته شدم دردش یه طرف ولی بوی نامطبوعش طرف ديگه!!!
0
0
پاسخ ها:
kiana | ۵ سال پیش
سلام اسم و ادرس دكتري كه درمان كردين و عمل كردين و ميشه لطفا بگين
0
2
siavash | ۵ سال پیش
سلام من خودم گرفتار این بیماریم سالها این بیماری بیشتر با خوردن غذا های چرب وغذا هایی که طبعشون گرمه شروع شدت میگیره مثل فلفل بادمجان و ....غیر
0
0
siavash | ۵ سال پیش
این بیماری بیشتر با خودن غذا های چرب و غذا های که تبعشون گرمه شروع میشه و شدت میگیره
1
0
رضا محجدب | ۵ سال پیش
سلام ممنون از مطالب مفیدتون. من تازه بخاطر همین بیماری جراحی کردم و تقریبا هر سال در قسمتی از بدن این بیماری رو دارم. اول در باسنم. و بعد جفت زیر بغلامو تخیلیه کردن و اخری پشت گردنم بود که برای تخلیه ۲۰ سانت برش خورد. فقط سوالم اینکه سیگار کشیدن تاثیرش چند درصد و احتمالش هست با ترک کامل سیگار از این وضعیت نجات پیدا کنم. چون الان دوهفته از جراحیم نمگذره و پشت کردنم هنوز زخمم بازه ولی متاسفانه دوباره جایه دیگه داره در میاد. بدترین جای ممکن بین الت و سوراخ باسن. تا حالا ۱۲ بار بخاطر هیدرانیت جراحی کردم با بیهوشی کامل. ممنون میشم درباره تاثیر سیگار بیشتر توضیح بدین. سنم ۳۵ وزنم ۹۰ و قد ۱۸۰.
0
0
پاسخ ها:
سوسن | ۵ سال پیش
سلام ببخشید یعنی حتی اون قسمتهاییرو هم ک جراحی کردید دوباره برگشته؟
یعنی حتی با جراحی هم خوب نمیشه پس باید چیکار کرد؟
0
1
وفا | ۵ سال پیش
سلام
من پنج سال به این بیماری مبتلا بودم، در ایران انواع داروها از ریفامپین تا دالاسین و غیره رو امتحان کردم که هیچ تاثیری نداشت
بعد از مهاجرت به سوید یک دوره 6 ماهه هومیرا تزریق کردم ( این مدت برای همه یکسان نیست)
و الان کاملا بیماری بهبود پیدا کرده
فقط شکل ظاهری بیماری رفع نشده که با جراحی پلاستیک قابل درمانه
الان یک سال دوره تنفس دارم که اگه بیماری برگشت دوباره درمان بشه( که احتمالش نزدیک به صفر) اگر نه جراحی پلاستیک انجام میدم
ممنونم از مطالبتون
1
4
پاسخ ها:
موسی | ۵ سال پیش
سلام وفاجان؛من 15سال هست که به این بیماری مبتلا هستم و درمان دارویی مثل شما زیاد انجام دادم اما هیچ نتیجه ای نگرفتم(ریفامپین/کلیندامایسین/سیفیکسیم/سیپروفلوکسسین و ... هر کدوم رو در دوره های چند ماهه و با دستور متخصص بیماری های عفونی یا پوست انجام دادم).با توجه به اینکه شما خداروشکر با این روش درمان شدین و من فقط این روش رو امتحان نکردم, آیا عوارضِ جانبی خاصی هم داشت؟و آیا آمپول هامیرا از نظر عملکرد با آمپول (Remicade)تفاوتی داره؟ممنون.
0
4
احسان | ۵ سال پیش
سلام خانم وفا..منم دو سه سال هست که درگیر این بیماری هستم..میشه روشی رو که برای درمان استفاده کردین توضیح بدین..هر کاری کردم چه سنتی چه پزشکی..ولی رفع نمیشه متاسفانه...تو رو خدا بگین چیکار کردین
0
1
قربانعلی جمالی | ۵ سال پیش
باسلام
از اطلاع رسانی شما مچکرم. من از مبتلایان به این بیماری هستم و همه اقدمات درمانی ذکر شده را انجام داده ام و بیماری ام همچنان فعال است.
میخواستم بدانم آیا ممکن است با افزایش سن این بیماری بهبود یا درمان شود.
2
4

hits