دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکات حیاتی برای محافظت کودک در حمام و استخر

۷ راه بی خطر برای افزایش ایمنی کودک در استخر و حمام

نکات حیاتی برای محافظت کودک در حمام و استخر
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
اگر به ایمنی فرزند خود هنگام حمام یا شنا کردن زیاد توجه می کنید پس در این مطلب 7 راه بی خطر برای افزایش ایمنی کودک را برای شما آورده ایم.

حفاظت از کودکان در استخر و حمام

آیا کودک شما هم مانند بسیاری از نوزادان، عاشق حمام کردن است؟ آیا شما هم به عنوان والدین یک کودک کوچک علاقه‌مند هستید تا برای مقابله با گرمای تابستان، به همران فرزند خود به استخر بروید و یا حمام کنید؟ خوب، اگر پاسختان به این سوالات مثبت است، برای دریافت جواب سوالات خود می‌توانید مقاله زیر را در مجله دلگرم بخوانید.

نکاتی برای محافظت کودک در آب استخر یا حمام

همه ما می‌دانیم که حمام آب خنک و شنا کردن یک راه عالی برای مقابله با گرمای فصل تابستان است. با این حال، لازم است به خاطر داشته باشید که در برخی موارد آب استخر، وان، دریاچه و یا اقیانوس می‌تواند برای بچه کوچک شما خطرناک باشد.

در واقع، لازم است به یاد داشته باشید که حتی یک اینچ آب اضافی هم کافی است تا یک کودک کوچک را غرق کند. اما، اگر شما به عنوان والدین یک کودک کوچک با نکات ایمنی در مورد آب مناسب برای شنا و حمام کردن فرزندتان آشنا باشید، این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا از انجام برخی فعالیت‌های سرگرم‌کننده در آب و در طی فصل تابستان به همراه فرزند خود لذت ببرید.

به همین دلیل، خواندن مقاله زیر برای راهنمایی والدین و آشنایی آن‌ها با نکات ایمنی ساده در مورد آب، به منظور حفاظت از فرزند کوچک خود ضروری است!

توصیه هایی برای حمام کردن ایمن کودک

به عنوان یک پدر و مادر جوان سعی کنید تا همیشه برای حمام کردن بچه‌های کوچک خود، از وان‌های کوچک آب استفاده کنید، چون کودکان در سنین پایین شنا بلد نیستند و آب‌های عمیق می‌تواند برای زندگی آن‌ها خطرناک باشد.

۷ راه بی خطر برای افزایش ایمنی کودک در استخر و حمام

در واقع، یادتان باشد که احتمال غرق شدن کودکان در آب‌های عمیق خیلی بالا است. فراموش نکنید که برای محافظت از کودکان کوچک خود از خطر غرق شدن در آب‌های مختلف، باید با برخی نکات ایمنی در مورد آب آشنا باشید. این نکات ایمنی عبارتند از:

1. اجازه دهید تا کودکتان در حمام و تحت نظارتتان آب بازی کند

به عنوان والدین بچه‌های کوچک باید همیشه مطمئن شوید تا تمام وقت، با کودک خود در حمام باشید. در واقع، هرگز فرزند کوچک خود را حتی برای یک لحظه هم در داخل حمام تنها نگذارید. اگر کودک شما کمتر از یک سال دارد، او را محکم در آغوش بگیرید و حمام کنید.

همچنین، یادتان باشد که اگر برای شستن فرزند خود از وان حمام استفاده می‌کنید، به هیچ وجه آن را به طور کامل پر نکنید.

زمانی که مطمئن هستید فرزند کوچکتان می‌تواند به تنهایی نشسته و خود را کنترل کند، فقط وان را به ارتفاع سه تا چهار اینچ از آب پر کنید و او را به حالت نشسته در داخل وان قرار دهید.

در کل زمان حمام کردن سعی کنید تا پیش فرزندتان باشید. هرگز به خاطر جواب دادن به تلفن و یا زنگ در، کودک خود را به تنهایی در وان حمام رها نکنید.

2. استفاده از نرده به عنوان حفاظ استخر منزل

اگر به عنوان والدین یک کودک کوچک، خانه شما دارای یک استخر خصوصی است، حتما چهار طرف آن را به کمک نرده، حصار بکشید و سعی کنید تا اندازه ارتفاع حصار از قد بچه کوچک شما کمی بالاتر باشد.

در واقع، لازم است بدانید که وجود نرده در اطراف استخر منزل می‌تواند از سقوط کودکان به داخل به آن جلوگیری کند.

در غیر این صورت، درب منتهی به استخر منزلتان را همواره پس از شنا کردن قفل کنید. همچنین، اگر از یک استخر شنا پلاستیکی استفاده می‌کند، هم در مواقعی که بچه کوچکتان در منزل دارید، پس از استفاده، بلافاصله آب آن را تخلیه کنید.

3. از وضعیت ایمنی کودک خود در استخر مطمئن شوید

فراموش نکنید با این که نوزاد شما چهار تا پنج ماه سن دارد و می‌تواند سر خود را راست نگه دارد، باز هم به هیچ وجه او را برای شنا کردن و بازی در داخل وان حمام و یا استخر رها نکنید.

در چنین مواردی، تنها استخری که کلر کمتری دارد و یا دریاچه که مطمئن هستید آب آن آلوده نیست، برای شنا کردن و بازی نوزاد خود انتخاب کنید. البته، به یاد داشته باشید که پوشاندن جلیقه نجات به تن فرزند کوچکتان هم ضروری است، چون باعث شناور ماندن او بر روی آب خواهد شد.

علاوه بر این موارد، هرگز به فرزند کوچک خود اجازه ندهید تا از خطوط خطر عبور کرده و به جاهای عمیق استخر برود. در نهایت، لازم است بدانید که آشنایی والدین و خود کودک با نکات ایمنی شنا کردن در آب، از غرق شدن آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که نجات غریق آموزش دیده‌ای در حال تماشای شما و فرزند کوچکتان است، چون او از اطلاعات و مهارت کافی برای کنترل خطرات موجود در استخر برخوردار می‌باشد.

4. پوشاندن ته و اطراف وان حمام خانه با یک لایه پلاستیکی محافظ

به خاطر داشته باشید که پوشش ته و اطراف وان حمام منزل خود را با یک لایه پلاستیکی و یا قرار دادن یک حلقه لاستیکی در داخل وان پوشش دهید، تا از لغزش و افتادن کودکان کوچک خود جلوگیری نمایید، چون ممکن است پای کودکان کوچک شما به طور تصادفی در حمام لغزیده و باعث غرق شدن آن‌ها در وان حمام شوند.

5. خودداری از قرار دادن اسباب‌بازی در وان و یا استخر

اگر می‌خواهید خانوادگی شنا کنید، باید مطمئن شوید که هیچ نوع اسباب‌بازی در داخل آب استخر و یا وان حمام منزل شما وجود نداشته باشد، در واقع، در صورت وجود داشتن هر چیزی در داخل آب وان و یا استخر که ممکن است توجه بچه‌های کوچکتان را به خود جلب کند، بلافاصله قبل از شنا کردن آن‌ها را بردارید.

وجود اسباب‌بازی‌های شناور در آب توجه کودکان کوچک را به خود جلب کرده و در هنگام تلاش آن‌ها برای رسیدن به اسباب‌بازی ممکن است به طور تصادفی باعث سقوط و غرق شدن آن‌ها شود. کودکان در آب گرم احساس راحتی بیشتری دارند.

6. تنظیم درجه حرارت آب وان حمام و یا استخر منزل

به یاد داشته باشید که اگر درجه حرارت آب وان حمام و یا استخر منزل شما 82 درجه تا 86 درجه فارنهایت (28 درجه تا 30 جه سانتی‌گراد) باشد، ماندن بچه‌های کوچکتان در داخل آب بسیار راحت‌تر خواهد بود.

اما اگر درجه حرارت آب وان حمام و یا استخر منزل شما به زیر 70 درجه فارنهایت (20 درجه سانتی‌گراد) برسد، آب آن برای بچه‌های کوچک خیلی سرد بوده و ماندن در آن ممکن است فرزند کوچک شما را بیمار کند. همچنین، بچه‌های کوچک در آب گرم احساس راحتی بیشتری دارند.

بنابراین، به عنوان یک مادر جوان قبل از آماده کردن آب وان حمام برای نشستن کودک خود، دمای آب را با پشت دست خود بررسی کرده و از گرم بودن آب موجود در وان اطمینان حاصل کنید.

۷ راه بی خطر برای افزایش ایمنی کودک در استخر و حمام

بیشتر بخوانید :

۱۱ نکته اساسی برای رفع بد غذایی کودکان

۱۰ ماده غذایی مقوی برای تقویت حافظه و مغز کودکان

سم در پوشک نوزادان و بانوان ( محصولات تراریخته )

بهترین روش برای نگهداری از غذای کودک در طولانی مدت

7- آشنایی والدین با آموزش‌های احیاء قلبی ریوی CPR

گذراندن دوره‌های آموزشی احیاء قلبی ریوی توسط والدین کودکان کوچک به آنها کمک خواهد کرد تا در در صورت مواجه شدن فرزند خودشان با خطر غرق شدن تصادفی، با استفاده از کمک‌های اولیه به کمک او شتافته و فرزندشان را از خطر مرگ و خفگی نجات دهند.

به یاد داشته باشید که در چنین مواردی، اگر کودک شما در حال غرق شدن بیهوش شده باشد، شما می‌توانید با استفاده از روش احیاء قلبی ریوی (CPR) ضربان قلب و تنفس او را دوباره احیا کنید.

فراموش نکنید که آشنایی شما با نکات ایمنی آب می‌تواند به فرزندتان کمک کند و زندگی او را در هنگام مواجه شدن با خطر غرق شدن نجات دهد.

در نهایت، به یاد داشته باشید که آشنا شدن شما با 7 نکته ساده در مورد ایمنی آب برای نوزادان اجازه می‌دهد تا شما باخیال راحت و با انجام برخی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده در آب، همراه با فرزند خود در طی فصل گرم تابستان لذت ببرید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits