دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
افشاگری وکیل ترامپ/ برملا شدن نوار صوتی از روابط نامشروع ترامپ
0
وکیل سابق دونالد ترامپ شروع به افشاگری علیه ترامپ و برملا کردن تخلفات و روابط نامشروع ترامپ کرده است.مایکل کوهن، وکیل شخصی و کارچاق‌کن سابق دونالد ترامپ بوده است.

وکیل سابق دونالد ترامپ شروع به افشاگری علیه ترامپ و برملا کردن تخلفات و روابط نامشروع ترامپ کرده است.

مایکل کوهن، وکیل شخصی و کارچاق‌کن سابق دونالد ترامپ که عصر روز سه شنبه در دادگاه به علت تخلفات مالی و انتخاباتی گناهکار شناخته شد می‌گوید آماده همکاری با بازرس مولر بر سر پرونده ترامپ-روسیه است.

تخلقات ترامپ، افشاگری وکیل ترامپ، روابط نامشروع ترامپ، ، نوار صوتی
مایکل کوهن، وکیل شخصی و کارچاق‌کن سابق دونالد ترامپ

کوهن عصر سه شنبه در دادگاهی در نیویورک پذیرفت که با تلاش برای پرداخت حق‌السکوت به دو زنی که مدعی رابطه جنسی با دونالد ترامپ هستند، قوانین انتخاباتی آمریکا را نقض کرده است؛ چرا که او و موکلش (دونالد ترامپ) تلاش کرده‌اند با ممانعت از علنی شدن خبر رابطه جنسی استورمی دنیلز (ستاره پورنوگرافی) و کارن مک‌دوگال (ستاره سابق مجله پلی‌بوی) آن هم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ اذهان عمومی را از آگاهی در این باره منع کنند.

تخلقات ترامپ، افشاگری وکیل ترامپ، روابط نامشروع ترامپ، نوار صوتی
استورمی دنیلز ، ستاره فیلمهای پورن، مدعی است با ترامپ ارتباط داشته است.

اکنون لنی دیویس، وکیل آقای کوهن می‌گوید موکلش آمادگی دارد "هر آنچه درباره دونالد ترامپ می‌داند را بازگو" کند.

این در حالی است که آقای ترامپ ضمن بی‌ارزش خواندن نتایج رسیدگی به پرونده مایکل کوهن، او را متهم به "داستان‌سرایی" کرده و می‌گوید آقای کوهن برای آن که تخفیف در مجازاتش دریافت کند برای دادگاه "قصه پردازی" است.

چهارشنبه (۲۲ اوت - ۳۱ مرداد) آقای ترامپ در گفتگو با شبکه خبری فاکس تصریح کرد او از ماجرای حق‌السکوت به خانم‌ها دنیلز و مک‌دوگال "بعد از" پرداخت‌ها مطلع شده است و هیچ کدام از این مبالغ هم از محل صندوق ستاد انتخاباتی او پرداخت نشده است.

مایکل کوهن، ماه گذشته نوار ضبط شده‌ای را منتشر کرد و مدعی شد که در آن او و دونالد ترامپ بر سر نحوه پرداخت حق‌السکوت به کارن مک‌دوگال (ستاره سابق مجله پلی‌بوی) حرف می‌زنند.

تخلقات ترامپ، افشاگری وکیل ترامپ، روابط نامشروع ترامپ، نوار صوتی
کارن مک‌دوگال ستاره سابق مجله پلی‌بوی که مدعی است با ترامپ رابطه داشته است.

مایکل کوهن برای سال‌ها وکیل شخصی و کارچاق‌کن دونالد ترامپ بوده است. او که چند ماهی است با تحقیقات پلیس فدرال و همچنین بازرسان ایالت نیویورک روبرو است روز گذشته در دادگاه پذیرفت که در هشت مورد از اتهام‌ها گناهکار است؛ از جمله فرار مالیاتی، کلاه‌برداری بانکی و نقض قوانین مالی ستادهای انتخاباتی.

او در دادگاه تاکید کرد که این کارها را به فرمان "یک کاندیدای فدرال" انجام داده است، اشاره‌ای مستقیم به دونالد ترامپ.

آقای کوهن همچنین تاکید کرده پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز و کارن مک‌دوگال را با هدف "تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات (سال ۲۰۱۶)" انجام داده است.

آقای کوهن دیروز در دادگاه نیویورک با پذیرش داوطلبانه اتهام‌ها تلاش کرد دادستان‌ها را قانع کند که به جای حدود ۶۵ سال زندان تنها برای او ۵ سال و سه ماه زندان درخواست کنند.

همزمان بازرسان با ارسال یک احضاریه مجزا از مایکل کوهن خواسته‌اند برای ادای توضیحات در ارتباط با پرونده مجزایی که به اتهام‌های بنیاد خیریه ترامپ می پردازد، حاضر شود.

در این پرونده که ماه‌هاست در نیویورک به جریان افتاده بنیاد خیریه آقای ترامپ متهم است که قوانین مالی ایالات متحده در ارتباط با موسسات خیریه را نقض کرده و حتی پرداخت‌هایی که مرتبط با ستاد انتخاباتی آقای ترامپ بوده را متقبل شده است.

روز سه‌شنبه تنها با دقایقی فاصله از نتیجه دادگاه مایکل کوهن که در نیویورک برگزار می‌شد، در شهر الکساندریا (در جنوب پایتخت) دادگاه درباره اتهام‎های پل منافارت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی آقای ترامپ، گناهکار شناخته شد.

اعضای هیئت منصفه دادگاه پل منافارت را در هشت مورد از ۱۸ اتهام عمدتا مالیاتی و بانکی که علیه وی مطرح شده بود گناهکار شناخته شد اما در ۱۰ مورد دیگر دادگاه نتوانست تصمیم‌گیری کند.

هشت اتهامی که اعضای هیئت منصفه درباره آن به توافق رسیده اند عبارتند از: پنج مورد اظهارنامه مالیاتی دروغین، یک مورد پنهان کردن حساب بانکی خارجی و یک فقره اختلاس بانکی.

اتهامات آقای منافارت می‌تواند ۸۰ سال حبس برایش در پی داشته باشد. قاضی هنوز در این پرونده حکمی صادر نکرده است.

ترامپ چه می‌گوید؟

آقای ترامپ روز چهارشنبه در توییتر به حکم آقایان کوهن و منافارت واکنش نشان داد و در حالی که آقای منافارت را به علت آنچه "استقامت" خوانده ستود، تلاش کرد با نکوهش مایکل کوهن از او فاصله بگیرد و خود را بی‌خبر از پرداخت حق‌السکوت‌ها نشان دهد.

تخلقات ترامپ، افشاگری وکیل ترامپ، روابط نامشروع ترامپ، نوار صوتی
توئیت روز چهارشنبه دونالد ترامپ در پاسخ به افشاگریها

آقای ترامپ همچنین به خبرنگاران گفت: "پل منافارت آدم خوبی است... هر چند اتهام‌های او ربطی به (دوران حضوردر ستاد) من ندارد."

آقای ترامپ همچنین در توییتی دیگر با اشاره به حکم دادگاه مایکل کوهن مدعی شد که وکیل و کارچاق‌کن سابقش "در دو مورد از اتهام‌های مرتبط با مسایل مالی انتخابات گناهکار شناخته شده که در جرم محسوب نمی‌شوند". او در توییت خود اضافه کرده: "پرزیدنت اوباما هم تخلفات مالی انتخاباتی بزرگی داشت اما خیلی راحت ماجرا فیصله یافت."

اشاره آقای ترامپ به موضوع تخلف مالی ستاد انتخاباتی سال ۲۰۰۸ باراک اوباما است که طی آن کارزار انتخاباتی آقای اوباما به علت آن که چند مورد از کمک‌های انتخاباتی را در بازه زمانی ۴۸ ساعت قانونی به مقام‌ها گزارش نکرده بود ۳۷۵ هزار دلار جریمه شد. اما در همان ایام هم ناظران این تخلف‌ها را در مقایسه با ابعاد ستاد انتخاباتی آقای اوباما "ناچیز و کوچک" برشمردند.

در همین حال، امروز آقای ترامپ در گفتگو با شبکه خبری فاکس (که از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی آمریکاست و رسانه اصلی جمهوری‌خواهان است) مدعی شد که ۱۵۰ هزار دلار حق السکوت پرداخت شده به استورمی دنیلز و ۱۳۰ هزار دلار حق السکوت پرداخت شده به کارن مک‌دوگال از حساب ستاد انتخاباتی او پرداخت نشده بلکه از حساب شخصی او خارج شده و خود او هم پیش‌تر در این باره در توییتر نوشته است.

آقای ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بارها با سرزنش و نکوهش سایر کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه مدعی شد که او شخصا هزینه‌های اصلی کارزار انتخاباتی خود را تقبل کرده و به این لحاظ "تحت تاثیر پولدارها" نیست چرا که او خود "یک پولدار" است.

همزمان سارا هوکابی سندرز، سخنگوی کاخ‌سفید هم امروز تاکید کرد که "رئیس جمهور کار خلافی نکرده و هیچ اتهامی علیه او مطرح نشده است."



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits