دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در مورد دانه لوتوس چه می دانید ؟

۱۳ خاصیت اعجاب انگیز دانه لوتوس

در مورد دانه لوتوس چه می دانید ؟
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مزایای دانه لوتوس شامل کنترل دیابت،درمان بی خوابی،حمایت ازمعده، کاهش روند پیری،بهداشت دهان و دندان، تأمین انرژی فوری، حمایت از بارداری،حفظ اشتها و بهبود ادرار

دانه لوتوس چیست ؟

گیاه لوتوس در جنوب شرقی آسیا رشد می کند و نام علمی آن نولمبو نوچیرا است. شما می توانید دانه های لوتوس را به صورت برشته، سرخ شده و خام مصرف کنید.

در چین، این دانه ها نه تنها در طب سنتی کاربرد دارند، بلکه از گلبرگ های آن به عنوان ادویه و دمنوش نیز استفاده می کنند.

دانه های لوتوس مواد مغذی زیادی دارد.پیشنهاد میکنیم با مجله دلگرم همراه باشید تا درباره آن بیشتر بدانید.

مواد مغذی دانه لوتوس :

خصوصیتمقدار ماده مغذی
کربوهیدرات28 گرم
کلسیم44 میلی گرم
کربن094 میلی گرم
فیبر گیاهی8 گرم
انرژی372 کیلوکالری
مگنسیم56 میلی گرم
منگنز621 میلی گرم
نیاسین429 میلی گرم
پانتوتیک اسید228 میلی گرم
فسفر168 میلی گرم
پروتئین13 گرم
پتاسیم367 میلی گرم
پرییدوکسین168 میلی گرم
ریبوفلاوین04 میلی گرم
سدیم1 میلی گرم
چیامین171 میلی گرم
آب77 گرم
گنجایش28 میلی گرم

خواص دانه لوتوس :

1.لوتوس مفید برای کنترل دیابت :

کالری کم و فیبر بالا خصوصیت اصلی دانه های لوتوس می باشد. فیبر بالای لوتوس پتانسیل پایین آوردن قند خون را دارد. به همین دلیل است افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید حداقل یک بار در هفته به مقدار کم این دانه مفید را مصرف کنند.

2.دانه های لوتوس در درمان بی خوابی :

دانه های لوتوس به الگوهای خواب نامنظم کمک می کند . متخصصان تغذیه توصیه می کنند که دانه های لوتوس را به دلیل خاصیت آرام بخش بودن آن مصرف کنید. این دانه ها استرس را کم کرده و با بیقراری و اضطراب مبارزه می کند.

3. سلامت معده :

مصرف منظم غذاهای فرآوری شده در طی زمان مشکلات شدیدی را در پی دارد. دانه های لوتوس برای معده بسیار موثر هستند.ویتامین ها و مواد معدنی در دانه می تواند اسهال، استفراغ و سوء هاضمه را درمان کند.

4. عامل ضد پیری :

در واقع باور نکردنی است که دانه های لوتوس می توانند به عنوان کرم ضد پیری برای پیری زودرس موثر باشند. این دانه های قدرتمند آنزیم هایی دارند که باعث کلاژن سازی می شوند و از کمبود پروتئین جلوگیری می کنند.. هنگامی که به طور منظم مصرف شود باعث ساختن سلول های جوان و تازه می شود و درنتیجه شادابی پوست شما را تضمین می کند.

5. بهداشت دهان و دندان :

خونریزی یکی از شایع ترین مشکلات دهان است. شما می توانید دانه های لوتوس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از خونریزی بیش از حد جلوگیری کنید. این موضوع عمدتا به دلیل ضعف لثه ها و یا مسواک زدن خیلی سخت است. با این حال، خواص درمانی دانه ها نه تنها مانع از خونریزی مداوم بلکه باعث سوزش در لثه ها نیز می شود.

6.لوتوس انرژی زای عالیست :

می توانید دانه های لوتوس را جایگزین نوشیدنی های انرژی زای فرآوری شده و شیرین کنید. این نوشیدنی ها تقویت کننده و انرژی دهنده ی فوری به حساب می آیند و می توانند منبع طبیعی برای پتاسیم، منیزیم، فسفر و پروتئین باشند.

خواص باور نکردنی دانه لوتوس

7.مفید برای مادران باردار :

زنان باردار نیاز به مصرف پروتئین مناسب برای رشد مناسب مغز و سیستم عصبی جنین دارند. آنها می توانندروزانه چند دانه لوتوس بخورند تا میزان اشتهای خود را افزایش دهند. با این حال توصیه می شود ابتدا با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

8. برای زخم یا دهان درد :

دانشمندان ثابت کرده اند که دانه های لوتوس حاوی خواص ضد التهابی فراوانی است که می تواند به طور موثر درد و زخم دهان را درمان کند.

9. مفید برای بی اشتهایی :

بی اشتهایی در کودکان شایع است. شما می توانید این مشکل را با اضافه کردن دانه های لوتوس به رژیم غذایی خود حل کنید. پتانسیل بالا در دانه های لوتوس بر بی اشتهایی کودکان تاثیر زیادی دارد.متخصصان تغذیه همچنین بر روی درمان مشکلات اشتها در کودکان از طریق منابع طبیعی تاكید دارند. شما همچنین می توانید دانه های لوتوس را برای تعادل اشتها در افراد مسن مصرف کنید.

10.درمان مشکلات ادراری :

گفته می شود که آنزیم های موجود در دانه های لوتوس، عفونت های دستگاه ادراری را کاهش می دهند وفشار ادرار را بهتر می کند. با این حال بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

11. فشار خون را کنترل می کند :

می توانید به منظور کاهش فشار خون از دانه های لوتوس در رژیم غذایی خود استفاده کنید. دانه ها حاوی آلکالوئیدهای ضد اسپاسم و ایزوینینین هستند که به عروق خونی و کاهش فشار خون کمک می کنند.

12.مفید برای مشکلات قلبی و عروقی :

متخصصان تغذیه غذاهای حاوی سدیم، منیزیم و منگنز را برای افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارند توصیه می کنند. دانه های لوتوس نیز حاوی مقادیر بسیاری از منگنز و سدیم است که باعث کاهش مشکلات قلبی و عروقی می شود.

13.التهاب و عفونت را کاهش می دهد :

دانه های لوتوس دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی بوده و آرامش بخش هستند. به همین دلیل است که در طول چند دهه بخشی از طب سنتی چین را به منظور بهبود زخم، گزیدگی و از بین بردن عفونت در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

divider

بیشتر بخوانید :

18 خاصیت مفید و باور نکردنی برگ های Uziza

5 مزیت باورنکردنی جویدن آدامس میخک برای دندان ها

حقایقی شگفت انگیز درباره سیب زمینی هندی

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits