دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اندر خواص و فواید کیوی
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اندر خواص و فواید کیوی-کیوی- خواص کیوی- فواید کیوی- خاصیت کیوی- خواص کیوی ترش- خواص کیوی- خواص کیوی- خواص دارویی کیوی

اندر خواص و فواید کیوی

اندر خواص و فواید کیوی


کیوی یکی از محبوب ترین میوه های جهان با طعم خوب و ماندگاری طولانی است. این میوه منبع عالی ویتامین های A، E، C و سرشار از فیبر غذایی است. کیوی دو برابر پرتقال، ۳برابر انبه، ۱۱ برابر موز و ۱۶برابر سیب ویتامین C دارد. این میوه کم چربی و کم شکر، بدون کلسترول است.


میوه کیوی سرشار از مواد مغذی معدنی و ویتامین‌ها است. این میوه شامل مقدار قابل توجهی ویتامین

A، C و E است. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان حلال در آب است که بدن را از ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان حفظ می‌کند.

ویتامین E نیز تأثیر مشابهی با ویتامین C دارد اما آنتی‌اکسیدان حلال در چربی است، میوه کیوی به دلیل داشتن این دو ویتامین به حفاظت بدن در مقابل «رادیکال‌های آزاد» حفظ می‌کند.

فیبر غذایی موجود در کیوی برای درمان بیماری‌هایی مثل دیابت از طریق کنترل سطح قند خون مفید است. مصرف کیوی همچنین از ابتلا به سرطان روده جلوگیری می‌کند و مقدار فیبر بالای آن مقدار سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

پزشکان همچنین به بیمارانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند که روزانه این میوه را مصرف کنند تاشانس دومین سکته قلبی در آنان کاهش یابد.

اندر خواص و فواید کیوی


فواید میوه کیوی

این میوه کوچک و قهوه‌ای رنگ یکی از غنی‌ترین منابع برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌باشد. کیوی سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و میزان ویتامین C موجود در کیوی از پرتقال بیشتر است. این میوه همچنین منبع خوبی از پتاسیم، فیبر و میزان قابل توجهی از ویتامین‌های A و E می‌باشد.


از دیگر فواید این میوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* جلوگیری از ابتلا به بیماری آسم

* جلوگیری از سرفه و خس‌خس گلو به خصوص در کودکان

سلامت پوست

کیوی سرشار از ویتامین E است. این ویتامین نوعی آنتی‌اکسیدان بوده که می‌تواند از تخریب سلول‌های پوستی جلوگیری کرده و در نتیجه بر سلامت و بهداشت پوست اثرات مثبت دارد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits