دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان خجالت در روابط زناشویی
11
زمان مطالعه: 10 دقیقه
هنگام داشتن آمیزش جنسی خجالت نکشید! برای درمان خجالت در روابط زناشویی باید برای همسر خود عشق بازی کنید، با پوشیدن لباس‌های جذاب او را تحریک کنید و برای ارتباطی عمیق‌تر و داشتن یک رابطه جنسی ایده‌ آل ارتباط چشمی برقرار کنید. همه این کار‌ها به افزایش...

راه های رفع شرم و حیا حین رابطه جنسی

خجالت زنان از رابطه جنسی در ابتدای زندگی زناشویی امری طبیعی است که به مرور باید از بین برود. تداوم شرم و خجالت زنان در رابطه جنسی باعث بروز دلسردی و پایین آمدن کیفیت رابطه می شود. پس نحوه مدیریت شرم در رابطه از اهمیت زیادی برخوردار است.

این شرم و خجالت به قدری است که زن توانایی لذت بردن از رابطه جنسی را ندارد. لازم به ذکر است مشکل کمبود میل جنسی در زنان نیست، بلکه تنها از برقراری رابطه جنسی خجالت می کشند. گاهی زنان دوست دارند به همسر خود حرف هایی بزنند یا رفتار خاصی داشته باشند. این زنان توانایی بیان خواسته و نیازهای خود یا فانتزی های جنسی خود را ندارند. آن ها معمولا این مشکل خود را با کسی مطرح نمی کنند.

دلایل خجالت زنان در رابطه جنسی

خجالت زنان از رابطه جنسی می تواند براساس موقعیت فرهنگی یا زمانی متفاوت باشد، که در ادامه به آن می پردازیم:

تاثیر فرهنگ:

در کشورهایی مانند ایران، زنان را به داشتن حجب و حیا تشویق می کنند. در این فرهنگ ها زنان از داشتن رابطه جنسی یا صحبت کردن درباره آن شرم دارند. این طرز فکر در آن ها شکل می گیرد که راحت بودن در رابطه جنسی در تضاد با حیای زنانه است. در واقع به نوعی لذت جنسی را برای زن ندانسته و آن را نختص مردان می دانند. تبعیض جنسیتی که از طرف فرهنگ بر زنان جامعه اعمال می شود آن ها را با نوعی نابرابری در رابطه رو به رو می کند.

عدم اعتماد به نفس:

نگرانی شدید از ارزیابی منفی توسط همسر منجر به عدم اعتماد به نفس در برخی از زنان می شود. چرا که تصور می کنند برای داشتن یک رابطه جنسی موفق باید بدنی زیبا داشته باشند حال آن که کلید داشتن یک رابطه خوب پذیرفتن بدن خود همان گونه که هست می باشد. در واقع تصویری که زنان از بدن خود دارند در تمایل به داشتن رابطه تاثیر می گذارد. زنان مبتلا به اختلال بدشکلی بدن، با نگاه منفی به بدن خود ایرادهای غیر واقعی را در ذهنشان پرورش می دهند.

ترس از قضاوت شوهر:

گاهی خانم ها می ترسند که راحت بودن با شوهر و بیان فانتزی های جنسی خود باعث می شود که مورد قضاوت منفی از طرف شوهر خود قرار گیرند. و یا این که نسبت به گذشته آن ها مشکوک شوند.

زایمان:

خجالت زنان در رابطه جنسی ممکن است به دنبال زایمان و تغییراتی که در بدن زن ایجاد می شود مانند چاق شدن و یا ترک های زایمان رخ دهد. در واقع تصویری که از بدن خود دارند تغییر کند که تداوم این نارضایتی منجر به افسردگی و پایین آمدن عزت نفس در آن ها می شود.

روشهای درمان خجالت در زمان رابطه زناشویی

تاثیر خجالت زنان در رابطه جنسی

خجالت زن در روند شروع رابطه جنسی اختلال ایجاد می کند. معمولا شرم و خجالت در زن مانع خیال پردازی و میل جنسی در او می شود. در حالی که خیال پردازی روند طبیعی در رابطه می باشند. در واقع حس شرم روی خیال پردازی های جنسی تاثیر می گذارد.

زنان خجالتی به جای این که در رابطه احساس مثبتی داشته باشند، به افکار منفی دامن می زنند که به بی میلی جنسی در زنان منجر می شود. تداوم افکار منفی ممکن است منجر به وسواس فکری نیز شود. در نهایت زن و مرد از رابطه جنسی که لازمه ازدواج است لذت نبرده و منجر به سردی روابط و مشکلات زناشویی می شود.

بهتر است زوجین قبل از بغرنج شدن مسئله در صدد حل آن با استفاده از مشاوره جنسی و یا استفاده از راهکارهای کاهش خجالت در رابطه بر آیند.

در اتاق خواب بخشنده باشید

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای درمان خجالت در روابط زناشویی و حرکت به سمت یک رابطه جنسی بهتر، راهنمایی کردن شریک جنسی با مثال آوردن یا رفتار کردن صحیح است. "یک شریک جنسی ارضا شده شریکی است که بخشنده باشد

". برای مثال اگر با مهربانی با مرد خود رفتار کنید و بدون اینکه او از شما بخواهد، خودتان را در اختیارش قرار دهید، نتیجه این رفتار سنجیده خود را در طول رابطه جنسی یا انتهای آن مشاهده خواهید کرد. کار‌هایی بکنید که شریک جنسی شما به آن علاقه دارد. مطمئن باشید او این کار شما را جبران خواهد کرد.

برای همسر خود عشق بازی کنید

قدرت کلمات را فراموش نکنید. برای درمان خجالت در روابط زناشویی بهتر است قبل از وارد شدن به اتاق خواب نیز برای همسر خود عشق بازی کنید. "رابطه جنسی فقط در اتاق خواب شروع نمی‌شود. زمانی شروع می‌شود که برای گفتن حرف‌های عاشقانه از همسر خود سبقت می‌گیرید.

برای مثال وقتی او خانه را ترک می‌کند و به محل کار می‌رود، چرا برای او یک پیام عاشقانه نمی‌فرستید؟

یا چرا خواسته‌ای که شب هنگام در رختخواب دارید را به صورت غیر مستقیم در این پیام جا نمی‌دهید؟

مطمئن باشید که همسر شما منظور شما را خواهد فهمید. گفتن بعضی حرف‌ها به صورت رو در رو به زمان نیاز دارد، پس بهتر است با ارسال پیام پیش زمینه خوبی ایجاد کنید تا به مرور زمان حرف‌ها بر سر زبان شما بیایند. با این کار‌ها در جهت بهبود رابطه جنسی قدم بردارید.

با زبان لباس‌ها شریک جنسی خود را تحت تاثیر قرار دهید

اگر حال و هوای یک رابطه جنسی به شما دست داده است، اما از گفتن آن خجالت می‌کشید، یا اینکه نمی‌توانید نفر درخواست کننده را خودتان ببینید، با پوشیدن لباس‌های جذاب شریک زندگی خود را از این موضوع آگاه کنید. "مرد‌ها با دیدن لباس‌های تحریک کننده سریعا متوجه موضوع خواهند شد". لباس‌های چسبان با رنگ‌های مشکی یا قرمز در مقایسه با لباس‌های گشاد رنگی بهتر به کار خواهند آمد. این را بدانید که شما حتی بدون گفتن یک کلمه شریک جنسی را به سمت خود جذب خواهید کرد.

درمان خجالت

حال و هوای رابطه جنسی را ایجاد کنید

وقتی که همسر شما با خستگی زیاد از سر کار بر می‌گردد، به زبان آوردن درخواست رابطه جنسی به یک ابهام در ذهن شما تبدیل می‌شود. اما شما باید ابتدا اتمسفر اطراف همسرتان را تغییر دهید. اتاق خواب را به یک فضای رومانتیک آرام تبدیل کنید، فضایی آرام که در سایر نقاط خانه دیده نمی‌شود. گل، آهنگ یا نوشیدنی‌هایی که همه در اتاق خواب وجود دارند. "هر چه محیط آرامتر باشد، نگرانی هر دوی شما برای شروع رابطه جنسی کمتر خواهد می‌شود و از بودن در کنار هم لذت خواهید برد.

او را قهرمان کنید

اگر در رابطه زناشویی دنبال چیزی هستید یا از آن چیزی که به شما می‌رسد لذت کافی نمی‌برید، بهره مندی از آن به چگونگی درخواست شما بستگی دارد. دلیل خجالتی بودن زن‌ها حین سوال این است که نمی‌خواهند به احساسات طرف مقابل آسیب وارد شود. از کار‌هایی که او در حین رابطه جنسی انجام داده است تعریف کنید.

"برای مثال به او بگویید وقتی کار X را انجام دادی احساسی بهم دست داد که تابحال تجربه نکرده بودم. حال اگر همزمان کار Z رو بهش اضافه کنی، نمیدونم چه حسی در انتظارمه! "؛ بنابراین یکی دیگر از روش‌های درمان خجالت در رابطه جنسی این است که به او بگویید در انجام برخی از کار‌ها بسیار خوب عمل می‌کند، کار‌هایی که شما از آن لذت می‌برید. به او بگویید که در انجام این کار، مهارت خاصی دارد.

مرد‌ها پس از اینکه کاری را در رابطه انجام می‌دهند، به نظر شما (فیدبک) نیاز دارند، آیا به اندازه کافی خوب بوده اند یا خیر؟!

ارتباط چشمی برقرار کنید

درست است که در نبود اجباری همسر باید از پیامک دادن دل او را مجذوب خود کنید. اما هیچ چیز جای ارتباط چشمی را نمی‌گیرد. شما وقت‌های آزاد همسر خود را می‌دانید؛ بنابراین می‌توانید با یک برنامه ریزی او را غافلگیر کنید. "بلیط سینما بخرید و برای تماشای یک فیلم در کنار هم بنشینید، یک نگاه، لمس دست‌های یکدیگر برای چند ثانیه یا ... می‌تواند او را به یاد برخی از لحظات لذت بخش حین رابطه جنسی بیاندازد. " این شیفته کردن اثر خود را در اتاق خواب نشان خواهد داد.

بگویید که خجالت می‌کشید

یکی از موثرترین راه‌ها برای رفع و درمان خجالت در روابط زناشویی گفتن حس واقعی خود به همسرتان است. او را از این موضوع آگاه کنید که برای گفتن برخی از خواسته‌ها خجالت می‌کشید. او همسر شماست و با شما همدلی خواهد کرد. گفتن خجالت می‌کشم چیزی از شما کم نخواهد کرد، بلکه برای همسرتان عزیزتر از قبل خواهید شد. شک نکنید! چراکه او خواهد فهمید که آنقدر او را مهم و قابل اعتماد می‌دانید که حرف دل خود را به او می‌زنید. مرد‌ها دوست دارند که زن‌ها برایشان حرف بزنند و آن‌ها برای بهبود شرایط دست به کار شوند.

درمان خجالت

قدم‌های مهم برای غلبه بر خجالت

همسرتان شما را دوست دارد، وگرنه با شما ازدواج نمی‌کرد. پس بیش از حد نگران نباشید. با واقعیت‌ها رو به رو شوید. اگر در خود یا همسر خود نقص فیزیکی می‌بینید، نقصی که با انتظارات شما یکی نیست، باید همدیگر را همانگونه که هستید بپذیرید.

از خودتان بپرسید که چرا خجالت می‌کشید؟

ترس‌های خود را بنویسید و دلیل هر کدام را از خودتان بپرسید

جواب دادن به این سوال‌ها کمک زیادی به درمان خجالت در روابط زناشویی خواهد کرد.

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

با گوش دادن به آهنگ یا دکلمه‌های انگیزشی برای بالا بردن اعتماد به نفس خود تلاش کنید.

وقتی تنها هستید، رابطه جنسی را شبیه سازی کنید

مانند یک بازیگر فرض کنید که در حال انجام رابطه جنسی هستید، خواسته‌های خود را بر زبان بیاورید. بر روی جملات خود کار کنید تا به مرور زمان بتوانید خواسته‌های خود را حین رابطه جنسی بر زبان بیاورید.

ریسک پذیر باشید

هر روز یک صفت جدید و زیبا برای همسر خود بسازید و اکثر اوقات او را با این صفات صدا بزنید. اما مراقب باشید که بی‌احترامی نکنید.

صادق باشید

همانطور که گفتیم بهترین راه این است که بگویید خجالت می‌کشید. شما نمی‌دانید که طرف مقابل چقدر بیشتر از این حرف شما خجالت خواهد کشید. او در قبال این خجالت شما احساس مسئولیت خواهد کرد!

همچنین بخوانید:

چگونه با همسرمان رابطه جنسی هات داشته باشیم؟

گفتن برخی از جملات حین رابطه جنسی

قبل از ازدواج‌ درباره مسائل جنسی حتما مشاوره بگیرید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فرشاد | ۴ سال پیش
چقد چرت بود.من سی سال این مشکلو دارم.یعنی خجالتیم.و هنوزم درمانی براش پیدا نکردم
1
0

hits