دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه 2 مدل رولت تخم مرغ لذیذ و دلچسب
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم یک میان وعده یا پیش غذای مقوی و خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

دستور پخت رولت تخم مرغ

تخم مرغ یک مواد غذایی با خواص بالاست که مصرف آن در تمام سنین توصیه می شود. اما برخی افراد به خصوص کودکان از خوردن آن سر باز می زنند و تخم مرغ دوست ندارند. برای تشویق این افراد به خوردن تخم مرغ می توانید رولت تخم مرغ درست کنید.

رولت تخم مرغ یک پیش غذا، میان وعده و حتی غذای اصلی به شمار می رود که علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، طعم بسیار خوبی هم داشته و درست کردن آن نیز راحت و آسان است.

اگر می خواهید یک غذای جدید با تخم مرغ درست کنید، ما به شما رولت تخم مرغ را پیشنهاد می کنید. پس هرگز این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه رولت تخم مرغی

سوشی تخم مرغ

طرز تهیه رولت تخم مرغ (سوشی تخم مرغ)

مواد لازم جهت تهیه سوشی تخم مرغ:

  • 4 عدد تخم مرغ
  • شکر یک قاشق غذاخوری (برای رولت شیرین صبحانه)
  • سویا سس یک قاشق غذاخوری
  • داشی یک قاشق غذاخوری (اختیاری، سس ماهی)
  • کره یا روغن برای سرخ کردن
  • در صورت تمایل زعفران دم کرده
  • مواد مختلف خرد شده رنگی مانند سبزیجات و فلفل رنگی و ژامبون و هویج رنده شده و ...
  • پودر سیر و پودر فلفل و پاپریکا و ادویه جات (در صورت تمایل برای رولت عصرانه)

مراحل تهیه سوشی تخم مرغ:

تخم مرغ ها، شکر، سس سویا و داش را با هم مخلوط کنید. اگر این رولت را برای عصرانه درست می کنید نیازی به اضافه کردن شکر نیست و می توانید آن را حذف کنید. ادویه ها را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. حالا یک ماهیتابه به شکل مستطیل را روی حرارت ملایم بگذارید و در آن کره بیندازید تا آب شود.

در این مرحله از تهیه رولت تخم مرغ، نصف مواد تخم مرغی تان را در ماهیتابه بریزید و آن را پهن کنید تا صاف شود و همه ی تابه را بگیرد. سبزیجاتی که خرد کرده بودید را روی آن بریزید، کمی صبر کنید تا مواد سفت شود. حالا در همان تابه آن را به شکل رول درآورید و در انتهای تابه بگذارید.

حالا باقی مانده مواد را در تابه بریزد و بگذارید تا مواد زیر رول قبلی برود و خودش را بگیرد، سپس بعد از سفت شدن، آن را نیز همراه با رول قبلی رول کنید. اگر داشی یا سس سویا ندارید می توانید آن ها را حذف کنید.

همچنین اگر می خواهید غلظت مایه تخم مرغی شما بیشتر شود، می توانید یک قاشق غذاخوری نشاسته یا آرد الک شده بریزید و هم بزنید. در صورت دلخواه می توانید از زعفران دم کرده هم استفاده کنید.

اگر مقدار مایه و تعداد لایه ها زیاد باشد رولت کمی ضخیم خواهد شد که می توان آن را لای نایلون و سپس لای حصیر مخصوص سوشی قرار داد تا بستن آن آسان تر باشد. پس از اینکه رولت های تخم مرغ شما آماده شدند آن ها را در ظرف بچینید و نوش جان کنید.

رولت تخم مرغ با سبزیجات

رولت تخم مرغ و سبزیجات

طرز تهیه رولت تخم مرغ با سبزیجات

مواد لازم برای تهیه رولت تخم مرغ:

  • تخم مرغ 3 عدد
  • هویج 1 عدد کوچک
  • تره چند پر
  • نمک، فلفل و زردچوبه
  • کره یا روغن

مراحل تهیه رولت تخم مرغ:

در ابتدای کار تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و آن را با چنگال آنقدر هم بزنید تا کف کند. هویج را با رنده ریز رنده کنید، تره ها را خرد کنید و به تخم مرغ اضافه کنید. حالا ادویه ها را به مواد اضافه کنید و همه را با هم، هم بزنید.

یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم بگذارید و کره یا روغن در آن بریزید تا داغ شود، سپس موادتان را در تابه بریزید. صبر کنید تا مواد خودش را بگیرد و سفت شود، سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

بعد از اینکه تخم مرغ ها خنک شدند، آن ها را مانند کوکو در یک ظرف برگردانید و رول کنید. اگر بخواهید می توانید از همان سبزیجات روی تخم مرغ ها نیز بریزید و رول کنید تا وسط رولت ها سبزیجات باشد.

در آخر رولت تخم مرغ را به قطعات کوچک تر برش دهید و نوش جان کنید.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits