دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ خاصیت جادویی روغن کلزا
83
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روغن کلزا در مقایسه با روغنهای دیگر میزان چربی کمتری دارد در واقع در مقایسه با روغن زیتون تنها نصف مقدار چربی اشباع شده را داراست.

روغن کلزا از دانه های سیاه گیاه کلزا تولید می شود که نام دیگر آن Brassica napus است.. از خانواده گیاهانی مانند کلم، کلم بروکلی و گل کلم می باشد.

گیاه کلزا در فصل بهار با برگ های زرد خود زیبایی مسحور کننده ای را به ارمغان می آورد . اما زیبایی آن بسیار بیشتر از تصویر بصری است، زیرا این گیاه بعنوان یک روغن شگفت انگیز شناخته می شود.

خواص سلامتی روغن کلزا شامل افزایش کارایی مغز، سلامت چشم، پوست و مو، افزایش وزن، تقویت سیستم ایمنی، سلامت قلب و عروق، تقویت استخوان و مفصل ، و مفید برای سیستم تنفسی است

در آشپزی نیز میتوان آن را تا 230 درجه سانتی گراد گرم کرد به علاوه، روغن کلزا به میزان قابل توجهی بیشتر از سایر روغن های معمول سالم است.

خواص روغن کلزا

درباره روغن کلزا چه می دانید ؟


1.این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای بدن است

یک واقعیت قابل توجه در مورد روغن کلزا این است که مانند روغن های امگا 3 ماهی است. اسید چرب امگا 3 یکی از بهترین مواد مغذی است که می تواند به سلامت مغز کمک کند.

این کار با افزایش نفوذپذیری سلولهای مغزی،مرتبط است. امگا 3 همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است و برای تقویت مفاصل عالی است

اسید چرب ضروری همچنین شامل امگا 6 است که برای سیستم تنفسی، سیستم گردش خون و مغزبسیار مفید می باشد. مطالعات نشان می دهد که ما باید امگا 6 و امگا 3 را با نسبت 2: 1 مصرف کنیم.

2.این روغن ویتامین E فراوانی دارد

ویتامین E در انواع غذاها مانند بادام زمینی، کلم بروکلی، اسفناج، بادام، سیب زمینی شیرین آووکادو، وجود دارد. لازم به ذکر است که روغن های گیاهی یکی از منابع فراوان این مواد مغذی فوق العاده هستند. روغن کلزا حاوی E بوده و برای چشم ها، پوست، مو و همچنین سیستم ایمنی مناسب است.

3.روغن کلزا دارای چربی بسیار پایینی دارد

روغن کلزا دارای مقادیر غنی از چربی های غیر اشباع و چربی است که به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند.

4. روغن کلزا دارای نقطه گرمای بالاست

روغن کلزا در مقایسه با سایر روغن های محبوب مثل روغن زیتون و روغن آفتابگردان دارای آستانه تحمل بالاتری نسبت به گرما است این روغن تا دمای 230 درجه پایدار می ماند.

خواص دارویی درمانی روغن کلزا

5. روغن کلزا حاوی فیتواسترول

فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که ساختمانی مشابه کلسترول و استروئیدها دارند و در گیاهان یافت می‌شوند و موجب کاهش کلسترول بدن می شوند. روغن کلزا سرشار از این ماده مغزی است.

6. بدون چربی بیش از حد، بدون نگهدارنده های مصنوعی است

روغن کلزا می تواند به راحتی با استفاده از ترانس چربی های طبیعی درون خود از بیماری های مختلف مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی و سندرم مقاومت به انسولین جلوگیری کند.

7. یک روغن ایده آل برای رژیم غذایی بدون گلوتن، گیاهخواری

روغن کلزا بدون گلوتن و مناسب پخت و پز چند منظوره می باشد.

8. در اکثر سوپر مارکت ها به راحتی در دسترس است

بهترین خواص روغن کلزا این است که در حال حاضر در بسیاری از سوپرمارکتها موجود است. برای پیدا کردن این محصول نیازی به رفتن به فروشگاه های مواد غذایی خاص نیست.

9. بر خلاف روغن زیتون در دمای بالا سمی نمیشود

روغن کلزا همواره با روغن زیتون مقایسه می شود شاید در بعضی شرایط روغن زیتون بهتر است اما روغن کلزا بر خلاف روغن زیتون می تواند در دماهای بالاتر مقاومت کند.

خواص روغن کلزا

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (83 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حسین گودینی | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشید شما فقط از خواص روغن گفتید از مزایای روغن هم اگر توانستید بگید ممنون از اطلاع رسانی شما
0
0

hits