دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ایگنور (Ignore) چیست ؟
41
زمان مطالعه: 4 دقیقه
Ignore به معنی نادیده انگاشتن، کم محلی کردن به، محل نگذاشتن به، اعتنا نکردن، زیرسیبلی رد کردن می باشد .

ایگنور کردن به چه معناست و چه کاربردی دارد ؟

در این مطلب از دلگرم با معانی ایگنور کردن و کاربرد آن در فضای مجازی و همچنین در زندگی واقعی بیشتر آشنا می شویم .

ایگنور (Ignore) کردن : تجاهل کردن، نادیده پنداشتن، چشم پوشیدن، رد کردن، بی‌اساس دانستن، به‌رسمیت نشناختن

Ignore در یاهو مسنجر

در برنامه یاهو مسنجر قسمتی وجود دارد برای نشان کردن کسانی که نمی خواهید با آنها ارتباطی در یاهو مسنجر داشته باشید و یا به هر دلیلی نخواهید از طرف آنها پیغامی دریافت کنید. می توانید آیدی آن شخص را ignore نمایید و به لیست ایگنور اضافه کنید. یعنی شما با ایگنور کردن طرف را نادیده گرفته و رد کرده اید و دیگر مزاحم شما نخواهد شد .

ایگنور کردن یعنی چه ؟

حتما نباید آشنایی خوبی به زبان انگلیسی داشته باشید تا معنی یا مفهوم موضوع عنوان این مطلب را درک کنید. اگر بلاگرها یک زمانی تو چت روم ها بودند و لااقل از از اونجا اینگور را می شناسید. [ ایگنور کردن یا نادیده گرفتن ] اشتباه نشه من قصد ندارم راجع به چت یا چت روم حرف بزنم.

قصد من در این نوشتار نگاهی تا حد ممکن اجمالی به نادیده گرفتن بحث کنیم [امیدوارم بتوانم انسجام لازم را در این بحث به کار برم] نادیده گرفتن یک روش کارآمد و ساده و اغلب بی هزینه ترین راه برای پیروزی در یک اختلاف است.

ایگنور کردن به چه معناست و چه کاربردی دارد ؟

برای رساندن منظورم کل قضیه را با مثال بیان می کنم. رابطه ی پدر یا مادری با فرزند خردسالشان (2 یا 7 سال) در نظر بگیرید. مثلا در خیابان مشغول خرید هستید، بچه وسیله ای را می خواهد که براش بخرید و به هر دلیل پدر یا مادر نمی خواهد این خرید را انجام بدهد، اول به بچه جواب رد میدهد، بچه باز خواسته اش را تکرار می کند باز رد می شود، بچه اصرار می کند، پدر یا مادر با تحکم بیشتری می گوید نه.

شاید هم اگر که فهمیده تر باشد به میزان حوصله اش در آن زمان توضیحی کوتاه می دهد که چرا نمی خواهد به خواست کودک عمل کند.

اما بچه باز هم قانع نشده و با لج بازی(حالا با گریه یا فریاد زدن یا هر روشی که عادتش است) قصد دارد مادر یا پدر را به خرید مورد علاقه اش وادار کند، در این جور مواقع همونطور که[90% اوقات] احتمالا هر کدام از ما شاهدش بوده ایم، مادر یا پدر کلافه شده دست به خشنوت کلامی یا جسمی می زنند، سر بچه داد می زنند یا با تنبیه بدنی به بچه آسیب می زنند و اغلب این هر دو عمل را با هم اجرا می کنند، در این نحوه برخورد بچه از نظر روانی و بدنی( در صورت کتک خوردن) آسیب می بیند و پدر یا مادر عصبی و ناراحت شدند.

راه حل ساده و بی عوارض این اختلاف اینطور است که در همان ابتدا بعد از اینکه نظر مخالف خود را به بچه ابراز کردیم و البته بسیار خوب است که متناسب با سن بچه توضیحی منطقی و قابل فهم به او ارائه بدهیم و از کودک بخواهیم که به راهمون ادامه بدهیم، اگر کودک باز اصرار کرد، عملش نادیده بگیریم و با توضیح اینکه من رفتم، او را رها کرده و خیلی عادی انگار که هیچ مسئله ایی پیش نیامده به راهمون برویم.

باید بدونیم که هیچ کودکی حاضر نیست از پناهگاه روانیش که همان والدین هستند دور شود. مطمئن باشید که لج بازترین کودکان حداکثر بعد از دقیقه ای به دنبال والدین راه می افتد. (البته ممکن است که همچنان گریه کند یا عصبانی باشد) اما شما با خونسردی و عدم توجه به رفتار آنان پیروز میدان خواهید بود و به این ترتیب او نیز یاد می گیرد که دفعات بعدی جریان از چه قرار است و رفتار معقول تری پیش خواهد گرفت.

همین روش نادیده گرفتن در روابط افراد بزرگسال کاربرد دارد. وقتی با کسی اختلاف دارید و طرف سعی می کند با بی احترامی شما را آزار بدهد پشت سرتون حرف می زند، به شما توهین می کند، شما او را دیده بگیرید، ممکن زمان ببرد اما شما دارید زندگیتون رو می رسید کاملا خونسرد به کارتون می رسید.

این خونسردی شما او را به زانو در می آورد و بلاخره خسته و شکست خورده دست از جریان بر خواهد داشت، ( باید توجه داشته باشیم در اکثر موارد این روش نیاز به صبر و زمان طولانی دارد ) اما اطمینان خواهید داشت که با کمترین هزینه ی ممکن _ مالی و روانی _ با حفظ شخصیتتون پیروز میدان شما هستید. با این روش همیشه دیگرانی که شاهد ماجرا هستند شما را فردی فهمیده و از نظر روانی قوی خواهند شناخت.

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (41 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits