دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویژگی های دختر ایده آل برای ازدواج : با چه دختری ازدواج کنم ؟
2
زمان مطالعه: 10 دقیقه
بسیاری از آقایان به دنبال شریک زندگی مناسب خود هستند اما نمی دانند که آن شخص باید چه معیارها و ویژگی هایی داشته باشد. تا انتها با ما همراه باشید تا معیارها و ویژگی های دختر ایده آل برای ازدواج را معرفی نماییم.

خصوصیات دختر خوب برای ازدواج

ویژگی های دختر ایده آل برای ازدواج موضوع مورد بحث ماست. یکی از مهم ترین تصمیم هایی که هر پسری در زندگی می گیرد انتخاب یک دختر خوب برای زندگی مشترک است که این مسئله می تواند در آینده او بسیار تاثیرگذار باشد.

به شما توصیه می کنم در رابطه تان قبل از ایجاد وابستگی ابتدا دختر مورد نظر را بر اساس معیارها و ویژگی هایی که می گویم بسنجید، بعد عاشق و دلبسته او شوید و او را برای ازدواج و یک عمر زندگی مشترک انتخاب کنید.

شاید بگویید در دوران نامزدی که نمی شود فهمید آیا دختر مورد نظر بعضی از این خصوصیات را دارد یا خیر. پس باید چه کنید ؟

  1. ابتدا باید دختر را برای مدتی تحت نظر بگیرید
  2. در این زمینه با او حرف بزنید و سوال بپرسید
  3. از یک دوست یا فردی که با دختر مورد نظرتان ارتباط نزدیکی دارد کمک بگیرید و در این باره با او مشورت کنید در مورد خصوصیات رفتاری و اخلاقی دختر خانم بپرسید و از او بخواهید صادقانه و دلسوزانه به شما پاسخ دهد.

بعضی از آقا پسرها به محض اینکه دختری را می بینند یک دل نه صد دل عاشق او می شوند مخصوصا اگر دختر خانم از لحاظ ظاهری زیبا و جذاب باشد. یعنی این دسته از افراد فکر می کنند همین که عاشق باشند کافی است و خانم همه چیز تمام است.

1. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: خود را به خوبی می شناسد.

اولین ویژگی دختر خوب اینست که در درجه اول باید خودش را بشناسد. باید استعدادها و توانایی هایش را کشف کند. هدف هایش را در زندگی مشخص کند. باید بداند از زندگی چه می خواهد و به دنبال چیست ؟ و چه چیز هایی را دوست دارد و علایقش در چیست ؟

یک دختر خانم که صرفا به خاطر فرار از خانه و ناپدری اش می خواهد ازدواج کند آیا درست است ؟ او باید خود را به خوبی بشناسد و بعد بر اساس ویژگی های شخصیتی که دارد بتواند شوهری که مناسبش است را انتخاب کند.

این مورد برای شما هم صدق می کند. شما هم باید به خوبی خود را بشناسید و بعد بررسی کنید چه همسری مناسب شماست ؟ دوست دارید همسر آینده تان چه ویژگی های شخصیتی و رفتاری را داشته باشد ؟ ظاهرش چگونه باشد ؟ تحصیلاتش چقدر باشد ؟

به طور کلی شما و دختر خانم هر دو باید خود را کاملا بشناسید و بعد ببینید به دنبال چه همسری با چه معیارهایی هستید تا بتوانید بهترین ازدواج را برای خود رقم بزنید.

2. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: مهربان است

یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی یک دختر خوب برای ازدواج مهربان بودن اوست. این خانم قرار است همسر شما، مادر فرزندانتان و عروس خانواده تان باشد. یک خانم مهربان همسرش را سرشار از عشق و محبت می کند. برای او یک زندگی گرم، پر از عشق و صمیمیت را فراهم می کند.

اما اگر از همان اول کار با شما یا افراد دیگر به تندی برخورد می کند و شما نشانه های از محبت و عطوفت را در او نمی بینید این خانم مناسب شما نیست.

مهربانی، گذشت و ایثار را به همراه دارد. مثلا اگر اقوام شما حرف نامربوطی زد اگر همسر شما مهربان باشد حرف او را به دل نمی گیرد فراموش می کند و حتی ممکن است در موقع نیاز بامحبت به او کمک کند و چه بسا او را شیفته خود می کند.

اما اگر خانم مهربان نباشد با یک حرف طرف مقابل فورا به تندی جوابش را می دهد. جنگ و دعوا راه می اندازد. مدام سر شوهرش غر می زند که چرا فلانی چنین حرفی زد.

یک خانم مهربان در تربیت فرزندانش هم موفق تر است و با ملایمت و مهربانی اشتباهات شان را نشانشان می دهد و سعی می کند راه درست را به آن ها یاد دهد. اما اگر ویژگی مهربانی در او کمرنگ باشد با هر خطایی مدام بچه ها را کتک می زند و به آن ها ناسزا می گوید.

3. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: خنده رو باشد

شما یک همسر شاد و خنده رو را دوست دارید یا یک همسر اخمو، جدی و خشک ؟ یکی از نکات مثبت لبخند در چهره است. زنی که هر گاه به او نگاه می کنید لبخند زیبایی به لب دارد قطعا احساس خوبی به شما می دهد و شما از دیدن چهره همسرتان هیچگاه سیر نمی شوید.

زنی که بتواند در بحران ها و مشکلات لبخند زدن را حفظ کند بی شک انرژی مثبت بیشتری به شما انتقال می دهد و شما با روحیه بهتری از پس مشکلات زندگی برمی آیید.

4. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: مسئولیت پذیر و مدیر باشد

دختری را انتخاب کنید که نسبت به وظایف خود مسئول باشد. دختری که قبل ازدواج در کارهای خانه هیچ کمکی به پدر و مادرش نمی کند، پول تو جیبی هایش را بیهوده خرج می کند و تدبیر اقتصادی ندارند، گزینه مناسبی برای تشکیل زندگی مشترک نیست.

زیرا ممکن است این شیوه را پس از ادواج هم ادامه دهد چون در خانواده مسئولیت پذیری را یاد نگرفته و در هنگام ازدواج هم کارها و وظایفش را پشت گوش می اندازد.

هر مردی عاشق زنی است که بتواند به خوبی امور خانه، زندگی و فرزندان را به خوبی مدیریت کند و بتواند یک زندگی منظم و آرام را فراهم کند. زنی که پول، منابع و ضروریات زندگی را حتی در فقر و نداری هدر می‌دهد و برای مسائل بی‌اهمیت اولویت قائل می‌شود، ‌مطمئناً نمی‌تواند همسر خوبی برایتان باشد.

5. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: رئیس بازی در نمی آورد

زن زورگو که می‌خواهد همه چیز را تحت کنترل داشته باشد و شما همچون عروسک خیمه شب بازی در دست او باشید، نمی‌تواند همسر خوبی برایتان باشد. زن رئیس مدام به دنبال این است که شما را بر طبق نظر و سلیقه خودش تغییر دهد.

خودخواهی و رئیس‌ بازی او غرورتان را خرد می‌کند و شادی و آرامش زندگی‌ تان را به خطر می‌اندازد. ازدواج کردن با چنین زنی تنش و اختلاف نظر دائمی را به دنبال خواهد داشت.

6. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: صداقت داشته باشد

صادق و راستگو بودن یکی از مهم ترین خصوصیات یک دختر خوب برای ازدواج است. هیچ چیز مثل دروغگویی و مخفی کاری نمی تواند شما را آزرده خاطر کند. احساس فریب خوردگی احساس بسیار بدی است.

اگر یک روز قبل از مراسم خواستگاری به طور اتفاقی یکی از اطرافیان این خانم لو می دهد پدرش معتاد است، یا از داخل کیفش مدارک پزشکی اش بیرون بیفتد و شما بفهمید بیماری اش را مخفی کرده یا قبلا عقد کرده و در همان دوران جدا شده اما به شما چیزی نگفته باید چه کنید ؟

یک دختر خوب در ازدواج صداقت دارد نه اینکه به خاطر ترس از دست دادن شما مورد مهمی را مخفی کند و دروغ بگوید. ابتدا باید به صورت جدی با او صحبت کنید علت پنهان کاری اش را جویا شوید. شاید در زندگی مشترک هم موارد مهم دیگری را از شما مخفی کند.

البته در کنار این شما هم باید با همسر آینده تان صادق باشید و اگر مورد مهمی در زندگی گذشته و الان شما هست که مهمه باید آن را عنوان کنید. گفتن بعضی چیزها مهم نیست.

مثلا اگر 3 ماه با یک فرد رابطه داشتید و خیلی زود فهمیدید مناسب هم برای ازدواج نیستید و رابطه را تمام کرده اید و الان چندین سال هست که همدیگر را ندیده اید گفتن آن مهم نیست.

7. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: زرنگ و پرتکاپو باشد

دختر خوب دختری است که تنبل و بی حوصله نباشد. در منزل خانمی کدبانو و مرتب و آراسته باشد. در محل کار مسئولیت پذیر و متعهد باشد. در تربیت فرزندانش دلسوز مهربان و در عین حال جدی باشد. البته مرد حتما باید در امور منزل و نگه داری از بچه ها به همسرش کمک کند.

اگر به دنبال یک زندگی پرهیجان هستید، اگر خودتان فعال و روحیه ای پر نشاط دارید، اگر نمی توانید یک جا بند شوید بهتر است به دنبال دختر خانمی باشید که هم پای شما بدود نه دختر خانمی که رختخوابش را ترجیح می دهد.

8. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: قوی و محترم است

فردی که بتواند در برابر فشار روحی ناشی از زندگی دوام بیاورد می تواند گزینه خوبی برای ازدواج باشد چون این فرد دارای روحیه آرامی است و باعث وجود تنش در زندگی شما و فرزندانتان نخواهد.

9. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: عاقل و قابل اتکا است

از عوامل تاثیر گذار در راه های شناخت دختر مناسب برای ازدواج، زنی که بتواند زندگی خوب و آینده روشنی را برای شما و فرزندانتان به ارمغان بیاورد را می توان به نور زندگی مشترکتان تشبیه کرد. پس بهتر است فردی را انتخاب کنید که از نظر عقل و درایت در سطح بالایی قرار داشته باشد.

10. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: آرام و بدون استرس است

زنانی که در زندگی پر تنش هستند محیط خانه را به فضایی پر استرس تبدیل کرده و ممکن است این تنش ها را به غیر از خانواده و فرزندان به بیرون از خانه بکشاند و درگیری هایی را با همسایگان به وجود بیاورد.

11. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: به تو احترام میگذارد

بر اساس ضرب المثل قدیمی احترام، احترام می آورد. احترام بین زن و شوهر می تواند یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر محبت و عشق بین دو نفر باشد. زنی که به خود و همسرش احترام می گذارد لایق یک زندگی خوب است.

12. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: وظایف همسریش را در قبالت انجام می دهد

فردی که برای یک زندگی مشترک برگزیده می شود می داند که همزمان با متاهل شدنش مسئولیت هایی نیز به گردن وی خواهد افتاد و با این فکر که من معشوقه مردم هستم نمی تواند از زیر بار مسئولیت های خویش شانه خالی کند.

13. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: وفادار است

انتخاب افرادی که نمی توانند نسبت به یک زندگی وفادار بمانند و به نوعی از روابط گسترده لذت می برند می تواند یک اشتباه بزرگ در زندگی باشد. هر کسی نیاز به همسری دارد که بتواند با خیالی آسوده از وجود او و وفاداریش نسبت به زندگی برای بهبود زندگی خویش تلاش کند.

14. ویژگی های دختر خوب برای ازدواج: خدا ترس است

شخصی که به خدا ایمان داشته باشد و از او بترسد برای منافع خودش دست به هر کاری نخواهد زد. با تکیه بر چنین زنی می توانید آرامش را به زندگی خود ببخشید.

بیشتر بخوانید:

معیار های مناسب و خوب برای ازدواج

ویژگی مرد مناسب و ایده‌آل برای ازدواج (با چه پسری ازدواج کنم؟)

معیارهای مهم در انتخاب همسر و آشنایی با ۱۰ ملاک رایج اشتباه در ازدواج

آیا ازدواج از طریق سایت های همسر یابی اینترنتی موفق است؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits