دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با ارزش غذایی و خواص شگفت انگیز روغن بادام
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن بادام یکی از انواع روغن هایی است که علاوه بر داشتن خواصی برای سلامتی، در زمینه رشد مو و سلامت پوست نیز مؤثر است. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان قرار دهیم.

همه چیز درمورد روغن بادام

کالری روغن بادام و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. حدودا نیمی از وزن بادام خشک را روغن تشکیل می‌دهد. بادام نارس را با حرارت پایین تحت فشار قرار می‌دهند تا روغن آن را استخراج کنند. در روغن بادام تصفیه‌ نشده، مواد مغذی و طعم روغن حفظ می‌‌شود.

برای تصفیه‌ی روغن بادام از دماهای بالا و گاهی از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. هر چند روغن بادام تصفیه‌ شده مقاومت بیشتری در برابر دما دارد، اما ارزش غذایی آن کمتر از انواع تصفیه‌ نشده است.

روغن بادام که روغن بادام شیرین‌ هم خوانده می‌شود، با روغن بادام تلخ تفاوت دارد. روغن بادام تلخ از نوع دیگری از بادام استخراج و تصفیه می‌شود تا مواد سمی‌ ای که به‌ صورت طبیعی در پوست آن حضور دارند، حذف شوند.

کالری و ارزش غذایی روغن بادام

هر 100 گرم روغن بادام حاوی 884 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری884
کربوهیدرات0.00 گرم
پروتئین0.00 گرم
چربی100.00 گرم
آب0.00 گرم
فیبر0.00 گرم
قند0.00 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

روغن بادام/کالری روغن بادام/ارزش غذایی روغن بادام/خواص روغن بادام/فواید روغن بادام/کالری روغن بادام تلخ/ارزش غذایی روغن بادام تلخ/خواص روغن بادام تلخ/کالری روغن بادام شیرین/ارزش غذایی روغن بادام شیرین/خواص روغن بادام شیرین/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن

روغن بادام/کالری روغن بادام/ارزش غذایی روغن بادام/خواص روغن بادام/فواید روغن بادام/کالری روغن بادام تلخ/ارزش غذایی روغن بادام تلخ/خواص روغن بادام تلخ/کالری روغن بادام شیرین/ارزش غذایی روغن بادام شیرین/خواص روغن بادام شیرین/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن

خواص روغن بادام

1. خواص روغن بادام برای پوست

سال هاست که از روغن بادام برای التیام پوست و بهبود زخم‌های کوچک استفاده می‌شود. در هند و چین باستان از آن برای درمان اگزما پوستی و دیگر مشکلات پوستی استفاده می‌شد. روغن بادام علاوه بر درمان خشکی پوست، به بهبود بافت و رنگ پوست کمک می‌کند.

خاصیت نرم‌کنندگی بالایی دارد بنابراین به تنظیم و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. از آنجا که روغن بادام یکی از مواد سرشار از ویتامین A است و خاصیت آنتی‌ باکتریالی دارد، می‌تواند برای درمان آکنه به‌ کار رود. وجود مقدار زیادی ویتامین E آن را برای التیام آفتاب سوختگی، کاهش علائم پیری و از بین بردن جای زخم نیز مناسب می‌کند.

روغن بادام مرطوب‌کننده‌ ای قوی است و به‌ سرعت جذب می‌شود، بنابراین می‌توان از آن برای مرطوب‌ کردن صورت یا بدن استفاده کرد. می‌توان آن را به‌ تنهایی یا مخلوط با روغن‌ های گیاهی دیگر به‌ کار برد.

روغن بادام علاوه بر خاصیت مرطوب‌کنندگی، روغن بسیار خوبی برای ماساژ و درمان‌های موضعی است. همچنین خواص ضد قارچی قوی دارد. برای جلوگیری از قارچ لای انگشتان پا یا از بین بردن عفونت‌ های قارچی، روغن بادام را به پاها بمالید. از روغن بادام می‌ توان برای پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ۲۰ خاصیت شگفت انگیز روغن بادام برای زیبایی پوست

2. خواص روغن بادام برای مو

یکی دیگر از خواص روغن بادام این است که این روغنِ مرطوب‌ کننده می‌تواند باعث نرم‌ شدن و تقویت موها شود. روغن بادام به‌علت وجود ویتامین B7 یا بیوتین می‌تواند به سلامت و تقویت ناخن ها و موها کمک کند و با SPF 5 طبیعی، از موهای شما در برابر اشعه‌ی آفتاب محافظت می‌کند.

از روغن بادام بر روی پوست سر هم می‌توان استفاده کرد. خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدقارچی آن روغن بادام، باعث می‌شود میکروارگانیسم‌هایی که موجب شوره سر می‌شوند، تنظیم گردند. همچنین این روغن به‌ راحتی جذب می‌ شود بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای رطوبت‌رسانی به پوست و پاکسازی فولیکول‌های مو است.

با روغن بادام می‌توانید موهای آسیب‌ دیده را ترمیم و موهای فر را صاف کنید. قبل از خشک کردن موها به‌اندازه‌ی یک سکه یا کمتر روغن بادام به انتهای موها بمالید. این کار باعث آبرسانی به مو می‌شود و از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۸ ماسک روغن بادام تلخ برای مراقبت از پوست و تقویت مو

3. خواص روغن بادام برای ماساژ

روغن بادام علاوه بر خاصیت مرطوب‌کنندگی، روغن بسیار خوبی برای ماساژ و درمان‌ های موضعی است. همچنین خواص ضد قارچی قوی دارد. برای جلوگیری از قارچ لای انگشتان پا یا از بین بردن عفونت‌های قارچی، روغن بادام را به پاها بمالید.

از روغن بادام می‌توان برای پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت نیز استفاده کرد. روغن بادام شیرین بدلیل خاصیت نرم کنندگی و ضد التهاب در کرم ها و پمادها بکار می رود.

4. خواص روغن بادام تلخ برای اسهال و درمان یبوست

یکی از خواص روغن بادام تلخ، خاصیت مسهلی است. بادام ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است مخصوصا از روغن بادام می توان رفع یبوست برای بچه ها استفاده کرد. بادام برای درمان زخم روده ها و مثانه و اسهال مفید است. شکوفه بادام را دم کنید و بعنوان مسهل برای اطفال استفاده کنید. برگ تازه درخت بادام مسهل و ضد کرم است.

برگ خشک شده درخت بدام قابض بوده و اسهال را از بین می برد. روغن بادام را با آب گرم مخلوط کنید داروی خوبی برای رفع اسهال و دل پیچه بچه ها خواهد بود . ضمنا این مخلوط سنگ مثانه را خارج کرده و ادرار کردن را آسان می کند. روغن بادام شیرین یک ملین طبیعی است که می تواند به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند.

روزانه 2 قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین را به سالاد یا غذای خود اضافه کنید، بهتر است تا زمان بهبودی این روش را به کار ببرید. بعد از استفاده از روغن بادام آب و غذاهای حاوی فیبر بالا را برای تنظیم حرکات روده استفاده کنید. علاوه بر این ماساژ موضعی شکم با استفاده از روغن بادام شیرین هم می تواند یبوست را درمان کند.

5. خواص روغن بادام برای سرفه و سینه درد

بادام سینه را نرم می کند. برای رفع بیماری های سینه، روغن بادام شیرین را با هم وزن آن عسل و یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید که بصورت خمیر یکنواختی در آید سپس به آن جوشانده گل ختمی اضافه کرده و یک قاشق چایخوری از آن را به فاصله هر سه ساعت بخورید.

شیر بادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس مفید بوده و خلط آور استبرای صاف کردن سینه و نرم شدن روده ها و از بین بردن سرفه خشک باید روغن بادام را با شکر و کتیرا مخلوط کرده و بخورید.

از دیگر خواص روغن بادام شیرین کمک به درمان سرفه است، به این منظور خوردن آن با کمى کتیرا و شکر جهت درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا سودمند است. همچنین مصرف این روغن به درمان سینه پهلو کمک می کند.

روغن بادام/کالری روغن بادام/ارزش غذایی روغن بادام/خواص روغن بادام/فواید روغن بادام/کالری روغن بادام تلخ/ارزش غذایی روغن بادام تلخ/خواص روغن بادام تلخ/کالری روغن بادام شیرین/ارزش غذایی روغن بادام شیرین/خواص روغن بادام شیرین/روغن/کالری روغن/ارزش غذایی روغن

بیشتر بخوانید:

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو و دیگر فواید درمانی آن

فواید دارویی و درمانی روغن بادام تلخ

تاثیر روغن بادام بر رشد مژه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits