دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تزریق ژل به سینه برای افزایش سایز
14
زمان مطالعه: 9 دقیقه
تزریق ژل به سینه یکی از روش های رایج و بی خطر برای خانم هایی است که از فرم سینه های خود ناراضی نیستند.


تزریق ژل به سینه و عوارض آن


تزریق ژل به سینه یکی از روش های رایج و بی خطر برای خانم هایی است که از فرم سینه های خود ناراضی نیستند. استفاده از درمان های غیر جراحی مانند تزریق ژل و چربی یکی از راهکارهایی است که برای بزرگ کردن سایز سینه ها پیشنهاد می شود .


سینه‌ها، یکی از جنبه‌های زیبایی خانم‌ها محسوب می‌شوند، اما عده کمی ‌از آن‌ها خوش شانس هستند و فرم سینه‌های آن‌ها ایده‌آل می‌باشد. این جاست که درمان‌های غیرجراحی مانند تزریق ژل و چربی برای بزرگ کردن سینه ها می‌تواند راه‌گشا باشد چرا که با انجام این تزریقات می‌توانید فرم و اندازه‌ی سینه‌ها را به همان شکلی که دوست دارید، تغییر دهید. علاوه بر این، نتایج انجام این عمل می‌تواند اعتماد به‌ نفس شما را افزایش دهد و شما را از دست احساس بدی که نسبت به بدن خود دارید رها کند.


ژل‌های سینه از اسید هیالورونیک ساخته شده اند. اسید هیالورونیک ترکیبی است که به‌طور طبیعی در زیر پوست بدن یافت می‌شود. بعد از ترزیق، ژل به ‌آرامی جذب بدن شده و به مواد سازگار با زیست تجزیه شده و از بدن دفع می‌شود. اسید هیالورونیک ترکیب کاملا سالم و بدون خطری است. یکی از بزرگ‌ترین مزایای ژل‌های اسید هیالورونیک این است که اگر بیمار اثرات بعد از تزریق را دوست نداشته باشد با تزریق آنزیم می‌توان ژل‌ها را جذب و سینه‌ها را به حالت اول بازگرداند. پس از تزریق ژل به سینه برخلاف دیگر روش‌های ، نیازی به استراحت کردن نیست و فرد هزینه کمتری نیز می ‌پردازد. بزرگ کردن سینه با تزریق ژل اندازه، شکل و ظاهر کلی سینه را به حالت دلخواه درمی‌آورد.

مزایای تزریق ژل به سینه


تزریق ژل به سینه، روشی برای بزرگ کردن سینه‌ها است و برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند. در روش بزرگ کردن سینه بدون عمل جراحی از هیچ پروتزی استفاده نمی‌شود. مواد استفاده شده در این ژل‌های تزریقی برای بزرگ کردن سینه مشابه با مواد به کار رفته در ژل‌های تزریقی مخصوص صورت است. در این روش برای خوش فرم کردن سینه ، ژل در زیر بافت سینه تزریق می‌شوند اما نتایج آن نسبت به سایر روش های درمان طبیعی و ماندگار نیست .


در روش برجسته کردن سینه با ژل ، ژل با ماده‌ی بی‌حس کننده ترکیب می‌شود و سپس در سینه تزریق می‌شود و بنابراین همزمان با تزریق ژل، سینه‌ها بی‌حس نیز می‌شوند. اما باز هم در صورتی که نسبت به عوارض تزریق ژل نگران هستید می‌توانید از متخصص خود بخواهید که به شما آرام‌بخش بدهد .


بزرگ کردن سینه با تزریق ژل در مقایسه با جراحی تهاجمی راه‌حلی ساده‌تر و اقتصادی‌تر برای افزایش سایز سینه است، اما به هیچ وجه ایمن نیست. به همین دلیل توصیه اکید ما این است که برای بزرگ کردن سینه روش‌های دیگری را انتخاب کنید که اثرات جانبی خطرناک تزریق ژل را نداشته باشد . روش های تزریقی عمل بزرگ کردن سینه هیچ نیازی به انجام جراحی ندارد و به کمک آن می‌توانید سایز سینه‌های خود را یک واحد افزایش دهید.

مزایای عمل تغییر اندازه و بزرگ کردن سینه عبارت است از:

  • بهبود ظاهر و اندازه سینه‌های بسیار کوچک یا نامتقارن
  • کوچک کردن سینه پس از بارداری
  • ترمیم سینه پس از جراحی سینه که با هدف درمان سرطان و دیگر عارضه‌ها انجام شده است.
  • بهبود ظاهر فرد و افزایش اعتماد به نفس

اگر در صدد انجام عمل بزرگ کردن سینه با تزریق ژل هستید، حتماً با متخصص زیبایی مشورت کنید تا به درک کاملی از تکنیک‌های عمل، عوارض احتمالی و شیوه مراقبت پس از عمل دست یابید.

ژل سینه


فرآیند عمل تزریق ژل به سینه


در این روش، جراح چند برش کوچک در زیر بازوی بیمار ایجاد می‌کند. سپس یک کانول را از طریق آن برش وارد بدن می‌کند. این برش‌ها به عنوان نقاط ورود ژل به بدن استفاده می‌شوند. میزان استاندارد استعمال ژل شامل ۱۰۰-۱۵۰ میلی لیتر در هر سینه به منظور افزایش ۱ الی ۲ سایز است. پس از تزریق، سینه به شیوه خاصی ماساژ داده می‌شود تا ژل به صورت یکنواخت و صاف در سینه پخش شده و هر گونه توده ژل شکسته شود. ممکن است تورم خفیفی پس از عمل بروز کند و حساسیت بیمار به درد، بیشتر شود. علائم فوق‌الذکر پس از چند روز ناپدید می‌شوند.


جلوه بیشتر می‌توان ژل را در نزدیکی عضلات سینه تزریق کرد که باعث لیفت سینه می‌گردد. برای پرتر نشان دادن سینه‌ها نیز می‌توان ژل را در بالای سینه‌ها تزریق نمود.

کاندیدهای مناسب تزریق ژل به سینه


سینه‌های زنان چه کوچک، بزرگ یا افتاده باشند، آنها همیشه دوست دارند که فرم سینه‌های خود را برجسته‌تر کنند. البته چه کسی هست که از داشتن سینه‌های بزرگ‌تر، زیباتر و برجسته‌تر خوشش نیاید؟ داشتن سینه‌های برجسته و خوش فرم، علاوه بر این که به زیبایی بدن شما می‌افزاید، اعتماد به نفس شما را نیز بهبود می‌دهد. متاسفانه تمامی زنان، سینه‌های خوش فرمی که با بدن آن‌ها هماهنگی داشته باشد را ندارند. جراحی بزرگ کردن سینه، روش بسیار پرهزینه‌ای است و گاهی نیز می‌تواند عوارض بسیار مخربی به همراه داشته باشد، در صورتی که خطرات بزرگ کردن سینه با تزریق ژل و چربی، بسیار کمتر است. به همین منظور روش تزریق ژل (کلاژن) به سینه روش بسیار مناسب‌تری است که به جراحی ترجیح داده می‌شود.


یکی از دلایل محبوبیت روش تزریق ژل به سینه این است که این روش هیچ جای برش و زخمی ‌بر جا نمی‌گذارد و مدت زمان ریکاوری بعد از آن ها بسیار کوتاه است. عوارض تزریق ژل از جمله قرمزی و تورم سینه‌ها، بسیار خفیف هستند.


عوارض جانبی تزریق ژل به سینه


عوارض جانبی بزرگ کردن سینه با ژل ممکن است بیمار برای دو هفته اول در سینه ها کاملا احساس سفتی کند زیرا مکرولین آب را به خود جذب می کند ولی این مسئله به سادگی حل می شود. مقدار کم کبودی و کوفتگی هم معمولا ظرف ۱-۲ هفته برطرف می شود. گهگاه می توان ناراحتی خفیفی را در قفسه سینه حس کرد اما استامینوفن (پاراستامول) معمولا برای تسکین درد خیلی موثر است. همچنین به میزان خیلی کمی ریسک عفونت یا واکنش آلرژیک وجود دارد.

عمل سینه


نکات مهم قبل از تزریق ژل به سینه


به طور معمول زمانی در حدود ۲ ساعت به کل این فرآیند اختصاص داده می شود. این مدت زمان باعث می‌شود که جراح بدون عجله این روش را انجام دهد. به طور معمول به بیماران توصیه می‌کنیم که در روز عمل، از رانندگی خودداری کنند. زیرا برخی از داروها ممکن است موجب اختلال در توانایی بیمار برای رانندگی شود. علاوه بر این، بیمار نباید سوتین، تاپ ورزشی و یا بکینی بپوشد. این کار برای جلوگیری از ایجاد هر گونه فرورفتگی بر روی ژل سینه، قبل از “استقرار” ژل درطی ۲۴ ساعت آینده است.


مراقبت های پس از تزریق ژل به سینه


پس از عمل تزریق ژل به سینه بعد از عمل تزریق، شما باید از فعالیت بدنی به مدت یک هفته و حمام داغ و سونا برای مدت دو هفته، اجتناب کنید. پس از چند هفته برش‌های جراحی تقریباً محو خواهد شد. نتایج درمان در حدود ۱۸ تا ۳۰ ماه دوام خواهد داشت. دوره عملکرد ژل، بستگی به بیمار دارد.


برای خشک و تمیز نگداشتن زخم‌های در حال التیام و جلوگیری از عفونت، باید پانسمان انجام شود. مراقبت‌های پس از عمل بسیار ساده است. شما می‌توانید بلافاصله به زندگی روزمره خود بازگردید، با این حال ممکن است به مدت ۲ هفته یا تا زمانی که ژل به‌خوبی در سینه مستقر می‌شود، نیاز به استفاده از گن فشرده‌ساز و یا سینه‌بند ورزشی داشته باشید. . برای حفظ تاثیرات و نتایج تزریق ژل، پزشکان توصیه می‌کنند که هر چند ماه، عمل تزریق (۲۰-۴۰ میلی لیتر) تکرار شود.

تزریق ژل به سینه برای چه کسانی مناسب نیست؟


زنانی که بافت سینه‌ی آن‌ها بسیار کم است و همچنین زنانی که سینه‌ی آن‌ها کاملا افتاده ای دارد، گزینه‌های مناسبی در تزریق ژل برای رفع افتادگی سینه نیستند و عمل پروتز سینه گزینه بهتری برای آنها می باشد.


ماندگاری ژل چقدر است؟


ژل‌های اسیدهیالورونیک معمولا به‌مدت 18 ماه و در برخی موارد بیش از2 سال ماندگاری دارند. تا زمانی‌که نیمی از حجم ژل هنوز در سینه‌ها وجود دارد تاثیر آن قابل مشهود بوده و با روز اول و قبل از تزریق قابل مقایسه است. به‌همین دلیل بیشتر خانم‌ها به‌سراغ مارک تجاری و یا ژل‌هایی می‌روند که ماندگاری بالایی داشته باشد.


برخی از ژل‌ها به ‌دلیل این‌که حاوی ترکیبات طبیعی موجود در بدن هستند خیلی زود در بدن جذب می‌شوند. چنین ترکیباتی در بدن سریع جذب و دفع می‌شوند.


دوام و ماندگاری کوتاه از طرفی نوعی مزیت محسوب می‌شود چرا که بدن مجبور نخواهد بود شی خارجی را برای مدت طولانی در خود نگه‌ داشته و در نتیجه مشکلاتی چون فیبروز و گرانولوما ( توده گره‌ای) در پستان کمتر بوجود خواهند آمد.

divider

بیشتر بخوانید:

تزریق ژل لب و نکاتی که باید در مورد آن بدانید!

تزریق ژل خط خنده برای جوانسازی صورت

با مزایا و معایب تزریق ژل آشنا شوید

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (14 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    مریم | ۴ سال پیش
    دروود بیکران بر شما
    من ۵۰ ساله هستم حجم سینه کمی دارم افتادگی نداره اما همیشه دوستداشتم سینه درشت تری داشته باشم از عمل پروتز خیلی میترسم اما جدیدا شنیدم تزریق ژل امکان پذیر هست مطالبی خوندم و میخوام بدونم هزینه این روش چقدر تمام میشه و آیا ریسکی به جهت ایجاد تومور وجود داره یا خیر باتشکر از شما
    0
    2
    
    hits