دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حسادت بین فرزندان
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حسادت بین فرزندان-رقابت بین بچه ها-دعوای بین فرزندان-دعوای بین بچه ها-دعوای بین خواهر و برادر,چطور حسادت بین فرزندان را کنترل کنیم؟تفاوت گذاشتن والدین بین فرزندان

امنیت عاطفی فرزند ،سلامت و تندرستی او به عنوان یک فرد و موقعیتش در خانواده، همه موضوعاتی هستند که پیتر ارنست روان درمانگر و کارشناس حضانت فرزند در مورد آنها فعالیت می کند.داشتن بیش از یک فرزند، ناخودآگاه سبب ایجاد مشاجرات و قضایایی بین آنها می شود که معمولا به طور کاملا دوستانه و هماهنگ شده ای رخ می دهد. کاهش رقابت بین خواهر و برادر در خانه، می تواند محیط شاد و آرام تری را به شما هدیه کند. پس به عنوان والدینی که جویای محیط خانوادگی آرام تری هستید با مجله دلگرم همراه باشید و نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

حسادت بین فرزندان

حسادت بین بچه ها

1. از مداخله زیاد از حد بپرهیزید

طبق نوشته وبسایت سلامت فرزندان، وقتی آتش دعوا و بد اخلاقی بین فرزندانتان شعله ور می شود و زدو خورد شروع می شود، کنار بایستید و تا آنجا که ممکن است به آنها اجازه دهید خودشان اختلافشان را حل کنند. دخالت والدین در دعوای بین فرزندان باعث می شود که مجبور شوید یکی از آنها را مقصر بدانید و در نتیجه دیگری تبدیل به سوگولی شما می شود و همین باعث درگیری بیشتر بین فرزندانتان می شود.

از آنها بخواهید که طی مدت زمانی خاص دعوایشان را تمام کنند و با اینکار مهارت حل اختلاف را در فرزندانتان تقویت کنید. اگر حس کردید که در اثر زد وخورد سلامت جسمی شان در خطر است آن وقت می توانید وارد مشاجره ی بین فرزندانتان شوید.

2. فرزندانتان را تشویق کنید که با یکدیگر رابطه ی خوب و مثبتی داشته باشند

اگر فرزندانتان را تشویق کنید که با یکدیگر رابطه ی خوبی داشته باشند ، به مرور زمان تبدیل به یک عادت مثبت می شود. به جای اینکه هر کدام به طور خودخواهانه کارهایش را جدا انجام بدهد آنها را تشویق کنید که تیمی تشکیل دهند و کارهایشان را با همدیگر انجام دهند. به این ترتیب هر کدام برای حل مشکلات کاری انجام می دهند و در مواجه با موقعیت های مختلف همانند بازیکنان یک تیم خود را مسئول می دانند و سعی می کنند همواره رابطه شان را مثبت نگاه دارند و از بروز هر مشکلی که سبب از بین رفتن رابطه شود، خودداری کنند و همانند اعضا یک گروه با یکدیگر با مهربانی و احترام صحبت خواهند کرد.

حسادت بین فرزندان

3.از مقایسه فرزندانتان با یکدیگر جدا خودداری کنید

مایکل باربارا به والدین اخطار می دهد که مقایسه فرزندان با یکدیگر عاقبت خوبی نخواهد داشت. در حقیقت مقایسه دختر با پسر و یا برعکس، حس خشم و نفرت را در فرزندان افزایش می دهد. نکات منفی را که در مقایسه فرزندانتان می گویید باعث ایجاد حس توهین و خوارشدن در ان فرزند می شود و در نتیجه باعث ایجاد حس نفرت از خواهر یا برادرش میشود. حتی باعث ایجاد استرس در آن فرزندی می شوید که نکات مثبت در موردش گفته اید چرا که باید همواره همان رفتاری را داشته باشد که از آن تعریف شده است.

حسادت بین فرزندان

4. توانایی های فردی فرزندانتان را بشناسید

از آنجاییکه هر کودکی قدرت ذاتی و درونی خاص خودش را دارد و استعدادهای فردیش، متفاوت از خواهر و برادرش می باشد ، خوب است که شما به عنوان والدین این ویژگی های فردی را تشخیص داده و تحسین کنید.سعی کنید با هریک از فرزندانتان به طور فردی و جداگانه رابطه برقرار کنید. برای تک تک فرزندانتان وقت بگذارید و کمک کنید که حس دوست داشتن و ارزش در آن ها تقویت شود. میزان توجه والدین اغلب تاثیر خوبی در ایجاد حس امنیت و محبوبیت در فرزندان دارد.


برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits