دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز جهانی سنگ در سال ۹۸ چه روزی است ؟
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
July 13 در تقویم به عنوان روز جهانی سنگ نام گذاری شده است، تاریخ دقیق روز جهانی سنگ در سال ۹۸ شمسی برابر است سه شنبه 22 تیر ماه.

تاریخ دقیق روز جهانی سنگ در سال ۹۸

تاریخ دقیق روز جهانی سنگ در سال ۹۸ برابر است سه شنبه 22 تیر ماه

separator lineتاریخ دقیق روز جهانی سنگ در سال ۹۸ /روز جهانی سنگ /تاریخ دقیق روز جهانی سنگ به میلادی/

تاریخ دقیق روز جهانی سنگ به میلادی

تاریخ دقیق روز جهانی سنگ در سال میلادی 2019 برابر است با July 13

separator lineتاریخ دقیق روز جهانی سنگ در سال ۹۸ /روز جهانی سنگ /تاریخ دقیق روز جهانی سنگ به میلادی/


روز جهانی سنگ

سنگ یا تخته سنگ یک دانه جامد طبیعی از یک یا چند مواد معدنی یا معدنی است. به عنوان مثال، گرانیت سنگ معمولی ترکیبی از کوارتز، فلدسپات و مواد معدنی بیوتیت است. لایه بیرونی بیرونی زمین، لیتوسفر، از سنگ ساخته شده است. سنگها در طول تاریخ بشر بوده است. از عصر حجر، سنگ برای ابزار استفاده شده است. مواد معدنی و فلزات موجود در سنگها برای تمدن بشری ضروری است.

سه گروه عمده سنگ ها تعریف می شوند: آذرین، رسوبی و دگرگونی. مطالعه علمی سنگ ها به نام پترولوژی نامیده می شود که جزء اساسی زمین شناسی است. در سطح دانه ای، سنگها از دانه های معدنی تشکیل شده اند که به نوبه خود جامدات همگن هستند که از یک ترکیب شیمیایی تشکیل شده اند که مرتب مرتب شده اند.

مواد معدنی جمع آوری سنگ، با هم توسط اوراق قرضه شیمیایی نگهداری می شوند. گونه ها و فراوانی مواد معدنی در سنگ توسط شیوه ای که در آن سنگ تشکیل شده است تعیین می شود.

بسیاری از سنگها حاوی سیلیس (SiO2) هستند. ترکیب سیلیکن و اکسیژن که 74.3٪ از پوسته زمین را تشکیل می دهند. این ماده کریستال ها را با ترکیبات دیگر سنگ تشکیل می دهد. نسبت سیلیس در سنگ ها و مواد معدنی عامل اصلی تعیین نام و خواص آنها است.

سنگها به لحاظ زمین شناسی بر اساس ویژگی هایی مانند ترکیب شیمیایی و شیمیایی، نفوذ پذیری، بافت ذرات تشکیل دهنده و اندازه ذرات طبقه بندی می شوند. این خواص فیزیکی نتیجه نهایی پروسه هایی است که سنگ را تشکیل می دهند.

در طول زمان سنگ ها می توانند از یک نوع به دیگری تبدیل شوند، همانطور که توسط مدل زمین شناسی به نام چرخه سنگ توصیف می شود. این حوادث سه کلاس عمومی سنگ را تشکیل می دهند: آذرین، رسوبی و دگرگونی. سه طبقه سنگ ها به گروه های مختلف تقسیم می شوند.

با این حال، بین سنگ های متحدان هیچ مرزی سخت و سریع وجود ندارد. با افزایش و یا کاهش نسبت مواد معدنی تشکیل دهنده آنها با هر درجه بندی به یکدیگر عبور می کنند، ساختارهای متمایز از یک نوع سنگ نیز اغلب می توانند به تدریج در کنار یکدیگر قرار گیرند.

از این رو، تعاریف مورد استفاده در ساختن فهرست بندی سنگ فقط مربوط به نقاط انتخاب شده بیشتر یا کمتر دلخواه در یک مجموعه فارغ التحصیل به طور مداوم است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits