یلدا تاریخ : یکشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
بازدید: ۶۳
باسلام
بعد از نزدیکی بخاطر شک در پیشگیری از بارداری یک قرص لونورژسترل1/5 مصرف کردم که بعد چند ساعت پریودی شروع شد البته هنوز مطمن نیستم این خون پریودیه یا بخاطر قرصه. زمان اصلی پریودیم اول هر ماه هست که تا اون زمان 1 هفته باقی مونده. حالا سوالم اینکه ایا این قرص باعث میشه زمان پریودی من تغییر کنه و یا اصلا این خونریزی به خاطر قرصه یا پریودی... باتوجه به اینکه من قبلا یکبار سقط از طریق کورتاژ داشتم بخاطر تشکل نشدن جنین ایا این قرص باعث ناباروری یا مشکلات دیگه ای میشه یا خیر؟ این هم ذکر کنم که تا حالا از این قرص مصرف نکردم چون خوندم خوردن قرص باعث پریودی اون هم بلافاصله نمیشه لطفا راهنماییم کنید نگران که مشکلی برام ایجاد بشه. ممنونم

سلام.دوست عزیز مصرف قرص اورژانسی باعث ریزش دیواره رحم در زمان شک به بارداری میشه و طبیعتا با وجود هورمونهای بالای این قرص ممکنه نظم پریودتون به هم بریزه و توصیه میشه قرص اورژانسی بیشتر از یکبار درسال استفاده نشه چون براحتی سیکل پریودی و تعادل هورمونی رو بهم میریزه.اما این قرص باعث ناباروری یا مشکلی برای بارداری بعدی نداره و جای نگرانی نیست

دیدگاه ها

چنانچه در رابطه با این سوال و جواب نظری دارید با ما و دیگران در میان بگذارید.



کد امنیتی کد جدید

آخرین مطالب دلگرم

StatCounter