دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش عشق ورزی به فرزندان
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آموزش عشق ورزی, آموزش عشق ورزی به فرزندان, فرزند, عشق ورزی به همسر, محبت به همسر, تربیت کودک

با محبت به همسر عشق ورزی را به فرزندان بیاموزید

میزان سلامت جسمانی و روانی کودک بسته به ارتباطی است که خانواده با وی دارد و تا چه حد تلاش می‌کند نیازهای او را برآورده سازد. اما فقط مساله به همین جا ختم نمی شود بلکه اهمیت دادن و توجه والدین به یکدیگر نیز از عوامل موثر بر رشد و سلامت روان کودک و الگویی برای رفتار اجتمای وی در آینده است و .......

آموزش عشق ورزی به فرزندان

نوزاد در خانواده به دنیا می‌آید و اولین تعاملات خود را با محیط آغاز می‌کند. در این کانون اولیه اولین تأثیر و تأثرات متقابل آغاز می‌شود و کودک کم کم در فرآیند رشد و اجتماعی قرار می‌گیرد. میزان سلامت جسمانی و روانی کودک بسته به ارتباطی است که خانواده با وی دارد و تا چه حد تلاش می‌کند نیازهای او را برآورده سازد. اما فقط مساله به همین جا ختم نمی شود بلکه اهمیت دادن و توجه والدین به یکدیگر نیز از عوامل موثر بر رشد و سلامت روان کودک و الگویی برای رفتار اجتمای وی در آینده است.

گاهی والدین آنقدر سرگرم رفع نیازها و احتیاجات فرزندانشان می شوند که تعامل و روابط خودشان هر روز محدودتر شده و مشکلات تا جایی پیش می رود که زن و مرد دایما بر سر مسایل فرزندان خود در حال مشاجره و جر و بحث هستند. شاید این مسئله جزئی از زندگی خانوادگی باشد، اما باید پذیرفت به مرور زمان سبب کمرنگ شدن عشق و علاقه زوجین به همدیگر و دور شدن آنان از هم خواهد شد.

درست است که فرزندان نیاز به حمایت همه جانبه والدین دارند، اما نباید فراموش کرد پدر و مادر شاد می توانند فرزندانی شاد و موفق داشته باشند و مشاجره های خانوادگی بر سر فرزندان، نه فقط به فرزندان کمکی نمی کند، بلکه منجر به مشکلات روحی و روانی بسیاری برای آنان می شود.

زمانی که فرزندان خانواده ای از حمایت و عشق دو طرفه والدین شان نسبت به یکدیگر اطمینان داشته باشند، با تکیه بر آن ها می توانند روزهایی مملو از صمیمیت و شادی داشته باشند. تا جایی که تجربه ثابت کرده نیمی از موفقیت تحصیلی کودکان مرتبط با برخورداری از خانواده ای سالم و آرام است.

شخصیت یک فرد در دوران کودکی وی شکل می گیرد و شخصیت هر فردی در دوران کودکی تحت تاثیر و آموزش خانوادگی وی قرار دارد. بنابراین شکل گیری شخصیتی هر فرد با زندگی خانوادگی او رابطه مستقیم دارد. خانواده کمک می کند تا هر فردی از کودکی به خوبی و در امنیت رشد یافته و آموزش ببیند. بنابراین زندگی خانوادگی در تصمیمات و رفتارهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و آموزشی هر شخص تاثیر بسیاری دارد.

هنگامی که محیط خانواده خوب و عاری از خشونت یا استرس باشد، رشد و شکوفایی هر شخص با آرامش همراه است و فرد در دوران زندگی خود خوشحال تر است. به همان صورت نیز مشکلات خانوادگی و فشارهای روانی فرد را دچار تنش ها و عوارض زیادی در زندگی اجتماعی اش می کند. فردی که دارای مشکلات خانوادگی است در آینده دچار درگیری های شغلی، آموزشی و ارتباطی می شود. مقابله با شرایط بحرانی نیز تا حد زیادی به محیط پرورش هر شخص بستگی دارد. فردی که همواره در خانواده مورد تشویق قرار می گیرد و از تربیت درستی بهره می برد، دارای اعتماد به نفس بیش تری می شود و مسئولیت پذیر بار می آید.

آموزش عشق ورزی به فرزندان

لذا با این مقدمه به نظر می رسد برای داشتن انرژی بیشتر در برخورد با مشکلات و سختی های پرورش فرزندان، زن و مرد نیاز دارند با ترفندهای مختلف زمانی را به خودشان اختصاص بدهند.

راهکارهایی که در این مقاله ارایه شده تا حدودی به زوج ها کمک می کند تا مشکلات مرتبط با فرزندانشان را کاهش بدهند:

- در صورتی که فرزندان کوچک هستند، کمک گرفتن از یک خویشاوند خوب و مطمئن، کمک بسیاری می کند تا زن و شوهر حداقل دوبار در ماه بتوانند زمانی را به یکدیگر اختصاص داده و تفریح و گردشی بیرون از منزل داشته باشند.

- از کم ترین زمان نیز برای بودن در کنار هم می توان بهره برد. غذا خوردن دو نفره در ساعاتی که فرزندان در مدرسه هستند. یا یک قرار ملاقات کوتاه بین روز امکانات زیادی به زن و شوهرها می دهد تا بتوانند عشق و علاقه شان به همدیگر را با طراوت نگه دارند.

- صحبت و گفتگوی دو نفره بعد از خواب رفتن فرزندان جهت تبادل اطلاعات روزمره و ابراز محبت به یکدیگر، راهکار دیگری است که به تفاهم زوج ها کمک می کند.

- زمانی که زن و مرد، صبح هنگام زودتر از فرزندان خود بیدار شوند زمان مفید و دو نفره ای برای صحبت با یکدیگر و شروع یک روز فرح بخش در اختیار خواهند داشت.

- شرکت در مراسم و جشن های خانوادگی یا دوستانه به صورت دو نفره به تمام زوج ها توصیه می شود.

- ارتباط بین زوجین، باید مقدم بر ارتباط هر یک از آنان با فرزندان است . در خانواده ی سالم، فرزندان بین پدر و مادر قرار نمی گیرند، بلکه زیر مجموعه ی والدین هستند .

- اغلب زنان و مردان بعد از گذشت چند سال از شروع زندگی مشترک، در طول روز فقط زمان هایی با یکدیگر تماس می گیرند که بخواهند کاری یا وظیفه ای را در خصوص کارهای خانواده، یا فرزندان به همدیگر یاد آور شوند. در حالی که بهتر است زن و مرد در طول روز تماس هایی فقط جهت احوالپرسی از همدیگر نیز داشته باشند.

فرزندان خانواده بیشتر از هر چیزی نیازمند احساس امنیت در خانواده و اطمینان خاطر از علاقه پدر و مادرشان به یکدیگر هستند. استفاده از راهکارهای ویژه جهت نشان دادن محبت به طرف مقابل می تواند موجب همبستگی بیشتر آنان جهت رفع مشکلات فرزندان شود.

منابع: دوهفته نامه خانواده، سایت رشد همراه با تغییرات و اضافات



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits