دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هزینه های سفر به قزاقستان و جاذبه های توریستی این کشور
7
زمان مطالعه: 12 دقیقه
قزاقستان هر آنچه که شما درطول سفر ممکن است بخواهید را دارد. برای مثال، کوه، یخچال طبیعی، جنگل های مخروطی، دره های عظیم و سنگی.


راهنمای سفر به قزاقستان


قزاقستان جزو بزرگترین کشورهایی است که تقریباً هیچ مرز آبی ندارند. قزاقستان از شمال تا صحراهای ازبکستان و ترکمنستان و از دریای مازندران تا چین ادامه وسعت دارد. این کشور همچنین ۵ نوع اقلیم آب و هوایی و ۲ منطقه زمانی دارد. قزاقستان هر آنچه که شما درطول سفر ممکن است بخواهید را دارد. برای مثال، کوه، یخچال طبیعی، جنگل های مخروطی، دره های عظیم و سنگی، دریاچه هایی در دل کوه، رودخانه های زیبا و خیلی از جاذبه های دیگر، همگی از جاذبه های گردشگری قزاقستان هستند.


سفر به قزاقستان قطعاً‌ برای شما به یاد ماندنی خواهد بود،‌ چراکه مطمعناً از دیدن آن شگفت زده خواهید شد. این مقصد گردشگری کاملاً‌ امن است و می توانید در آن با آرامش به تفریح و بازدید از جاذبه ها بپردازید.


زبان مردم قزاستان: در این کشور به زبان روسی و قزاقی صحبت می شود. بیش از ۹۰ درصد مردم این کشور روسی حرف می زنند اما اگر کمی قزاقی بلد باشید بسیار عکس العمل های خوبی را از مردم محلی شاهد خواهید بود. واحد پول رسمی این کشور تنگه (tenge) است و یک دلار آمریکا معادل ۳۶۰٫۷۵ تنگه می باشد.

اطلاعات کلی برای سفر به قزاقستان


قزاقستان به دلیل داشتن منابع طبیعی گاز و نفت ثروتمندترین کشور آسیای میانه است، از نظر مواد معدنی بسیار غنی است و در آن استخراج گاز، نفت، زغال سنگ صورت می گیرد به طوری که فلزات آهنی نقش مهمی را در اقتصاد ملی این کشور بازی می کند. این کشور یک کشور چند ملیتی است که در آن مردم بیش از ۱۲۰ ملت مختلف زندگی می کنند. دین اصلی آن ها اسلام و مسحیت ارتدوکس است اما در جامعه آن ها آزادی مذهبی وجود دارد. در سال های اخیر مساجد و کلیساهای بسیاری در دست ساخت است و تعداد افراد مذهبی در حال افزایش است اما قزاقستان نسبت به دیگر کشورهای آسیای میانه افراد مذهبی کمتری دارد و به عنوان میراثی از اتحاد جماهیر شوروی بعضی از مردم آن اصلا دین و مذهبی ندارند.


قزاق های بومی که ترکیبی از ایلات و عشایر ترک و مغول بودند در قرن سیزدهم به این ناحیه آمدند، ناحیه ای که در اواسط قرن پانزدهم به عنوان کشوری مستقل شناخته شد. این کشور در نیمه دوم قرن نوزدهم توسط روسیه فتح شد و در سال ۱۹۳۶ به جمهوری شوروی تبدیل شد. در سال ۱۹۹۱ این کشور استقلال پیدا کرد و دولت آن به سرمایه گذاران خارجی اجازه داد تا سرمایه خود را به این کشور بیاورند. توسعه منابع گازی و نفتی به خصوص در غرب و شمال آن ثروت زیادی را برای این کشور آورد اگرچه این ثروت در دست افراد خاصی است.

قزاقستان

شهرهای مهم قزاقستان


آلماتی: الماتی پرجمعیت ترین شهر قراقستان و پایتخت سابق جمهوری این کشور می باشد. تعاملات زیاد با جامعه بین المللی آلماتی را تبدیل به کلان شهر آسیای مرکزی کرد، شهری که با مغازه ها، هتل ها و رستوران های بسیار خود شهری متفاوت از سال های دهه ۱۹۹۰ شده است. این شهر از سال ۱۹۹۷ تا دسامبر ۱۹۹۸ پایتخت این کشور بوده است

آستانه: آستانه مرکز فرهنگی و صنعتی مهم این کشور است. دومین شهر پرجمعیت آن و از دسامبر سال ۱۹۹۸ پایتخت این کشور شده است. این شهر جاذبه های زیادی برای بازدید دارد و به سرعت در حال پیشرفت و توسعه می باشد.

آق تاو: شهری با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر در کرانه شرقی دریای خزر قرار دارد و اسم آن به معنی کوه سفید است، شهری تازه تاسیس به حساب می اید و زیاد جاذبه های تاریخی ندارد.

تراز: یکی ار مهمترین مراکز توریستی قزاقستان است و در مسیر جاده ابریشم قرار دارد.

روش های سفر به قزاقستان


شهروندان کشورهای ازمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، هنگ کنگ، قرقیزستان، مولداوی، مغولستان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان، اوکراین و صربستان برای ورود به این کشور نیازی به ویزا ندارند. از ۴ راه هواپیما، اتوبوس ، ماشین شخصی و قایق می توان به این کشور رسید:


هواپیما : هواپیمایی لوفت هانزا به سمت آلماتی پرواز دارد و از آنجا می توان با اسکات ایرلاینز که یک ایرلاین داخلی قزاقستان است و به سمت بیشتر شهرهای این کشور پرواز دارد به مسیر دلخواه خود دسترسی پیدا کرد، این هواپیمایی در لیست ایرلاین هایی است که حضور آن ها در حریم هوایی اروپا ممنوع است. ترکیش ایرلاین به سمت استانبول پرواز دارد و دو بار در هفته هم پرواز از سئول به آلماتی انجام می شود.

قطار : قطارهای قزاقستان آهسته ولی راحت و تمیز هستند. مسیرهای معروف شامل آلماتی به مسکو (۷۷ ساعت)، آلماتی به نووسیبیرسک (۳۵ ساعت)، آلماتی به اورومچی چین (۳۴ ساعت)می باشد و قطارها ۳-۴ ساعت در مرز روسیه و ۶-۸ ساعت در مرز چین متوقف هستند.

ماشین شخصی: از مسیرهای مختلفی می توان به این کشور رسید اما برای عبور ازبازرسی های مرزی باید بیش از ۳۶ ساعت در صف ها و بدون هیچ کونه امکاناتی معطل ماند.

اتوبوس: اگر در سفر عجله نداشته باشید و ماندن در اتوبوس به مدت ۲۴ تا ۳۶ ساعت مساله ای نداشته باشد از اورومچی چین تا آلماتی به آسانی با اتوبوس قابل دسترسی است.

قایق: قایق های مسافربری به طور منظم بین باکو و آق تاو در حرکت هستند.

برج

هزینه اقامت در سفر به قزاقستان


امکانات اقامتی در کشور قزاقستان به خاطر صنعت گردشگری خوب این کشور در حد مطلوبی است و شما می توانید انوتع هتل ها را در این کشور مطابق با بودجه خودتان پیدا کنید. برای اقامت در قزاقستان حدود 15 هزار تنگه را برای سک اتاق استاندارد دو تخته باید در نظر بگیرید.

هزینه خورد و خوراک در سفر به قزاقستان


از نظر هزینه خورد و خوراک در سفر به قزاقستان شما می توانید از بهترین رستوران ها تا اغذیه فروشی های محلی ناهار و شام بخورید که قطعا اغذیه فروشی ها از نظر هزینه به صرفه تر هستند. برای ساده ترین غذاها مثلا یک ساندویچ همبرگر و نوشابه حدود 2000 تنگه در نظر بگیرید.

هزینه حمل و نقل در سفر به قزاقستان


از آنجاییکه تاکسی های قزاقستان از تاکسی متر استفاده می کنند هزینه تاکسی کمی بالا است و بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. هزینه بلیط اتوبوس 110 تا 200 تنگه است .

جاذبه های گردشگری در سفر به قزاقستان


آلماتی

آلماتی در شمال شرقی قزاقستان و در بین کوه و جلگه های منطقه قرار گرفته است. آلماتی در واقع بزرگترین شهر قزاقستان است که سراسر آن پر از معماری های مدرن، فواره‌های پرآب و جالب، خیابان های عریض و مناظر کوهستانی زیبایی در پاییز و بهار است. این شهر تئاتر، موزه، نمایشگاه، گالری های هنری و مراکز تجاری زیادی دارد و مجموعه های تفریحی متنوعی هم در آن قرار گرفته است. یکی از مهم ترین جاذبه های آلماتی شهر کلیسا جامع آن است.

Medeu قزاقستان

اگر ورزشکار هستید، این پیشنهاد مخصوص شماست! این مجموعه ۱۵ کیلومتر از آلماتی فاصله دارد و در دره ی زیبای Medea قرار گرفته است. در این منطقه شما خاص‌ و بزرگ ترین مجموعه اسکی جهان را خواهید یافت که در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. یک استادیون بزرگ یخی هم در این منطقه قرار گرفته که به آسانی بیش از ۳۰ هزار تماشاچی را در خود جای می دهد. بعضی از برجسته و موفق ترین اسکیت‌بار های جهان به این منطقه می آیند تا توانایی های خود را در این منطقه هم محک بزنند.

کشور قزاقستان

آستانا قزاقستان

آستانا دومین شهر بزرگ در قزاقستان است که در حال حاضر رشد اقتصادی بالایی دارد و ساختمان های مختلفی در آن ساخته می شود. آستانا در قدیم یک شهر کوچک و مخصوص معدن‌کاری بود، اما امروزه مغازه، فروشگاه، رستوران، کافی شاپ ها و مراکز بسیار بزرگ و مدرنی را در خود جای داده است. همین جاذبه های جدید و قدیمی این شهر تبدیل به جاذبه های گردشگری اصلی آن شده اند. مهم ترین جاذبه های آستانا Duman و برج Bayterek هستند.

پایگاه فضایی بایکورور قزاقستان

این مکان قدیمی و بزرگ ترین مرکز پرتاب موشک های فضایی است. بایکورور در صحراهای بزرگ قزاقستان قرار گرفته است. در حقیقت، موشک های فضایی روسیه معمولاً از این پایگاه پرتاب می شوند. به منظور بازدید از این پایگاه باید از ۴۵ روز قبل اقدام و اطلاع رسانی کنید. البته بعضی آزانس های مسافرتی شما را در رسیدگی به مراحل اداری این بازدید کمک می کنند.

شهر طراز قزاقستان

یکی دیگر از جاذبه های قزاقستان شهر تاریخی طراز بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد. در سال ۲۰۰۱، این شهر تولد ۲۰۰۰ سالگی خود را جشن گرفت. طراز در فهرست آثار باستانی و میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده است. دو بنا Aisha Bibi و مقبره های Babaji در بیرون این شهر قرار گرفته اند و نمونه هایی عالی از معماری هستند.

استان مانغیستاو قزاقستان

این استان در جنوب غربی قزاقستان واقع شده و غنی ترین بخش این کشور از نظر منابع نفت، گاز و مصالح ساختمانی است. بومیان این منطقه آن را برای گردشگری خیلی مناسب می دانند، چراکه رسوم فرهنگی در این منطقه بسیار قنی هستند و انجام فعالیت های تفریحی مختلفی هم در این مکان ممکن است. بعضی از بهترین هتل های قزاقستان در این استان قرار دارند.

qazaqestan

بازدید از دره ی توپ ها در سفر به قزاقستان

برای بازدید از شگفت انگیز ترین منطقه ی کره ی زمین کافیست به شهر قره تاو Karatau قزاقستان سفر کنید. درست شمال این شهر، روستایی به نام شتب Shetpe قرار گرفته که به دلیل داشتن دره ای از توپ ها به شهرت رسیده است. علت نامگذاری این منطقه دقیقا به خاطر شکل ظاهری اش بر می گردد. در این منطقه هر سنگ و صخره ای را که ببینید، شبیه به توپ گرد است. تعداد آنها مشخص نیست اما ارتفاع آنها به 4 متر هم می رسد. مساحت این منطقه ی منحصر به فرد چیزی بیش از مساحت کل کشور انگلستان است. از این رو به سفر به این دره تا چشم کار می کند صخره های کروی و دایره شکل را خواهید دید.

دریاچه کیندی قزاقستان

دریاچه ای زیبا که بعد از زلزله سال 1911 ایجاد شد و لغزش زمین تنگه و سد طبیعی آن را مسدود کرد. سپس بارش باران دره را پر از آب کرد و شد دریاچه ی زیبایکیندی. دریاچه ی کیندی به دلیل نمایشی آن بویژه جنگل غرق شده و درختان صنوبری که از آب آن بیرون آمده اند شهرت پیدا کرده است. بالای آب، درختان غرق شده به شکل کشتی اوراح یا نیزه های ارتش به نظر می رسد که در زیر آب ها پنهان شده اند و انتظار شب را می کشند. آب این دریاچه حتی در تابستان هم یخ است و درزمستان کاملا یخ می بندد. شما در فصل تابستان می توانید در این دریاچه غواصی کرده و یا از آن ماهی بگیرید. همین طور قایق سواری یکی از تفریحاتی است که در این دریاچه می توان انجام داد.

لذت اسکی در پیست اسکی شیمبولاک قزاقستان

تنها با نیم ساعت رانندگی از شهر آلماتی قزاقستان می توانید خود را به پیست اسکی شیمبولاک برسانید. این پیست به طرز عجیبی شیک است و یکی از بهترین مناطق اسکی در آسیای میانه به شمار می رود. زمستان های سرد و برفی شهر آلماتی، شرایط اسکی را برای علاقه مندانش تا ماه آوریل تضمین می کند. این منطقه در تمام طول سال ارزش فرار از آلودگی و دود شهر را دارد. شما می توانید با تله کابین خودتون را به شیمبولاک برسانید و لذتش را ببرید. اینجا قلمرو پلنگ برفی است که به ندرت به چشم می خورند و هنوز در کوه ها غرش می کنند. مسیرهای مختلف کوهنوردی که به قله ها ختم می شود حتی در تابستان هم پوشیده از برف است و مناظر آن بسیار دیدنی است.

کاخ

در حمام های آراسان قزاقستان ریلکس کنید
حمام های آراسان قزاقستان به لحاظ معماری زیباترین حمام های منطقه و از بهترین بناهای دوران شوروی به حساب می آیند. اگر شما هم از آن دسته افراد علاقه مند به حمام های سنتی هستید با دوستان خود هماهنگ کرده و این تجربه ی لذت بخش همراه با آرامش را مزه کنید. خجالت را پشت درهای این حمام رها کرده و با دمپایی، حوله و یک کلاه وارد آن شوید. یک سونای فنلاندی و یک حمام ترکی هم هست که معمولا خالی هستند. چون بقیه افراد معمولا در قسمت اتاق بخار داغ روسی به نامپاریکا می روند که همدیگر را به شدت با وینیکی (دسته ای از برگهای درخت بلوط یا توس) مشت و مال می دهند که این رسم دردناک به گفته ی قزاقی ها گردش خون را بهبود می بخشد. البته بعد از مشت و مال با یک سطل آب سرد نفس گیر کار را یکسره می کنند. در انتها در آب استخر شیرجه بزنید و حمام رفتنتان را پایان دهید. زیر سقف گنبدی، درون آب سرد استخر، احساس وجود در کاخ های رومی را خواهید داشت.

اتاق های خصوصی برای 4 تا 6 نفر، 6000 تا 10000 تنگه قیمت دارند. در این اتاق ها همه نوع ماساژ نیز ارائه می شود.

طعم زندگی را در جاده ابریشم بچشید

هیچ جا بهتر از بازار سبز Green Market قزاقستان که در آن تاجران و بازرگانان از سرتاسر آسیای مرکزی و خارج از این منطقه برای فروش اجناس خود جمع شده اند نمی تواند چهره قدیمی چند قومیتی قزاقستان باشد. در این بازار بگردید و حسابی لذت ببرید. همین طورغذاهای سنتی نوش جان کنید. کورت، گلوله ای پر ادویه و خوشمزهاست از پنیر خشک که در گذشته خوراک محبوب چادرنشینان قزاق بوده و امروزه در این بازار به عنوان غذای سنتی به فروش می رسد. از آن غافل نشوید و آن را تست کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به مالزی و جاذبه های توریستی این کشور

هزینه های سفر به لیسبون پایتخت پرتغال و جاذبه های توریستی آن

هزینه های سفر به لهستان و جاذبه های توریستی آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits