دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۶ راه آب کردن شکم بدون ورزش
50
زمان مطالعه: 10 دقیقه
آب کردن شکم برای همه کار دشواری است و شکی نیست که یک رژیم غذایی متعادل و تمرین روتین مناسب باعث آب شدن چربیهای شکمی می شود

راهکارهایی برای آب کردن شکم بدون ورزش


آب کردن شکم برای همه کار دشواری است واقعیت این است که یک شکم صاف و کمر باریک آرزوی همه خانم های کارمند , زنان خانه دار , مادران و دختران نوجوان است. با توجه به اینکه برای برخی از این گروه ها ورزش غیرممکن است پس آنها ترجیح می دهند که از این رویا دل بکنند. شکی نیست که یک رژیم غذایی متعادل و تمرین روتین مناسب باعث آب شدن چربیهای شکمی می شود اما نگران نباشید اگر نمی توانید ورزش کنید در این مقاله 16 راه ساده بیان شده است که کمک می کند چربی های شکمی خودتان را آب کنید . با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا این راه های بی دردسر را به شما نشان دهیم.


1- آب کردن شکم با اصلاح حالت بدن


وضعیت بدنی خوب اولین قدم برای صاف شدن شکم شما است . اغلب اوقات قامت خمیده و دولا شدن باعث برجسته شدن معده و بیرون زدن آن می شود و در طول زمان بدن شما شکل می گیرد و دیگر به حالت اول برنمی گردد. راست ایستادن بلافاصله باعث کاهش چند پوند از وزن شما می شود و شکم شما را صاف تر نشان می دهد. بعلاوه هنگام نشستن پشت میز نیز راست بنشینید و حتما پاهای شما به زمین برسد . همچنین می توانید بالش کوچکی پشت خودتان قرار دهید تا از صاف بودن کمرتان اطمینان حاصل کنید.


2 –آب کردن شکم با آب خوردن


روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید که نه تنها بدن شما را هیدراته نگه می دارد بلکه سموم ناخواسته را نیز از بدن شما دفع می کند و مهمتر از همه اینکه باعث کم شدن وزن قسمت های میانی بدن شما می گردد . مصرف مقدار مناسب مایعات نفخ پیش از قاعدگی شما را نیز کنترل می کند. همیشه قبل از خوردن غذا آب بخورید . هرگز فورا پس از ناهار یا شام آب ننوشید بلکه 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس آب خورید.
ایده خوب دیگر برای داشتن شکمی صاف این است که الکل ننوشید . الکل سیستم بدن شما را به هم می ریزد و باعث نفخ و باد کردن شکم می گردد البته نوشیدن آب فراوان نیز باعث نفخ شکمی می شود.


3 – برای آب کردن شکم دستگاه گوارش خودتان را تمیز کنید


یکی دیگر از دلایل نفخ و بزرگی شکم یبوست است برای داشتن شکم صاف دستگاه گوارش شما باید بطور منظم تخلیه شود . یکی از دلایل ایجاد یبوست به تاخیر انداختن اجابت مزاج به علت مشغله کاری است با این کار در طول زمان مغز شما نیز این سیگنال را نادیده می گیرد بنابراین شما دچار یبوست , چاقی و نفخ شکم می شوید.
برای رفع مشکل یبوست و نفخ هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب گرم میل کنید . تقریبا بلافاصله پس از آن نیاز به اچابت مزاج در شما ایجاد خواهد شد.

مواد غذایی سالم


4 – آب کردن شکم با خوردن غذاهای سالم

درست غذا خوردن شامل موارد زیادی است . اول از همه باید همه غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید زیرا مواد نگهدارنده و نمک موجود در این غذاها شما را دچار نفخ کرده و شکم شما را بزرگ خواهد کرد.

  • دوم اینکه شما باید از میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر و محتوای آب بالا استفاده کنید . آب نفخ را کاهش می دهد و فیبر هضم غذا را بهبود می بخشد که در کل باعث کاهش چند پوند وزن از ناحیه شکمی خواهند شد.
  • سوما وعده های غذایی کوچک و مداوم بخورید . از بشقاب ها یا کاسه های کوچک استفاده کنید تا مقادیر کم غذا در آنها بزرگ بنظر برسد.
  • چهارم اینکه جویدن غذا نیز به شدت برای تکمیل این پروسه ضروری است . شما حداقل باید 10 بار یک لقمه را قبل از قورت دادن بجوید در غیر این صورت تجزیه غذا در معده شما وقت بیشتری می برد که این مسئله موجب تولید گاز , نفخ و سوء هاضمه خواهد شد.
  • در نهایت هنگامی که خیلی تند غذا می خورید هوای بیشتری را می بلعید که در شکم شما انباشته شده و باعث نفخ و بزرگی شکم شما خواهد شد.

5 – آب کردن شکم با مصرف مواد پروبیوتیک


پروبیوتیک ها شگفت انگیز هستند آنها از سیستم گوارش شما پشتیبانی می کنند و اطمینان می دهند که غذاها به خوبی تجزیه می شوند و در نتیجه مشکلات سوء هاضمه شما برطرف می گردد.
بهترین راه برای اضافه کردن پروبیوتیک یا باکتری های خوب به رژیم غذایی مصرف ماست و خامه است. البته شما می توانید از مکمل نیز استفاده کنید اما بهتر است که مواد طبیعی مصرف کنید.


6 –آب کردن شکم با پیاده روی


بهترین راه برای از بین بردن چربیهای شکمی ورزش است . یک پیاده روی آرام به مدت 30 دقیقه ایده خوبی برای بالا بردن متابولیسم و سوزاندن چربیهای اضافی دور کمر شما است . شما می توانید برای خرید یا برای رفتن یا برگشتن از محل کارتان برنامه ریزی کنید . لازم است بدانید که قدم زدن آهسته قطعا ورزش محسوب نمی شود.

پیاده روی


7- آب کردن شکم با اجتناب از جویدن آدامس


جویدن آدامس باعث بلعیدن مقدارزیادی هوا می شود که در نهایت باعث نفخ شکم می گردد . برای خوشبو نگه داشتن دهانتان بهتر است به جای آدامس نعناع بخورید . مطمئن باشید کنار گذاشتن آدامس باعث کوچک شدن شکم شما خواهد شد.


8 –آب کردن شکم با مواد غذایی کالری منفی


غذاهای کالری منفی شامل میوه ها و سبزیجات هستند که نسبت به کالری که دارند انرژی بیشتری صرف هضم آنها می شود. آنها دارای محتوای آب بالا , ویتامین ها , مینرال ها و پروتئین هستند.
غذاهای کالری منفی مانند هندوانه، گوجه فرنگی، کاهو، بروکلی، قهوه، کرفس، گریپ فروت، ماست، ماهی، مرغ، بوقلمون ، جوجه ، سیب، نارنگی، خیار و مارچوبه نه تنها سالم هستند بلکه خوشمزه هم هستند . سالاد برخی از این مواد یا غذاهای تهیه شده با آنها را امتحان کنید تا تاثیر شگفت انگیز آنها را ببینید.


9 –آب کردن شکم با اجتناب از مصرف قند


هر بار که یک پاکت آب میوه مصرف می کنید نسبت به مصرف خود میوه کالری بیشتری مصرف می کنید. حتی آب میوه هایی که ادعا می کنند از میوه های واقعی تهیه شده اند حاوی مقدار زیادی شکر , طعم دهنده و رنگ هستند . سعی کنید مصرف آنها را کنار بگذارید.
تقریبا همه ما طعم شیرین را دوست داریم و نمی توانیم خوردن کیک و شیرینی را نادیده بگیریم . در عوض می توانیم کیک هایی که حاوی شکر یا قند مصنوعی هستند ، شکلات تیره و شیرینی های کم شیرین مصرف کنیم.

آدامس خوردن


10- رژیم غذایی را با مکمل ها متعادل سازید


مصرف B کمپلکس و کلسیم برای ما حیاتی است در حالیکه اکثر خانم ها از این واقعیت بی اطلاع هستند بنابراین مصرف این مکمل ها را جدی بگیرید . افزایش سطح استروژن بعد از سن بلوغ به تجمع چربیهای خوب یا محافظت کننده در ران ها و شکم خانم ها کمک می کند تا بدن شما را برای بارداری آماده کند . ولی وقتی که شما به سن یائسگی می رسید سطح استروژن کاهش می یابد و چربیهای زیادی اطراف کمر و شکم شما جمع می شود . کلسیم و ویتامین B کمپلکس نه تنها برای شما حیاتی هستند بلکه به تنظیم سطح استروژن بدن شما کمک می کنند . این مکمل ها استروژن اضافی را حذف می کنند و قسمت میانی بدن شما را لاغرتر می کنند.


11- آب کردن شکم با دوری از استرس


اگر نگران این هستید که چگونه چربیهای شکمی خودتان را آب کنید نگران نباشید! زیرا موقع نگرانی بدن شما هورمون های استرس و استروئیدها را ترشح می کند. این هورمون ها بطور مستقیم دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث جمع شدن چربی در ناحیه شکم و یبوست می شوند . علاوه بر این استرس جسمی و روحی باعث تولید هورمون کورتیزول می شود که لایه های چربی را به دور کمر شما اضافه می کند تا ارگان های حیاتی شما را حفظ کند.

  • برای رفع استرس به خودتان استراحت بدهد , هر روز حداقل 7 ساعت بخوابید, به موزیک گوش بدهید و هرکاری که شما را آرام می کند انجام دهید .
  • لازم به ذکر است که برای رسیدن به آرامش سیگار نکشید چون ممکن است شما را آرام کند اما باعث افزایش وزن قسمت میانی بدن شما خواهد شد
  • علاوه بر این مطمئن شوید که بیش از حد نمی خوابید , خواب بیش از حد و عدم فعالیت برای طولانی مدت نیز می تواند منتهی به چاقی شکمی شود.

12 – آب کردن شکم با مصرف ویتامین C

مصرف ویتامین C به کاهش استرس و بسیاری از مشکلات دیگر کمک می کند. میوه هایی مثل پرتقال , لیمو , فلفل , بروکلی , کیوی , کلم پیچ و گریپ فوروت منابع خوبی از ویتامین C و مینرالهایی مانند کلسیم , پتاسیم , مینزیم و زینک هستند. ویتامین C به هضم غذا و حفظ فشارخون کمک می کند . ایده خوبی است که حداقل در طول روز یکی از میوه های حاوی ویتامین C را برای حفظ سلامت خودمان مصرف کنیم.


13 –آب کردن شکم با مصرف کربوهیدرات سالم


شما مجبور نیستید بطور کامل خوردن کربوهیدرات را کنار بگذارید. کربوهیدرات ها سرشار از ویتامین های و مواد معدنی هستند که برای بدن شما خوب است ولی کربوهیدرات ها را هوشمندانه انتخاب کنید . برنج قهوه ای, بلغور گندم , نان جو و غلات می تواند به آب کردن چربی های شکمی شما کمک کند . این غلات کامل مملو از فیبرهایی هستند که شما را سیر نگه می دارند و در نتیجه شما تمایل کمتری به خوردن مواد غذایی پیدا می کنید.

آب کردن شکم


14 –آب کردن شکم با مصرف مواد لبنی


سعی کنید 3 بار در روز از محصولات لبنی مانند شیر , ماست , خامه و پنیر استفاده کنید تا سیستم ایمنی شما را تقویت کنند , هضم و جذب شما را بهبود ببخشند , استخوانهای شما را قویتر کنند و کمک کنند چربی بیشتری بسوزانید . این مواد غذایی باعث احساس سیری شما می شوند و سیگنالهایی به مغز شما می فرستند که شما دیگر نیازی به خوردن غذا ندارید.


15 – آب کردن شکم با مصرف پروتئین بیشتر


مصرف پروتئین با کیفیت به شما کمک می کند که چربی شکم خودتان را آب کنید زیرا پروتئین ها به متابولیسم کمک کرده و اشتهای شما به غذا را کاهش می دهند . پروتئین های با کیفیت شامل ماهی , مرغ , آجیل سویا , عدس , لوبیا و گوشت بوقلون هستند.


16 –آب کردن شکم با اجتناب از غذاهای نشاسته ای


نان سفید , برنج , پاستا , نودل , ذرت , سیب زمینی و ... محتوای نشاسته بالایی دارند . نشاسته در بدن به قند تبدیل می شود و قند اضافی به چربی تبدیل شده و در بدن جمع می شود . برای آب کردن شکم از خوردن غذاهای نشاسته ای پرهیز کنید و از برنج قهوه ای و نان غیر سفید استفاده کنید.


اکنون که با روش های آب کردن شکم بدون ورزش و رژیم غذایی آشنا شده اید منتظر چه هستید ؟ شما باید بدانید که ورزش و تغذیه سالم سبک زندگی سالمی است که به تناسب اندام شما کمک می کند . اما اگر شرایط کنونی اجازه این کار را به شما نمی دهد روشهای فوق الذکر کارساز خواهد بود.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (50 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits