دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی مکان های دیدنی کشور ترکیه
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مکان های دیدنی کشور ترکیه: دیدنی ها و جذابیت های گوناگون مانند ویرانه های باستانی افسوز و ساحل لوکس در امتداد دریای اژه، حتی بی هیحان ترین مسافر و توریست را به خود جذب می کند. استانبول، هنگامی که پایتخت امپراتوری های بیزانس و عثمانی ......

مکان های دیدنی ترکیه

با وجود شهر های بزرگ و تاریخی و سواحل و دریا های بی کران در نقاط مختلف دنیا اما سفر به ترکیه در تعطیلات اغلب برای مردم به یک اولویت تبدیل شده است. دیدنی ها و جذابیت های گوناگون مانند ویرانه های باستانی افسوز و ساحل لوکس در امتداد دریای اژه، حتی بی هیحان ترین مسافر و توریست را به خود جذب می کند. استانبول، هنگامی که پایتخت امپراتوری های بیزانس و عثمانیشد، در بسیاری از برنامه های سفر مردم نقش برجسته ای ایفا کرد، اما بسیاری از موارد مهم و دیدنی دیگری نیز در این کشور وجود دارد. در این مقاله قصد داریم که یک مرور کلی از بهترین مکان ها برای بازدید در ترکیه داشته باشیم.

آنکارا Ankara

پایتخت ترکیه، آنکارا، مکانی بسیار مدرن و مملو از ساختمان های دولتی، تجاری، دانشگاه ها و سفارتخانه های خارجی است که دلیل مدرن بودن آن هم وجود همین ساختمان هاست. آنکارا واقع در مرکز کشور ترکیه است و منطقه آناتولی در آن ، مرکز مهم حمل و نقل می باشد و مسافران را به مقاصد دیگر و و مهم ترکیه می رساند. خود شهر آنکارا، صحنه های هنری و فرهنگی پر جنب و جوشی را با تمرکز بزرگی بر روی موزه ها، از جمله موزه تمدن های آناتولی ارائه می دهد.

آنکارا
آنکارا

ماردین Mardian

ماردین پایتخت ایالت ماردین است و در یک تپه استراتژیک قرار گرفته که از دشت های بین النهرین در جنوب شرقی ترکیه به چشم می خورد. یکی از قدیمی ترین شهرک های این منطقه، به خاطر تنوع فرهنگی و قدیمی بودن ساختار آن به شهر ماسه سنگی ها مشهور شده است، که آبشارهای پایین تپه در این قسمت قرار گرفته است. پیاده روی های عظیم به طور گسترده ای در شهر قدیمی ماردین انجام می شود. پیچ و خم خیابان های خیالی، منجر به حضور بازدید کنندگان در کنار خانه های تراس و مکان های محبوب می شود مانند Monastery Deyrüz Zafaran که یکی از قدیمی ترین صومعه ها در جهان است و سلطان آن ها Isa Medresesi می باشد که یک بنای قرون وسطایی است که بعدها به عنوان یک رصدخانه نجومی به کار گرفته شد.

ماردین
ماردین

کُنیا Konya

شهر کنیا یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که به خاطر معماری قابل توجه سلجوقی و گردابی های درویش شناخته شده است، کنیا یک شهر بزرگ در منطقه آناتولی مرکزی ترکیه است. در قرن 12 و 13، کنیا به عنوان پایتخت تحت حکومت سلجوقی درآمد. امروزه ساختمان هایی از آن دوران باقی مانده است مثل مسجد العددین و خرابه های کاخ سلجوقی که بسیار محترم و تحسین بر انگیز هستند. کنیا همچنین خانه متکلم فارسی و عرفان صوفی، رومی بود. مکان مقدس نیز در کنیا وجود دارد. پیروان رومی، در مراسم های مذهبی خود با نظم و ترتیبی خاص در کنار هم قرار می گیرند در حالی که لباس های بلند سفید بر تن دارند و به یک دیگر چسبیده اند، این افراد به عنوان درویش شناخته می شوند.

کنیا
کنیا

آنتالیا Antalya

آنتالیا در کنار ریویرا Riviera در ترکیه و هم چنین خط ساحلی مدیترانه واقع شده است و یک شهر بزرگ و پر جنب و جوش به حساب می آید که از گردشگران، هتل ها، کافه ها و رستوران ها پر شده است. مناظر چشمگیر شهرستان ها با سواحل زرق و برق دار و کوه های سر سبز و پر زرق و برق با خرابه های باستانی بند انگشتی از عجایب و شگفتی های این شهر زیبا محسوب می شود. این شهر همه توریست ها را با هر نوع علاقه و سرگرمی ای راصی می کند مثل شنا و قایقرانی ، کوهنوردی، گشت و گذار و سرگرمی های خانوادگی و ... . آنتالیا برای همه شگفتی آفرین و سرگرم کننده است . قدم زدن در اطراف کالیسی، بلوار قدیمی در این شهر، یک گام به گذشته این شهر می باشد. این شهر قدیمی با منظره دیوارهای قدیمی شهر، دروازه های رومی، خیابان های پر پیچ و خم و ساختمان های تاریخی که شامل برج ساعت می باشد، پر شده است.

آنتالیا
آنتالیا

مارماریس Marmaris

یکی از محبوب ترین سواحل در ترکیه، ساحل مارمیس است که تصویری کامل از کوه های کاج، سواحل سفید شنی، آب فیروزه و معماری تاریخی را به ما نشان می دهد. این بندر کروز خیره کننده در امتداد Riviera ترکیه در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است که یک جاذبه توریستی با فرصت های گشت و گذار استثنایی، ورزش های آبی، ماجراجویی، ناهار خوری های فوق العاده محسوب می شود. در این شهر نصفه شب ها نیز زندگی جریان دارد و می توانید بخشی از گشت و گزار را در دل شب انجام دهید. تورهای مختلف قایقرانی، بازدید کنندگان را که در اطراف حومه های زیبا و روستاهای همسایه هستند به این شهر می کشاند. اگر فکر می کنید این جذابیت ها برایتان کافی نیست، می توانید سفرهای روزانه ای از مارمریس به مقصد های برجسته مانند دالیان، افسوس، پاموککلای و جزیره کلئوپاترا داشته باشید

مارماریس
مارماریس

ساید Side

بندر اصلی در پامفیلیای Pamphylia باستان و اشغال شده توسط اسکندر در 4 قرن قبل از میلاد، شهر Side را به وجود آورده است که امروزه جزء‌مکان های توریستی محسوب می شود. این شهر زیبا از خرابه های کلاسیک و معابد تفریحی مدرن و مشرف به سواحل سفید شنی تشکیل شده است. Side در شبه جزیره ای کوچک واقع شده است که در آن ، گشت و گذارهای فوق العاده، ناهار خوری و شب زنده داری ها به چشم می خورد. این شهر بقایایی از یک آمفی تئاتر عظیم و معابد مختلف را نیز در خود جای داده است. خیابان های باریک و باغ های جذاب، رستوران های بسیار لوکس با غذا های مجلل و خوشمزه و فست فود ها انواع پیتزا های مختلف ، جذابیت های این شهر را دو چندان کرده است.

ساید
ساید

بد روم Bodrum

این منطقه در جنوب دریای اژه واقع در ترکیه قرار گرفته است. این شهر یکی از هفت عجایب دنیای باستانی است . امروزه ویرانه های جذاب، سواحل خیره کننده و استراحتگاه های صخره ای جذاب، مردم را از سراسر جهان به خود جذب می کند. هیچ بازدیدی از بدروم بدون دیدن قلعه سنت پیتر معنا ندارد که به عنوان قلعه اصلی بدروم شناخته شده است. این قلعه از سال 1402 توسط Knights Hospitaller ساخته شده است که در حال حاضر به عنوان یک موزه نیز شناخته می شود. در شرق بدروم، گردشگران یک سواحل زیبا را در معرض آب درخشان آبی پیدا خواهند کرد. در نزدیکی ساحل، کافی نت ها، کافه ها و کلوپ های شبانه وجود دارد. در سمت غربی شهر، مارینا، مراکز خرید و رستوران ها شهر را چشم نواز کرده است.

بدروم
بدروم

اِفِسوز Ephesus

اکثریت کلیسا های جامع اروپا، افسوز یک محل باستانی در اژه ترکیه است. دپیک قرن قبل از میلاد، افسوز یکی از بزرگترین شهرهای امپراتوری روم بود که دارای یکی از هفت عجایب دنیای باستانی مثل معبد آرتمیس می باشد. خرابه های افسوز به خوبی حفظ شده است که در یک مکان باستان شناسی بزرگ قرار گرفته است و این یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد. جاذبه های آن شامل آمفی تئاتر های عظیم، معبد حدیان و کتابخانه سِلسوزِ با شکوه می باشد که ساختار دو طبقه ای دارد که برای ساختن بیش از 12،000 کتیبه ساخته شده است.

افسوز
افسوز

کاپا دو کیا

کاپا دو کیا واقع در آناتولی مرکزی می باشد که از لحاظ چشم انداز جزء بهترین هاست و به چشم انداز پریشان معروف است و خود را از تشکیلات غیر معمول شبیه به دودکش ها، مخروط ها و pinnacles مملو ساخته است. فرآیندهای طبیعی مانند فوران های آتشفشانی باستانی، باعث شدهاین سازه های عجیب و غریب در طی سالها به مجسمه تبدیل شده اند. هزاران سال پیش، بشر با افزودن مجسمه ها، کلیساها و شهرهای زیرزمینی به طور قابل توجهی به چشم انداز های این شهر اضافه کرد. در دوره ای مسیحیان به تونل ها و غارهای Cappadocia پناه بردند. امروزه برخی از غارهای این منطقه به هتل ها تبدیل شده اند هتل ها هستند که محل اقامت توریست ها می باشد.

کا پا دو کیا
کا پا دو کیا

در این رابطه بیشتر بدانید:

زیباترین مکان های تفریحی و گردشگری آفریقای جنوبی

زیباترین مکانهای تفریحی و گردشگری مادرید اسپانیا

‫مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری یونان(آتن)

divider

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits