دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مراقبت از فرزندان در برابر مواد مخدر و مشروبات الکلی چگونه ممکن است؟
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مراقبت از فرزندان در برابر مواد مخدر-نوجوانان و مواد مخدر-گرایش فرزندان به مواد مخدر-گرایش نوجوانان به مواد مخدر-جلوگیری از گرایش فرزند به مواد مخدر-گرایش فرزند به اعتیاد-جلوگیری از گرایش فرزند به اعتیاد-مراقبت از فرزند در برابر مواد مخدر-اعتیاد...

مراقبت از فرزندان در برابر مواد مخدر:فرزند نوجوان مستقل شما مسئولیت بیشتری نسبت به زمانی که کودک بود برای شما دارد.تحقیقات نشان داده است که والدین تاثیر شدید و به سزایی بر فرزندان و نوجوانان در گرایش به مواد مخدر و مشروبات الکلی دارند.یک رابطه قوی و مثبت بین فرزند نوجوان و پدر و مادر نوجوانان را از روی آوردن به مواد مخدر و مشروبات الکلی باز می دارد.از همین امروز برای تاثیر بر روی فرزندتان برای مراقبت از او در برابر این مشکلات اقدام کنید.برای یادگیری روش های مراقبت از فرزندان در برابر مواد مخدر و مشروبات الکلی در ادامه با دلگرم همراه شوید:

مراقبت از فرزندان در برابر مواد مخدر

1:

در پایان روز با فرزند خود راجع به اینکه چگونه روز خود را سپری کردید صحبت کنید،سپس دوستانه از او بخواهید که او هم راجع به روزی که گذشت و اتفاقاتی که برایش افتاده است برای شما تعریف کند.به صحبت ها او کاملا گوش دهید.بهتر شدن و بازتر شدن ارتباط شما با فرزندتان باعث بیشتر شدن اطلاعات شما به نوع زندگی و دوستان اوست و می توانید از رفتار و نوع ارتباط با فرزندتان مطمئن شوید که فرزند شما دارای روابط دوستانه و فعالیت های سالم است یا نه.اگر شما با فرزند نوجوان خود دوست باشید و او ترسی از بازگو کردن مشکلاتش با شما نداشته باشد مطمئن باشید که در صورت ایجاد مشکل حتما به شما اطلاع خواهد داد.

2:

وعده های غذایی را حداقل 5 بار در هفته با حضور تمام اعضای خانواده میل کنید.بر اساس تحقیقاتی که دانشگاه کلمبیا بر روی اعتیاد نوجوانان به مواد مخدر و گرایش آن ها به این مواد انجام داده نشان می دهد که نوجوانانی که در ارتباط و صمیمیت بیشتر با خانواده خود هستند و چند شب در هفته اوقاتشان را با خانواده سپری میکنند گرایشی به مواد مخدر و مشروبات الکلی ندارند.

3:

در زندگی فرزند خود حضور و نقش فعال داشته باشید. در مراسم و رویداد های مدرسه او شرکت کنید و با او فعالیت ها و سرگرمی های مختلف انجام دهید.نقش پررنگ و مثبت یک پدر و مادر در زندگی یک نوجوان میزان گرایش نوجوان را به مواد مخدر و مواد الکلی به صفر می رساند.

4:

درباره مواد مخدر و الکل با فرزند خود صحبت کنید.در حاشیه صحبت کردن یا اشاره کردن به موضوع برای جلوگیری از گرایش فرزند به مواد مخدر تاثیر آنچنانی ندارد.شما باید با فرزند خود به طور مستقیم صحبت کنید و مستقیما به او بگویید که نمی خواهید او به مواد مخدر و یا الکل روی بیاورد.با او درباره عواقب، عوارض مخرب و وحشتناک، امکان اعتیاد به این مواد و نتیجه ی آن و حتی مرگ بر اثر استفاده از مواد مخدر و اعتیاد آور صحبت کنید.هرچند وقت یکبار درباره این موضوع با فرزندتان صحبت کنید نه فقط برای یک بار چون نتیجه ای نخواهد داشت.

مراقبت از فرزندان در برابر مواد مخدر

5:

به فرزند خود نه گفتن را بیاموزید و با او تمرین نه گفتن به دوستانش دربرابر مواد مخدر و پیشنهادهای خطرناک یاد بدهید.برای او در شرایط مختلفی که با دوستانش خواهد داشت و احتمال پیشنهاد این مواد برایش پیش خواهد آمد را بازی کنید و چگونگی نه گفتن در این شرایط را به او آموزش بدهید.از او بخواهید در هر زمان و مکانی که احساس ناراحتی کرد و با شرایط بدی از اطرافیانش احاطه شد با شما تماس بگیرد و شما او را از آن شرایط خارج کنید.

6:

عزت نفس فرزندتان را با مشوق شدن برای شکوفایی استعدادهایش و ستایش تعرف و تمجید کردن از موفقیت هایش بالا ببرید.اگر فرزند شما از کبود اعتماد به نفس رنج ببرد امکان تسلیم شدنش در بابر مواد مخدر بالاتر است.

7:

توانایی مدیریت و کنترل ناراحتی ها و استرس ها را به فرزند خود بیاموزید و در مواقع فشار عصبی و ناراحتی در کنارش باشید و به او کمک کید تا برای رفع ناراحتی و استرس به مواد مخدر و الکلی گرایش پیدا نکند.شما می توانید برای کمک به فرزندتان برای کسب آرامش و غلبه بر استرس و ناراحتی او را تشویق به شرکت در کلاس های ورزشی و آرامش بخش مثل یوگا و یا هنری مثل نقاشی و یا کلاس های مختلف دیگر کنید.

با انجام تمام این کارها و نزدیک بودن هرچه بیشتر به فرزند نوجوانتان و تنها نگذاشتن او در شرایط سخت مطمئن باشید فرزند شما به مواد مخدر و مشروبات الکلی گرایش پیدا نخواهد کرد.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits