دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شرایط اخذ اقامت یونان : چگونه به یونان مهاجرت کنیم ؟
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
یونان یکی از کشورهای بسیار زیبا و توریستی است. راه های مختلفی برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور وجود دارد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد. تا انتها با ما همراه باشید.

اقامت و مهاجرت به یونان چگونه است ؟

اقامت و مهاجرت به یونان موضوع مورد بحث ماست. زادگاه المپیک و مهد تمدن باستان؛ جمهوری یونان کشوری است در جنوب شرقی اروپا که از شرق با ترکیه و از شمال با بلغارستان و آلبانی مرز مشترک دارد.

کشور یونان تابستان های گرم و زمستان های سردی دارد. مهاجرت به یونان در دهه اخیر به دلیل گسترش زیرساخت های تجاری و اقتصادی در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

کشور یونان رشد اقتصادی و رشد تولید ناخالص داخلی بسیار بیشتری نسبت به باقی اعضای اتحادیه اروپا در سال های اخیر داشته است. صنعت گردشگری در کشور یونان یکی از بزرگ ترین منابع درآمدی این کشور محسوب می‌شود و حدود %20 از سهم تولید ناخالص داخلی این کشور را در بر می گیرد.

شرایط مهاجرت به یونان

یونان کشور مهاجر پذیری محسوب می شود به طوری که در حدود %25 از حقوق بگیران این کشور مهاجران سابق بودند که اکنون شهروند این کشور می باشند.

جمعیت کل کشور یونان کمی بیشتر از 10/800/000 نفر است که بیشتر این جمعیت در پایتخت این کشور یعنی آتن متمرکز شده است. واحد پولی این کشور متمدن نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان “یورو” می باشد.

خوب است بدانید که شما با ویزای یونان می توانید به بیش از 160 کشور جهان بدون نیاز به روادید سفر کنید. بیشترین جمعیت مهاجران در کشور یونان از کشورهای آلبانی، ایران، ترکیه، مصر و عراق می باشند.

یونان با توجه به خدمات و امکانات اجتماعی که ارائه می کند، همچنین از جهت هزینه های زندگی یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت می باشد. هر کشوری قوانین و شرایط خاص خود را برای پذیرفتن مهاجران دارد

اقامت یونان در بین اقامت های اروپا بهترین گزینه برای ایرانیان است. چه در موضوع اخذ اقامت یونان از طریق خرید املاک و اخذ ویزای طلایی یونان که برنامه ای بسیار پشتیبانی شده توسط دولت یونان است.

چه در موضوع اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی که البته برخی آن را اخذ اقامت یونان از طریق برنامه خود حمایتی می نامند. البته اقامت یونان از طریق کار و تحصیل نیز میسر است که همه این روش ها را در ادامه بررسی می کنیم.

شرایط مهاجرت به یونان/ قوانین مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان چه شرایطی دارد ؟

روش های مهاجرت و اخذ اقامت یونان

اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات اقامت 5 ساله و در بخش سرمایه گذاری و کارآفرینی در یونان متمرکز اقامت 10 ساله را برای فرد سرمایه‌گذار در بر دارد.

به دلیل هزینه‌های بالا این گزینه صرفاً برای افراد ثروتمند و دارای ارزش خالص بالا می باشد که می توانند به واسطه خرید ملک یا سرمایه گذاری با مبالغ مال مشخص در کشور یونان اخذ اقامت این کشور را از دولت یونان طلب کنند.

راه های مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت کاری یونان

به طور کلی اگر شما از شهروندان اتحادیه اروپا می باشید برای کار کردن در یونان احتیاج به مجوز خاصی ندارید اما اگر از کشوری غیر از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا به یونان می آیید و با یک شهروند یونانی هم ازدواج نکرده اید کار برای شما سخت خواهد شد !

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی اجازه کار در کشور یونان به واسطه یک درخواست کار و دعوت نامه کاری از سوی یک کارفرمای یونانی می باشد. به طور کلی شما باید دارای تحصیلات یا تخصص خاصی باشد که بتوانید توسط کارفرمایان یونانی جذب شوید و جواز اقامت از طریق کار در یونان را دریافت کنید.

کشور یونان برای مهاجران خارجی ابتدا ویزای ورود به یونان و سپس اجازه کار و اقامت در این کشور را صادر می‌کند. ظرف مدت 30 روز از زمانی که شما وارد کشور یونان می‌شوید باید برای اجازه کار در دفتر پلیس محلی یا شهرداری ها ثبت نام کنید و درخواست دهید.

این مجوزهای اقامت می توانند با توجه به شرایط پرونده شما از 1 سال تا 5 سال معتبر باشند.

نحوه مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان از طریق کار

اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل

تحصیل در کشور یونان هزینه های زیادی دارد و مهم ترین مطلب قبل از انتخاب این گزینه برای مهاجرت به یونان بررسی تمکن مالی و مقایسه درآمد خود با شرایط اقتصادی و هزینه های زندگی در کشور یونان است. به طور کلی لازم است:

  • در یکی از دانشگاه‌ های موسسات آموزش عالی کشور یونان پذیرفته شوید.
  • یک رشته تحصیلی خاص را انتخاب کنید و وارد دانشگاه شوید.
  • تمکن مالی خود را به دولت یونان اثبات کنید.
  • شهریه دانشگاه را به طور کامل در اول ترم تحصیلی پرداخت کنید.

هنگامی که مراحل فوق را پشت سر گذاشتید اجازه اقامت برای زمان یک ساله به شما داده می شود که می‌توانید هر سال با مراجعه به دفاتر پلیس مهاجرت و سازمان آموزش و پرورش یونان برای تمدید اعتبار جواز خود اقدام کنید.

توجه داشته باشید که بورسیه های تحصیلی در کشور یونان صرفا به افراد فوق العاده با استعداد با رزومه تحصیلی عالی پرداخت می شود. اگر قصد مهاجرت به یونان از طریق ویزای تحصیل را دارید باید تمکن مالی کافی داشته باشید.

نکته مهم دیگر این است که قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر در یونان برای ادامه تحصیل، باید به لیست وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران برای بررسی این مهم که آیا دانشگاه مورد نظر شما مورد تایید وزارت علوم هست یا خیر مراجعه کنید.

مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج

برای مهاجرت به یونان از طریق ازدواج در ابتدا باید اثبات کنید که ازدواج شما با یک شهروند یونانی یا شهروند اتحادیه اروپا برای اخذ اقامت نیست و با عشق و علاقه انجام می شود؛ پس مدارک زیر را باید آماده کنید:

  • مدارک مربوط با تابعیت یونانی همسرتان
  • ثبت ازدواج به صورت رسمی و قانونی در کشور یونان
  • گواهی ازدواج
  • تکمیل درخواست ویزای خود

خوب است بدانید برای تمام ازدواج های یونانی مراحل اخذ ویزا به صورت رایگان خواهد بود و برای صدور ویزا از شما هزینه ای دریافت نمی شود.

اخذ اقامت یونان

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

اخذ اقامت یونان از طریق تولد فرزند

متقاضیان خارجی می توانند با تکمیل فرم ها و مدارک لازم، اقدام به مهاجرت به کشور یونان از طریق تولد فرزند کنند؛ زیرا این کشور قوانین سفت و سختی برای انجام این کار در نظر نگرفته است و متقاضیان می توانند به راحتی به کشور یونان سفر کنند.

لازم به ذکر است که متقاضی باید محل تولد، تاریخ، محل اقامت و تمامی موارد مربوطه را قبل از مهاجرت ذکر کند.

نحوه اخذ اقامت یونان

مهاجرت به یونان از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک

دولت یونان، به جهت ورود سرمایه به یونان، اقدام به ارائه برنامه ای با عنوان ویزای طلایی یونان کرده که از این طریق شما خواهید توانست با سرمایه گذاری در بخش املاک و مستقلات در یونان و خرید ملک، به اقامت پنج ساله یونان دست یابید.

کل پروسه اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک، حدود 4 ماه به طول می انجامد. از آنجایی که این برنامه به شدت مورد حمایت دولت یونان است، به ادارات حکومتی تاکید شده است که پرونده های متقاضیان ویزای طلایی در اولویت قرار دهند.

راه های گرفتن اقامت یونان

مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

یکی از پرطرفدار ترین روش های اقامت اروپا، اقامت یونان با ارائه اسناد تمکن مالی است. کافی است اثبات کنید که بدون نیاز به کار کردن در ایران و یونان، قادر به تامین هزینه های ناشی از اقامت در یونان را دارید.

این مهم از طریق سود سپرده بانکی یا اجاره دریافتی از املاک و مستقلات یا سود سهام و یا حقوق بازنشستگی قابل احراز است. حداقل مبلغ درامد شما باید ماهانه 2000 یورو باشد.

نحوه اخذ اقامت یونان

مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی

اخذ اقامت یونان از طریق ثبت شرکت

مطابق با قوانین مهاجرتی یونان، اشخاص غیراروپائی می‌توانند اقامت این کشور بوسیله ثبت شرکت برای دو خانواده یعنی مدیر عامل و یکی از سهامداران شرکت و خانواده‌شان اخذ کنند.

تأسیس یک شرکت تجاری یا نمایندگی در یونان توسط اتباع خارجی بدون عنایت به ملیت یا محل اقامت، امکان‌ پذیر است. کمترین مقدار سرمایه‌گذاری در یونان برای مؤسسان خارجی شرکت ها مورد نیاز است که تصمیم به آغاز یک تجارت در این کشور را در سر می‌ پرورانند.

راه های اقامت یونان

مهاجرت به یونان از طریق ثبت شرکت

از هزینه های سفر به یونان بدانید!

‫مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری یونان(آتن)‬



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits