دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی جزیره مارها برزیل مکانی ممنوعه

دانستنی های ترسناک از جزیره مارها در برزیل

معرفی جزیره مارها برزیل مکانی ممنوعه
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جزیره مارها : اینجا خطرناک ترین جزیره دنیاست! خطرناک ترین نوع مار در این جزیره، مارهای طلایی lancehead هستند و از کشنده ترین مارهای جهان به شمار می روند. در جزیره طول مارها به بیش از چند متر می رسد.

جزیره ای که در هر متر مربع آن یک مار سمی وجود دارد!

جزیره مارها در برزیل یکی از اماکن ممنوعه برای انسانها است، زیرا در هر متر مربع آن یک مار سمی وجود دارد. جزیره در بیست و پنج مایلی سواحل برزیل قرار گرفته و هیچ کسی جرأت رفتن به این جزیره را ندارد.می گویند روزی یک شکارچی که راهش را در نزدیکی این جزیره گم کرده بود، چند روز بعد جسد خون آلودش را که گویی در دریاچه ای از خون فرو رفته است پیدا کردند.

جزیره مارها در برزیل

خطرناک ترین نوع مار در این جزیره، مارهای طلایی lancehead هستند و از کشنده ترین مارهای جهان به شمار می روند. در جزیره طول مارها به بیش از چند متر می رسد.در ۱۴۴ کیلومتری سواحل سائو پائولو در برزیل جزیره ای به نام جزیره مارها قرار دارد که در نگاه اول جزیره ای بسیار زیبا و معمولی ست.

با دیدن آن فکر می کنید قطعه ای از بهشت را در وسط اقیانوس اطلس کشف کرده اید، اما این فقط یک خیال باطل است! چون اینجا جایی نیست که بتوانید در آن تعطیلات را بگذرانید و ماجراجویی کنید، در واقع این جزیره یکی از خطرناک ترین نقاط روی زمین است. اگر کنجکاو شدید که دلایل خطرناک بودن جزیره را بدانید الان بهتان می گویم: اول اینکه جزیره ای دورافتاده است، دوم اینکه هیچ ساحل تفریحی ای برای شنا و استراحت ندارد و سوم اینکه این جزیره پر از مار «افعی سرنیزه ای زرین» است ک فقط بومی این جزیره هستند.

جزیره مارها در برزیل

احتمالا اسم این مار را تا حالا نشنیده اید چون این مار فقط در این جزیره پیدا می شود و یکی از سمی ترین مارهای جهان است. تعداد زیاد مارها، رفتن انسان به این جزیره را غیرممکن می کند چون امکان ندارد انسان بتواند در کنار این مارها زندگی کند. به دلیل خطراتی که وجود دارد دولت برزیل به شدت رفتن به این جزیره را کنترل می کند. در واقع این جزیره آنقدر خطرناک است که نیروی دریایی برزیل حتی نمی گذارد که انسان ها پایشان به این جزیره برسد.

خطرناک ترین جزیره دنیا

جزیره مارها کجاست؟

این جزیره چقدر خطرناک است؟

بگذارید اول درباره مارهایی که در جزیره زندگی می کنند صحبت کنیم، محققان تخمین زدند که در هر متر مربع این جزیره، ۱ تا ۵ مار زندگی می کند که این تعداد مار در هیچ جای نقطه زمین سابقه ندارد. نیش این مارها بسیار خطرناک است و علایم مرگباری را در بدن ایجاد می کند.

مارهای سمی

چگونه این همه مار به این جزیره رفتند؟

این جزیره که در حدود ۵۵ میلیون سال قبل شکل گرفته در ابتدا به سرزمین اصلی برزیل متصل بود اما بعد از یخ زدایی که حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار سال قبل اتفاق افتاد از برزیل جدا و تبدیل به جزیره شد. چون هیچ جانور شکاری ای در جزیره وجود ندارد مارها اینجا را تسخیر کردند اما به دلیل کمبود غذا، این مارها که معمولا بر روی زمین زندگی می کنند مجبور شدند که از درخت بالا بروند تا بتوانند پرندگان مهاجری را در آنجا برای استراحت توقف کردند را شکار کنند.

چه تعداد مار در این جزیره است؟

چه تعداد مار در این جزیره است؟

در دهه ۱۹۰۰ افرادی که به این جزیره می رفتند می گفتند در همه جای آن مار وجود دارد . در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ مار در جزیره است که این تعداد برای جزیره ای با مساحت ۴۳ هکتار بسیار زیاد است. این مارها در لیست گونه های در معرض تهدید جهان و همچنین در لیست حیوانات در معرض خطر برزیل قرار دارند.

چه تعداد مار در این جزیره است؟

همچنین بخوانید:

مار چه جانوری است؟ به همراه تصاویری از مار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits