دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نشانه های سکته ی قلب خفیف کدام است؟
12
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نشانه های سکته ی قلب خفیف کدام است؟:دلایل و علائم سکته خفیف قلبی/برای دانستن بیشتر در مورد سکته ی قلبی با دلگرم همراه باشید.


دلایل و علائم سکته خفیف قلبی

برای دانستن بیشتر در مورد سکته ی قلبی با دلگرم همراه باشید.

نشانه های سکته ی قلبی

نشانه های سکته ی قلبی

سکته خفیف قلبی بر خلاف آنچه که ممکن است شما فکر کنید، بندرت بدون علائم اتفاق می افتد. در حقیقت، می توان گفت روزها، هفته ها و شاید حتی ماه یا ماهها پیش از آنکه شما دچار این بیماری شوید بدن شما به راحتی به شما اخطار می دهد که در معرض ابتلا به سکته قلبی خفیف هستید.

اما متاسفانه زمانی که شما در حقیقت احساس می کنید دچار درد و عوارض حمله قلبی شده اید، برای درمان و جلوگیری از مرگ و یا جلوگیری از عوارض حمله قلبی دیر شده است.

سکته قلبی یا حمله قلبی یا مرگ های خاموش با علایم و نشانه های خفیف که حتی بنظر نمی رسد ارتباطی با حمله قلبی داشته باشند امروزه به یکی از دغدغه های مهم تبدیل شده است.

نشانه های سکته ی قلبی

نشانه های فردی که دچار حمله قلبی شده است چه می باشد؟

1- احساس سنگینی و فشار غیرطبیعی بر روی قفسه سینه، گویی که وزنه سنگینی بر روی قفسه سینه قرار دارد

بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد.

2- احساس درد شدید در قسمت پشت، گردن و فک صورت

این علایم می تواند شامل درد و ناراحتی در یک یا دو بازو ، پشت، شانه ها، گردن، فک و قسمت بالای معده باشد. درد در ناحیه پشت و گردن و فک از علایم شایع حملات قلبی در خانم ها می باشد.

3- تنگی نفس شدید

این علامت می تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. فرد ممکن است برای نفس کشیدن تلاش کند و به سختی بیفتد. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت حمله قلبی باشد.

4- عرق سرد

عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم حمله قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد، زیرا آنها در یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند.
یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند

5- خستگی غیرعادی و شدید

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. این علامت می تواند به طور ناگهانی و یا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسیاری از خانم ها در اثر سابقه حمله قلبی ، تجربه خستگی و ضعف عضلانی را دارند که مربوط به فعالیت و ورزش کردن نمی باشد.

6- احساس گیجی و یا سردرد

بر خلاف بسیاری از فیلم ها، حمله قلبی سبب بیهوشی فرد نمی شود، بلکه احساس گیجی و منگی به فرد دست می دهد.

7- تهوع و استفراغ (احساس بیمارشدن معده)

خانم ها دو برابر آقایان تجربه تهوع و استفراغ و یا سوء هاضمه را درطی حمله قلبی خود دارند. این علایم گاهی جدی گرفته نمی شود و با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود.

اگر هریک از علایم ذکر شده در بالا را در فردی مشاهده کردید که بیش از 5 دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تسریع کمک رسانی، می تواند زندگی فرد مبتلا به حمله قلبی را نجات ده

نشانه های سکته ی قلبی

نشانه های سکته ی قلبی

پیشگیری از سکته ی قلبی

در سایت سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان از بروز حمله قلبی یا سکته قلبی جلوگیری کرد، ابتدا تاکید شده که وقوع ۸۰ درصد از حملات قلبی قابل پیشگیری هستند.

در ادامه این مطلب آمده است که داشتن یک رژیم غذایی سالم، داشتن تحرک و فعالیت بدنی منظم و نیز خودداری از استعمال تمام انواع محصولات دخانی کلیدهای اصلی این موفقیت هستند.

سه راهکار ساده نه‌تنها به میزان قابل توجهی درصد بروز سکته قلبی را کاهش می‌دهند، بلکه در بیشتر موارد در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دوم، اختلالات مزمن در مجاری تنفسی و نیز انواع خاصی از سرطان‌ها موثر هستند.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید: یک رژیم غذایی متعادل برای داشتن قلب و دستگاه گردش خون سالم ضروری است و اغلب شامل مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات، غلات سبوس‌دار، گوشت لخم،‌ ماهی و مرغ می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که در این رژیم غذایی میزان مصرف قند و نمک باید محدود شود.

تحرک بدنی منظم داشته باشید: حداقل ۳۰‌دقیقه در روز فعالیت بدنی منظم داشته باشید تا سلامت قلب و عروق شما حفظ شود. به علاوه حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی در بیشتر روزهای هفته می‌تواند وزن بدن شما را در حد سلامتی نگه دارد.

سیگار نکشید: دخانیات از هر نوعی که باشد برای سلامت بدن به طور کلی بسیار مضر است. همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم خطرناک است.

براساس تحقیقات علمی معتبر خطر بروز سکته قلبی به محض ترک سیگار کاهش می‌یابد و پس از گذشت یک سال این خطر نصف می‌شود.

نشانه های سکته ی قلبی

اقدامات اولیه در سکته ی قلبی

بیمارستان‌هایی را که مراقبت‌های اورژانسی قلبی دارند همیشه به خاطر داشته باشید و اگر درد قلبی بیش از ۲ دقیقه طول کشید، حتما به اورژانس زنگ بزنید.

مسلما با ترافیک کلانشهر‌هایی نظیر تهران، احتمال بموقع رسیدن آمبولانس ضعیف است، اگر می‌توانید سریع‌تر بیمار را به بیمارستان یا مرکز درمانی برسانید، خودتان اقدام کنید.

کمک کنید تا بیمار در حالتی قرار گیرد که کمترین درد را داشته باشد. برای این کار لازم است که بیمار را بنشانید و پا را بالاتر از سطح قلب نگه دارید. لباس‌های اطراف گردن را باز کنید و در حالت شل نگه دارید.

نشانه های سکته ی قلبی

نکاتی در مورد سکته ی قلبی

1- اگر درمان طی یک ساعت بعد از شروع علائم سکته قلبی انجام شود، موثر است.

2- اگر همه علائم شما طی 5 دقیقه از بین رفتند، باز هم به پزشک مراجعه کنید.

3- اگر دیدید فردی دچار سکته قبلی شده است، قبل از هر کاری ابتدا به اورژانس زنگ بزنید.

هشدارها

1- اگر یک بار دچار سکته قلبی شوید و جان سالم به در برید، احتمال ابتلای شما به سکته دوم زیاد است. پس مراقب باشید.

2- سکته قلبی خاموش که ایسکمی خاموش نیز نامیده می شود، ممکن است بدون هیچ علامت هشدار دهنده ای رخ دهد.

نشانه های سکته ی قلبی

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (12 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مبینا | ۷ سال پیش
سلام من 34 سالمه یه مدت طولانی هست که درد قفسه سینه سمت چپ سمت قلبم دارم گاهی اوقات هم تیر میکشه .همچنین دست چپم یه درد مزمن دارم هنگام رانندگی زود دست چپم خسته میشه لطفا راهنمائیم کنید .باتشکر
0
0
محمد | ۷ سال پیش
سلام سوالم این که بی حس شدن بدن مثلا صورت یا دست هم میشه از علایم سکته باشه.؟ممنون از دلگرم
0
0
علی | ۷ سال پیش
سلام. من 2روز پیش موضوعی باعث شد به شدت اعصبانی بشم در همون لحظه سمت چپ قفسه سینم و دست چپم به شدت درد گرفت و مدام ادامه داشت و روز 5 شنبه رفتم نوار قلب و ازمایش گفتن سالم هستم ولی الان درد ندارم حالت تهوع و تنگی نفس دارم حالا باز هم نگرانم . چیکار کنم؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.
0
0
مریم | ۷ سال پیش
سلام. دوستان به بیمار فکر نکنید وگرنه به سراغتون میاد. تا میتونین به هرنوع مسئله ای به چشم یه جک یا لطیفه نگاه کنید و پیش خودتون بخندید. متاسفانه تو مملکت ما چون اکثر جوانها رابطه جنسی منظم ندارند بیشتر به سکته قلبی دچار میشن. بهترین راه پیشگیری از هر نوع بیماری اول رابطه جنسی و دوم خنده هستش. اگه این دو مورد را انجام بدید همیشه زیبا. سرحال و بدنی سالم دارین. اگه به حرفام شک دارید فقط امتحان کنید نتیجه را ببینید.
0
0

hits