دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تهیه اسپاگتی با سس پستو و مارینارا در منزل
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تهیه اسپاگتی با سس پستو و مارینارا در منزل-تهیه اسپاگتی با سس پستو و مارینارا-روش تهیه اسپاگتی-طرز تهیه اسپاگتی

تهیه اسپاگتی با سس پستو و مارینارا را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

تهیه اسپاگتی با سس پستو و مارینارا

تهیه اسپاگتی با سس پستو و مارینارا

مواد اولیه : برای 8 نفر


اسپاگتی 453 گرم (خشک)
روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری
پیاز 1 عدد متوسط (خرد شده)
گوشت چرخ کرده 453 گرم
نمک 1/2 قاشق چایخوری
سس مارینارا 1474 گرم
خامه ترش 3/4فنجان - 175 گرم
سس پستو 1/4 فنجان - 60 گرم (پستوی ریحان)
پنیر موزارلا 1/2 فنجان - 40 گرم (رنده شده)


یک اسپاگتی آسان و خوشمزه ی پخته در فر با گوشت چرخکرده، سس مارینارا و یک لایه ی میانی سس پستو. اگر شما هم مثل ما باشید این غذا به یکی از وعده های غذایی محبوب شما تبدیل می شود. برای بدون گوشت درست کردن این غذا تنها کافی است گوشت را حذف کنید. اسپاگتی باز هم خوشمزه خواهد بود.

تهیه اسپاگتی با سس پستو و مارینارا


طرز تهیه:


1. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف و لبه های یک ظرف مخصوص فر 3 لیتری را با اسپری نچسب آشپزی یا کره چرب کنید. یک تابه ی 32 در 22 سانتی متر برای این کار مناسب است.


2. یک قابلمه ی بزرگ آب و نمک را به جوش بیاورید و اسپاگتی را مطابق دستور روی بسته بپزید. معمولاً 10 دقیقه طول می کشد. سپس پاستا را آبکش کنید.
3. در یک کاسه ی کوچک، سس پستوی ریحان و خامه ی ترش را با هم هم بزنید و کنار بگذارید.


4. زمانی که پاستا در حال پختن است، روغن زیتون را در یک تابه ی بزرگ لبه دار داغ کنید. سپس پیاز ها را اضافه کنید و 3 تا 4 دقیقه تا زمانی که مات شوند تفت دهید و هم بزنید.


5. حالا گوشت را به پیاز اضافه کنید. نصف قاشق چایخوری نمک روی گوشت بپاشید سپس با یک قاشق یا چنگال گوشت را خرد کنید. تا زمانی که گوشت قهوه ای شود گاهی هم بزنید و تفت دهید. این کار 6 دقیقه طول می کشد.


6. چربی اضافی گوشت را بگیرید و سس گوجه فرنگی را اضافه کنید. هم بزنید و تا زمانی که کاملاً داغ شود بپزید.



7. گوشت را از روی شعله بردارید. اسپاگتی پخته و آبکش شده را اضافه کنید و هم بزنید.نیمی از اسپاگتی را داخل ظرف مخصوص فر بریزید. مخلوط خامه ترش و سس پستو را روی آن بریزید سپس با باقی اسپاگتی بپوشانید.روی آن پنیر موزارلا بریزید.



8. ظرف را داخل یک سینی فر که روی آن فویل آلومینیومی کشیده اید قرار دهید. این کار برای این است که اگر سس از داخل ظرف سر ریز شد داخل سینی بریزد. سپس 30 دقیقه تا زمانی که پنیر آب شود و سس حباب کند در فر بپزید

تهیه اسپاگتی با سس پستو و مارینارا

آشنایی با اسپاگتی :

رشتار یا اسپاگتی نوعی پاستای استوانه ای نازک و کشیده با ریشه ایتالیایی و سیسیلی است و به عنوان یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی شمرده می شود که غالباً از سمولینا یا آرد معمولی و آب تهیه می شود.

اسپاگتی خشک ایتالیایی از آرد نوعی گندم سفت به نام Durum ساخته می شود ولی ممکن است در کشورهای دیگر از آردهای دیگر نیز تهیه گردد.

گاهی در اصطلاح رایج ایرانیان به همه نوع پاستای غیرورقه‌ای از جمله اسپاگتی، ماکارونی گفته می‌شود. با این وجود در جنوب ایتالیا و شهر ناپل به همه نوع پاستا "spaghetti e la pasta in generale" ماکارونی هم گفته میشود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits