دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علائم دندان در آوردن نوزادان و راههای تسکین درد
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
علائم دندان در آوردن نوزادان:اگر نوزاد شما در شب به طور ناگهانی از خواب بیدار شد ممکن است علت آن دندان درآوردن او باشد. در این زمان سعی کنید او را به گهواره برده و آرام کنید.

علائم دندان درآوردن نوزادان چیست؟

زمانی که سن کودک شما حدود شش ماه است ممکن است شاهد رویش اولین دندان او باشید.

اما قبل از اینکه اولین دندان بیرون بیاد ممکن است شما علائم دندان درآوردن نوزاد خود را مشاهده کنید که در زیر به این علائم اشاره شده است.

با من در مجله دلگرم همراه باشید تا مروری بر این علائم و تسکین درد نوزادان خود داشته باشید

تراوش بیش از حد آب دهان

افزایش ترشح بزاق می‌تواند یکی از نشانه‌های رویش یک دندان جدید باشد. البته این حالت یکی از مراحل طبیعی رشد نوزاد نیز هست، بنابراین ترشح بیش از حد آب دهان همیشه نشانه دندان درآوردن نوزاد نیست.

ترشح بزاق

بهانه‌گیر شدن نوزاد، خصوصاً هنگام شب

جوانه زدن دندان (یعنی حرکت رو به بیرون دندان در استخوان و لثه) معمولاً به شکل مرحله‌ای صورت می‌گیرد، طوری که فعالیت دندان در شب بیش از روز است، بنابراین نوازدتان شب هنگام بهانه‌گیرتر خواهد بود.

نخوابیدن نوزاد

کشیدن گوش

کشیدن گوش ، اگر چه گاهی اوقات نشانه عفونت گوش است، اما می‌تواند نشانه درآمدن دندان نیز باشد؛ در این وضعیت، درد ایجاد شده در فک به گوش سرایت می‌کند.

کشیدن گوش

تغییر در عادات غذا خوردن

در این حالت، نوزادانی که غذاهای جامد می‌خورند، به تغذیه پستانی یا تغذیه از بطری تمایل می‌یابند زیرا قاشق لثه‌های ملتهب آن‌ها را اذیت می‌کند. برخی دیگر از نوزادان نیز، کاملاً عکس این عمل را انجام می‌دهند، یعنی بیشتر غذا می‌خورند، چرا که فشار متقابل وارده، احساس خوبی به آن‌ها می‌دهد

غذا نخوردن

تب

گاهی اوقات کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند، هنگامی که گوش خود را می‌گیرند قدری افزایش دما را احساس می‌کنند. زیرا دندان درآوردن می‌تواند باعث تب درجه پایین در کودکان شود.

تب

سرفه کردن

در برخی موارد، کودکان در دوره‌ای که در حال دندان درآوردن هستند، دچار سرفه‌های بی‌ضرری نیز می‌شوند.

سرفه کردن

خواب‌های پریشان

اگر نوزاد شما در شب به طور ناگهانی از خواب بیدار شد ممکن است علت آن دندان درآوردن او باشد. در این زمان سعی کنید او را به گهواره برده و آرام کنید.

خواب پریشان

سرخ یا گلگون شدن گونه‌ها

گونه‌های قرمز رنگ یکی از علائم دندان درآوردن نوزاد می‌باشد. گونه‌های نوزاد قرمز می‌شوند زیرا بیرون زدن دندان از لثه‌ها می‌تواند باعث تحریک و حساسیت شود و حتی شما احساس کنید که گونه‌های نوزاد گرم‌تر شده است.

سرخ شدن گونه

جویدن انگشتان

جویدن به نوزاد کمک می‌کند که درد و فشار دندان را از بین ببرد. بنابراین ممکن است شما متوجه شوید که نوزادتان از طریق جویدن انگشتانش، خودش را آرام می‌کند. سعی کنید دست های کودک خود را تمیز نگه دارید تا هیچ میکروبی وارد دهان نوزاد نشود.

جویدن انگشت

راههای تسکین درد دندان این نوزادان

  • از كمپرس سرد استفاده كنيد
  • استفاده از دندان‌گير
  • ماليدن گوش‌ها
  • لثه‌های کودک را ماساژ دهید
  • و در آخر میتوانید از ژل دندان یا مسکن ها استفاده کنید

دراین رابطه بیشتر بخوانید:

بهترین زمان دندان در آوردن نوزادان

خوراکیها و معجون سفید کننده دندان

داروهایی که موجب پوسیدگی دندان میشود

divider

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits