دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گوجه سبز خوشمزه دارای چه فایده هایی است ؟
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوجه سبز خوشمزه دارای چه فایده هایی است ؟-خواص گوجه سبز - ارزش غذایی 100 گرم گوجه سبز - خواص خوراکی گوجه سبز - خواص درمانی گوجه سبز - عکس گوجه سبز - گوجه سبز - گوجه سبز با نمک - فواید گوجه سبز - ویتامین های گوجه سبز - ارزش غذایی گوجه سبز -

گوجه سبز خوشمزه دارای چه فایده هایی است ؟

گوجه سبز خوشمزه دارای چه فایده هایی است ؟

در این روزها پای ثابت ظرف میوه هر خانواده ایرانی گوجه سبز است به خصوص که در مقایسه با روزهای ابتدایی که به بازار آمد قیمت معقول تری نیز دارد. این میوه ترش مزه، میوه نارس نوعی آلو است که مصرف آن در کشور ما رواج دارد...


این میوه که خوردن نوبر آن بسیار لذت بخش است، اسید زیادی دارد و مصرفش برای افرادی که اسید معده شان زیاد ترشح می شود، مناسب نیست.

طبع گوجه سبز سرد است و در کسانی که سردمزاج هستند زیاده روی در خوردن آن می تواند مشکل ساز شود. گوجه سبز میوه نارسی است و کسانی که معده حساسی دارند با مصرف آن دچار سوءهاضمه می شوند.


ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوجه سبز

کربوهیدرات ۵۱/۸ گرم ، چربی ۸۴/۲ گرم ، پروتئین ۶/۱ گرم ، فیبر خام ۵/۰ درصد .

با مصرف ۱۰۰گرم گوجه سبز ، ۵ درصد ویتامین A ،۱/۲ درصد ویتامینB1 ( تیامین ) ، ۹/۱ درصد ویتامین B2 ( ریبوفلاوین ) ، ۸/۲ درصد نیاسین ، ۱۳ درصد ویتامین C ، ۵/۱ درصد کلسیم ، ۲/۲ درصد فسفر ، ۵ درصد آهن و ۶/۳ پتاسیم مورد نیاز در روز تامین می شود.


مصرف این میوه فوایدی هم دارد؛ و یکی از خواص منحصر به فرد آن این است که به کاهش چربی خون کمک می کند.

گوجه سبز اسیدهای گیاهی و مقداری کربوهیدرات دارد و به نظر می رسد خاصیت کاهش دهنده چربی خون گوجه سبز، به دلیل اسیدهای گیاهی موجود در آن باشد.

گوجه سبز خوشمزه دارای چه فایده هایی است ؟

این میوه خاصیت مسهل هم دارد و به دلیل داشتن ویتامین C برای کسانی که مبتلا به روماتیسم و نقرس هستند، مصرف متعادل آن توصیه می شود.


بهتر است کودکان زیر شش سال گوجه سبز نخورند یا والدین گوجه سبز را تا حدی بپزند و بعد به آنها بدهند تا هضم آن آسان تر شود.

در مورد میزان مصرف مجاز نیز باید گفت که هیچ جا اشاره ای به این موضوع نشده است ولی توصیه می شود فرد مصرف کننده با توجه به وضعیتی که دارد و اثری که خوردن مواد خام یا میوه کال بر او می گذارد، گوجه سبز بخورد.

البته نباید فراموش کرد خوردن گوجه سبز با نمک به کاهش اسیدیته آن کمک می کند. مهم ترین مساله ای که در مورد گوجه سبز باید به آن توجه کرد این است که آن را سمپاشی می کنند و آلودگی بسیار فراوانی دارد. این میوه نیز آلودگی محیطی را به خود جذب می کند.

در نتیجه هنگام شست وشو و مصرف آن باید دقت فراوان به خرج داد و همانند سبزی چندبار آن را شست. در غیر این صورت گوجه سبز به راحتی می تواند ناقل حصبه باشد.

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود، از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد.

این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد.

اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد. این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد.

این میوه چون حاوی برخی ویتامین ها و نیز پیش ساز ویتامینA است، برای کمک به درمان شب کوری و نیز رشد بدن مفید است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits