دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تعمیر مبلمان منزل توسط خودتان
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زمانی که پارچه مبل آسیب می بیند، تعمیر آن نزد یک متخصص تقریبا به اندازه خرید یک مبل جدید خرج بر می دارد. خوشبختانه بیشتر آسیب ها به بافت پارچه وارد می شود و شکلی مثلثی به خود می گیرد که می توان به راحتی آن را تعمیر کرد.

مشکلاتی در تعمیر خانگی مبل راحتی خود دارید؟ از این روش خانگی ساده استفاده کنید تا وسیله هایتان را خودتان تعمیر کنید و عمر آنها را طولانی تر کنید. اگر هم می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سنجاق سری بزنید. در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر مبل در شهر خودتان را بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار مبل در تهران باشید می‌توانید درخواست خود را در سنجاق ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در سنجاق را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

زمانی که پارچه مبل آسیب می بیند، تعمیر آن نزد یک متخصص تقریبا به اندازه خرید یک مبل جدید خرج بر می دارد. خوشبختانه بیشتر آسیب ها به بافت پارچه وارد می شود و شکلی مثلثی به خود می گیرد که می توان به راحتی آن را تعمیر کرد. شما میتوانید با وصله زدن یک تکه پارچه کلفت (مانند پارچه کنواس، جین یا کتان) به کمک چسب، بدون پرداخت هزینه عمر مبلمان تان را افزایش دهید. به خواندن ادامه دهید تا خودتان نحوه تعمیر را بهتر بیاموزید.

ابزار لازم جهت ترمیم وسیله آسیب دیده

  • تکه ای از یک پارچه کلفت مانند پارچه کنواس
  • قاشق
  • سیخ کباب یا سنجاق مخصوص مبلمان
  • چسب مخصوص پارچه لاتکس

نحوه ترمیم مبلمان آسیب دیده

ابتدا، تکه ای پارچه پارچه کلفت را به اندازه ای بزرگتر از قسمت پاره شده ببرید. قسمت پاره شده را بلند کرده و با کمک قاشق پارچه را زیر آن قرار دهید.

سپس تکه پاره شده را به همراه یک سنجاق یا سیخ کباب نگه دارید. به کمک قلم مو تمام لبه های پارچه وصله زده تان را به یک لایه نازک از چسب مخصوص پارچه لاتکس آغشته کرده و خوب بچسبانید.

با دقت پارچه پاره شده را روی وصله بگذارید، خوب آن را تنظیم کرده و به آرامی روی آن ضربه بزنید تا از تراوش چسب از لبه های منطقه ترمیم شده، جلوگیری شود. از سنجاق های بیشتری استفاده کنید و این دو پارچه را به یکدیگر متصل کنید، این کار را تا زمانی که چسب خشک شود، انجام دهید. سپس آنها را جدا کرده و ترمیم خود را کامل کنید.

راهکاریی برای جلوگیری از پاره شدن پارچه مبل

برای پاک کردن گرد و خاک روی دسته ها و پشت مبل، از فرچه دست بلند استفاده کنید. این کار باعث می شود پارچه مبلتان نو به نظر برسد. اگر پارچه مورد نظر چیزی روی خود داشته باشد، جارو برقی کردن آن میتواند به بافت پارچه آسیب بزند.

اگر خمیر بازی فرزندتان به مبل یا صندلی راحتی تان مالیده شد، ابتدا مقدار اضافی آن را پاک کرده و سپس اجازه دهید بقیه آن خشک شود. برای از بین بردن باقیمانده آن از یک برس استفاده کنید و سپس با استفاده از فرچه دست بلندتان آن را پاک کنید. در صورت نیاز، می توانید با استفاده از آب و صابون هر گونه لکه باقی مانده را از بین ببرید.

اگر مبلمان یا صندلی راحتی تان به چیزی بیشتر از شستشو با یک آب و صابون ساده نیاز دارد، بهتر است آن را به یک متخصص نشان دهید. متخصص این کار از شوینده های شیمیایی مناسب استفاده می کند و دیگر نیازی نیست استرس این را داشته باشید که آیا ماده مورد استفاده تان روی پارچه لکه یا سوراخ ایجاد می کند، یا خیر.

در هنگام حرکت دادن یا انبار کردن مبلمان، از گذاشتن آن در کنار اشیای تیز و لبه دار (مانند آینه یا میزی کوچک) خودداری کنید، چرا که آنها میتوانند موجب پارگی پارچه شوند. در عوض، جای وسایل مکان مورد نظر را تغییر داده و یا قبل از قرار دادن وسیله های تیز، آن ها را با چند لایه پارچه بپوشانید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits