دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آرایش حرفه ای در پاییز و زمستان با رعایت این نکات
4
زمان مطالعه: 9 دقیقه
آرایش در فصل پاییز با توجه به شرایط آب و هوایی خاص و مشکلاتی که برای پوست پیش می آید می تواند برای بعضی از افراد مشکل باشد. دلگرم در این مقاله شما را با نکاتی اصولی در رابطه با آرایش مناسب در پاییز و زمستان آشنا می کند.

آرایش اصولی در پاییز و زمستان

زمستان در راه است. ماه های سرد طولانی به شما امکان تجربه رنگهای خواستنی را در آرایشتان می دهد که استفاده از آنها ممکن است برای تابستان پر جنب و جوش خیلی تیره باشد اما آرایش پوست خشک و پوسته پوسته در هوای سرد مشکلی همیشگی برای آرایش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این نکات در رابطه با آرایش در پاییز به شما کمک کند تا در پاییز و زمستان هم تمام وقت زیبا و جذاب به نظر بیایید، مهم نیست هوا چقدر سرد باشد.

افراد مسائل زیادی در رابطه با آرایش دارند. بعضی از افراد پوستی چرب دارند در حالی که پوست بقیه خشک است و بعضی از خانمها هم پوست ترکیبی دارند.

اما همه می خواهند آرایشی خوب حتی با همین پوست های دردسرساز داشته باشند. بهتر است برای هر فصل نکات آرایشی مربوط به آب و هوای آن فصل را رعایت کنید.

کرم پودر و زیر سازی پوست صورت در پاییز

به عنوان اولین نکته، برخلاف فصل گرما در فصل پاییز رنگ پوست روشن جذاب تر است.

حتی اگر روی صورتتان لک دارید از آن خجالت نکشید، در دنیای مد و فشن لک های صورت نمادی برای زیبایی شناخته می شود.

هر چه کرم پودر شما سبک تر و پوشش دهی آن کمتر باشد زیبایی شما چند برابر می شود.

اهمیت لایه برداری در آرایش پاییزه

با خنک‌‌تر شدن هوا و آمدن فصل پاییز، پوست ویتامین D کمتری جذب می‌کند و لایه سطحی آن در یک فرایند کاملاً طبیعی از بین رفته و می‌ریزد.

در نتیجه بهتر است پوست را در فرایند از دست‌دادن سلول‌های مرده کمک کنید. تا لایه برداری یکدستی از آن صورت بگیرد. برای این کار کافی است از لایه بردار مخصوص پوست خود کمک گرفته تا آن را کاملاً صاف و صیقلی کنید.

با این حساب لایه برداری اولین اقدام در زیرسازی آرایش پاییزی است.

لایه برداری انواع پوست ها + راهنما

در کنار اهمیت به مارک لوازم آرایش، باید به نوع پوست خود نیز توجه کنید و کرم‌ پودری مناسب با پوست و فصلی که در آن هستید خریداری نمایید. این ترفند، ماندگاری آرایش صورت را به دنبال دارد.

در فصل پاییز هوا رو به سردی می‌رود. پوست ما هم در مقابل این نوسانات آب و هوایی واکنش نشان داده و تغییر می‌کند. به همین دلایل باید کرم پودر مناسب پوست خود را استفاده کنید تا زیرسازی آرایش پاییزی شما بدون نقص باشد.

اولویت قرار دادن آبرسانی به پوست

سلامت پوست را در فصل‌های سرد سال فدای زیبایی و آرایش نکنید. به همان اندازه که در خرید بهترین مارک کرم پودر وسواس دارید، به آبرسانی آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

پوست خود را دوست داشته، نیازهای آن را شناخته و در هوای سرد بیشتر هوایش را داشته باشید. برنامه روتین روزانه خود را با دقت بیشتری انجام دهید. مهم‌ترین چیزی که باید همیشه همراه شما باشد، کرم مرطوب کننده و آبرسان است.

اگر پوست رطوبت و چربی متعادلی داشته باشد، کرم پودر نیز بهتر روی صورت می‌نشیند و زیرسازی آرایش پاییزی شما طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. در غیر این صورت، پوست خشک، پوسته پوسته و آسیب دیده می‌شود.

آشنایی دقیق با ۱۷ روش خانگی آبرسانی (هیدراتاسیون) پوست

ترکیب کرم پودرها با همدیگر

اگر می‌خواهید زیرسازی آرایش پاییزی جذابی داشته باشید، می‌توانید رنگ کرم پودری که در تابستان استفاده می‌کردید را با کرم پودر پاییزه خود ترکیب نمایید تا رنگی جذاب و متعادل ایجاد شود.

حتی می‌توانید یک لایه از کرم پودر تابستانی روی صورت بمالید و سپس با کرم پودر پاییزه خود، قسمت‌هایی از صورت مانند گونه ها که جلوه بیشتری دارند را پوشش دهید.

تجربه نشان داده است ترکیب کرم پودری که رنگ آن هماهنگ با پوست شما است با کرم پودری که یک درجه روشن‌تر است، جلوه‌ی زیباتری روی پوست ایجاد می‌کنند

آرایش ابرو ها در پاییز

حتما متوجه شده اید، ابرو های خط انداخته شده و منظم دیگر طرفدار ندارند.

زیبایی ابروها در این فصل در پراکندگی است، این بار که به آرایشگاه سر زدید به جای مدل های تیغ زده و خیلی باریک سعی کنید فقط حالت ابرو های خود را مرتب کنید و ظاهری طبیعی به چهره تان بدهید.

آرایش چشم ها در پاییز

به عنوان یک قانون کلی بهتر است تمرکز برای آرایش در پاییز روی چشم ها باشد و سایر اجزای صورت آرایشی ملایم داشته باشد!

سایه چشم پاییزی

اگر می خواهید آرایشی خیره کننده داشته باشید از رنگ مایه های قهوه ای مایل به زرد و قهوه ای تیره استفاده کنید. سایه های نقره ای، انتخابی کلاسیک برای آرایش چشم در پاییز و زمستان هستند.

رنگ مایه های نقره ای و سفید وقتی با یک خط بسیار ملایم مشکی ترکیب شوند تاثیری متضاد ایجاد می کند! این ظاهر کلی چشم ها با لبهای قرمز برجسته چشمگیرتر می شود.

مدل سایه چشم پاییزی

ریمل ها

می توانید با استفاده از ریمل های رنگی یک آرایش چشم خاص در پاییز و زمستان خسته کننده داشته باشید. اگر همیشه می خواسته اید رنگ ریمل هایی مثل آبی و بنفش را امتحان کنید خب، پاییز و زمستان زمانی برای فرصت دادن به آنها است!

شما حتی می توانید رنگ مایه های نیلی، شرابی و خرمایی را هم امتحان کنید. بدون اینکه چشم ها را بیش از حد آرایش کنید آنها را جذاب کنید. هر کدام از رنگ مایه هایی که در بالا گفته شد می تواند چشم های شما را عمیق جلوه دهد.

خط چشم

همانطور که در مورد ریمل هم گفتیم، پاییز و زمستان زمانی برای متفاوت بودن با رنگمایه هایی خاص و متفاوت است. به "سیاه غلیظ" همیشگی یک مرخصی بدهید و قهوه ای شکلاتی، سبز جنگلی و آبی نیلی را انتخاب کنید.

با کمی سایه چشم اکلیلی چشمهایتان را جذاب تر کنید. برای تکمیل این آرایش، باید استفاده از یک رژلب رنگ روشن یا نود را به خاطر داشته باشید.

مدل آرایش پاییزی

اگر دوست دارید آرایش متفاوتی داشته باشید می توانید از سایه ها و خط چشم های براق و رنگی استفاده کنید.

می توانید از مداد چشم مشکی یا ترجیحا آبی و سرمه ای استفاده کنید و با کشیدن خطی پهن در زیر و اطراف چشم خود زیبایی چشمان خود را چندین برابر کنید. در غیر این صورت سایه های براق و نارنجی حتی خیلی تیره هم انتخاب بسیار خوبی است.

آرایش لب در پاییز و زمستان

قرمز رنگ رژ مناسب برای پاییز و زمستان و انتخابی کلاسیک برای فصول سرد است. حتی اگر برای استفاده از این رنگ در طول سال راحت نباشید، زمستان به شما امکان تجربه رنگ مایه های مختلف قرمز را می دهد.

رنگ پوست شما مهم نیست، رژهایی با رنگ صورتی تیره، قرمز و شرابی به هر رنگ پوستی می آیند. با این حال، رژلبهای تیره روی یک پوست با رنگهای مات فوق العاده خوب و زیبا به نظر می رسد.

خانم هایی که پوستی برنزه یا تیره دارند می توانند با پالت سایه هایی از رنگ قرمز تیره با خیال راحت آرایش کنند. اگر سبزه هستید هر چیزی از رنگ های نود، نارنجی ها، صورتی ها و قرمزها می توانند روی پوست شما عالی به نظر بیایند. در پایان کار از یک خط لب هماهنگ با رنگ رژتان استفاده کنید.

رنگ رژ لب های مناسب برای آرایش در پاییزو زمستان

موارد بیشتری هست که باید به آن توجه کنید:

  • اگر برای آرایشی جذاب اعتماد به نفس کافی ندارید رنگ مایه های مات را امتحان کنید اما دقت داشته باشید قبل از هر کاری لب هایتان را مرطوب کنید. هیچ کس تصور خوبی از رنگ مایه های روشن رژلب روی لب های ترک خورده و خشک ندارد.
  • اگر نمی خواهید هیچ تجربه ای در آرایش با رنگ قرمز داشته باشید رنگ مایه هایی مثل آلبالویی یا ارغوانی را امتحان کنید. میتوانید رنگ مایه های مختلف را با هم ترکیب و هماهنگ کنید.
  • اگر از رژلب هم خوشتان نمی آید چرب لبها را امتحان کنید. رنگ مایه های گرم مثل قرمز انگور فرنگی، آلبالویی و عسلی را پیدا کنید. یک عمده فروش توزیع کننده لوازم آرایش می تواند به شما سایه های زیادی از این رنگ ها را نشان دهد.

برای گونه هایی درخشان

ممکن است آنقدر که برای تابستان لازم است نخواهید از برنزر استفاده کنید. با این حال، مقدار کمی برنزر روی گونه هایتان شما را گلگون نشان می دهد. یک رژگونه کرمی هم می تواند برای پاییز و زمستان و در شب چشمگیر باشد.

رنگ لاک های مناسب برای پاییز و زمستان

رنگ مایه های تیره، بهترین رنگ لاک ها برای پاییز و زمستان هستند. رنگ های سرد را کنار بگذارید و از بنفش تیره، شرابی، آبی نیلی یا مسی برای ناخن هایتان استفاده کنید. این رنگ مایه ها روی ناخن های آراسته و سوهان زده شما عالی به نظر می آیند.

کلکسیون دیزاینهای پاییزی و بسیار زیبای ناخن

نکات آرایشی بیشتر

این هم نکاتی دیگر برای آرایش حرفه ای پاییزی و زمستانی که ممکن است برایتان مفید و کاربردی باشد:

  • استفاده از یک خط چشم قهوه ای تیره یا مداد چشم قهوه ای شکلاتی در پلک و بین مژه های بالایی ممکن است برای شما هم زیبا و خاص به نظر برسد.
  • بیش از حد آرایش نکنید چون در آخر شبیه جعبه آبرنگ می شوید. سراغ رنگ مایه های طبیعی مثل قهوه ای ها و صورتی های روشن بروید.
  • اگر میخواهید چشم هایتان جذاب به نظر برسد. آرایشی دودی بهترین انتخاب ممکن برای آرایش چشم در پاییز و زمستان است.
  • مهم نیست هوای بیرون چقدر سرد است، دقت کنید کرم پودر یا مرطوب کننده تان حاوی میزان بالایی SPF باشد.
  • استفاده از عطرهایی با بوهای شیرین طبیعی به خصوص عطرهایی جذاب با بوی میوه ها و گل ها انتخابی عالی برای پاییز و زمستان است.

آرایش اصولی در پاییز و زمستان

ترجمه و گردآوری شده در مجله اینترنتی دلگرم

بیشتر بخوانید:

۱۲ نکته و ترفند طلایی برای آرایش زمستانی

مدل آرایش مختص فصل پاییز و زمستان

برای خشکی پوست در پاییز چه کنیم ؟

پاییزی ترین رایحه های زنانه با پیشنهاد ۱۵ عطر پرفروش و ماندگار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits