دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه قدردان خون شهدا باشیم ؟
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است و خدا می داند که راه و رسم شهادت کورشدنی نیست و این ملت ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود .

چگونه قدردان خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان باشیم؟

در این مطلب از مجله دلگرم همراه ما شوید تا درباره خون شهدا و مقام آن و همچنین چگونگی قدردانی از خون شهدا، بپردازیم .

نظام سیاسی حاکم بر کشور نظام سیاسی صرفا نیست بلکه نظام اعتقادی است که می‌توان آن را یک پله پایین‌تر از نظام ولایی امام زمان (عج) دانست.

جوان های این مرز و بوم باید بیش از پیش از افکار ، رشادت ها و فداکاری‌های کسانی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جانفشانی کردند، آگاه شوند.

شهدا و جانبازان و کسانی که در راه انقلاب، دفاع مقدس و کشور از هیچ چیز دریغ نکردند ، مایه افتخار هستند.

شهدا افرادی توانمند، متفکر، متعهد، شجاع، دلباخته و شیفته اهل بیت هستند و خون پاک شهدا سبب وحدت، احساس مسئولیت و حضور مردم در صحنه شده است.

ما نباید تنها با برگزاری یادواره‌ها از مقام بالای شهدا تجلیل کنیم، معرفی بیشتر شهدا را با توجه به آسیب‌های موجود در جامعه، بسیار ضروری می باشد.

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش دشمن برای فراموش کردن یاد شهدا در جامعه امروز، ما وظیفه داریم در این یادواره‌ها با قلم، بیان و ابزارهای دیگری که در اختیار داریم گوشه‌هایی از زندگی شهیدان خود را روشن کرده و با به تصویر کشیدن، بیشتر از گذشته آنان را به جوانان معرفی کنیم.

مهم‌ترین هدف شهدا ، احیای دین، ابقای سنت و رفتن به مسیر امامت و ولایت امامان معصوم (ع) بود و راه شهدا را نباید با یک عکس، پوستر، اسم و فاتحه بر مزارشان خلاصه کنیم، زیرا این کار بی‌انصافی در حق شهداست. هر خدشه‌ای که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شود یعنی به راحتی جا پای خون شهدا گذاشته‌ایم.

آیت الله خامنه ای می‌‌فرمایند «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست». این جمله پرمحتوا و مهمی است که ایشان، نام و خاطره شهدا را معادل خون شهید می‌دانند، شهادتی که برای شهید یک حرکت ارزشمند، مهم و فراتر از همه فوق ارزش‌هاست.

چکونه قدردان خون شهدا باشیم

کشور و دولت مقاوم ما اگر قله‌های رفیع اقتدار و قله‌های رفیع پیشرفت سیاسی و علمی را درنوردیده به خاطر مجاهدت شهدا بوده است.

‌این اتفاق بزرگ به خاطر خون الهی شهدا و خونی که آنها در راه حق ریخته‌اند، بوده است خونی که رنگ و بوی الهی دارد.

با توجه به یکی از آیات قرآن درباره تعبیری که در زمینه شهدا به کار رفته است، این طور است که وقتی خداوند خود را خریدار خون شهدا می‌داند ما چگونه می‌توانیم قدردان مقام شهدا باشیم.

خداوند خود را مشتری خون شهدا می‌داند و باید ببینیم شهیدان در قبال دادن جان و مال خود و ایثارشان به چه مقام عظیمی دست پیدا کردند که قابل تعقل و فهم نیست.

با اشاره به این مطلب که کشورهای غربی از معنا و مفهوم شهادت بیمناک هستند، باید کشور ما در برهه‌ای از زمان به چنان پیشرفتی نائل آید که برای همه کشورها به عنوان الگوی بزرگ قرار بگیرد.

ما موظفیم نگذاریم رنگ و بوی شهادت کم‌رنگ شود و وظیفه دیگر ما این است که با برگزاری بزرگداشت برای شهدا ، خانواده آنها را تکریم کنیم و قدرشناس خدمات آنها باشیم.

در قدردانی از جانبازان ، ایثارگران و آزادگان ، رنگ لباس مهم نیست، همه مردم در روزهای دفاع مقدس، کنار هم از خاک کشور و ارزش‌ها و اصول انقلاب دفاع کردند و امروز هم همه جانبازان و آزادگان مایه عزت و افتخار محسوب می شوند.

چند وصیتنامه از شهدا درباره رعایت حجاب :

«و تو ای خواهر دینی ام: چادر سیاهی که تو را احاطه کرده است ازخون سرخ من کوبنده تر است.» (شهید عبدالله محمودی)

«خواهرم: محجوب باش و باتقوا، که شمایید که دشمن را با چادرسیاهتان و تقوایتان می کشید.» «حجاب تو سنگر تو است، تو از داخل حجاب دشمن را می بینی و دشمن تو را نمی بیند.» (سردار شهید رحیم آنجفی)

«حفظ حجاب هم چون جهاد در راه خداست.» (شهید محمد کریم غفرانی)

«خواهرم: از بی حجابی است اگر عمر گل کم است نهفته باش و همیشه گل باش.» (شهید حمید رضا نظام)

«از تمامی خواهرانم می خواهم که حجاب ، این لباس رزم را حافظ باشند.» (شهید محمد تقی میرغفوریان )

«خواهرم: هم چون زینب باش و در سنگر حجابت به اسلام خدمت کن.»(طلبه شهید محمد جواد نوبختی )

«خواهرم: حجاب تو مشت محکمی بر دهان منافقین و دشمنان اسلام می زند.»(شهید بهرام یادگاری)

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits