دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاثیر ضدآفتاب ها در سلامت پوست شما
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
پوست بزرگترین ارگان بدن است که به عنوان یک لایه و مرز محافظت کننده از اجزای داخلی عمل نموده و به تنظیم هر چه بهتر دمای بدن و دفع عوامل مضر و سموم به بیرون بدن کمک می‌کند. فرآیند رشد پوست یک چرخه دائمی و پیوسته است که طی آن همزمان با مرگ سلول‌های...

باید بدانید که هر جنبه‌ای از زندگی شما می‌تواند بر روی پوستتان تاثیر داشته باشد. از رژیم غذایی گرفته تا نحوه و میزان خواب شبانه، همگی بر روی سلامتی و شادابی پوست شما تاثیر زیادی دارند. پوست سالم در برابر پیر شدن به مراتب بهتر عمل کرده و در صورت آسیب‌ دیدن نیز سریع‌تر بهبود می‌یابد.

به همین دلیل هر فردی باید در طول زندگی تلاش کند با به‌کارگیری روتین‌های مخصوص مراقبت پوست وضعیت سلامت و شادابی پوست خود را در بهترین حالت نگه دارد.

پوست صورت و بدن انسان به عنوان خارجی‌ترین لایه هر روز با عوامل آسیب‌رسان مختلفی سر و کار دارد. بسیاری از افراد با رعایت یک سری نکات می‌توانند به راحتی از اکثر این آسیب‌ها جلوگیری کنند. مراقبت از پوست کارآمد به معنی پاکسازی مناسب پوست است. پوست انسان برای زنده ماندن و حفظ سلامتی به رطوبت نیاز دارد، بنابراین نباید برای شستشوی صورتتان از آب گرم استفاده کنید.

علاوه بر این، استفاده از صابون‌های شیمیایی با خشونت زیاد می‌تواند باعث از بین بردن رطوبت و چربی‌های مفید سطح پوست شود. به همین دلیل پس از شستشوی پوست صورت و یا بدن توصیه می‌شود حتما از یک مرطوب کننده و آبرسان مناسب استفاده کنید تا رطوبت و شادابی پوست همواره حفظ شود.

نکته مهم این است که یک روتین مراقبتی از پوست تنها ظاهر پوست شما را بهبود نمی‌دهد. در واقع هدف از چنین روتینی افزایش سلامت پوست صورت و بدن شماست. عادت‌های نادرست در روتین‌های مراقبت از پوست می‌تواند باعث بروز انواع جوش، التهاب، آکنه و همچنین چین و چروک شود. پوست ناسالم در برابر بیماری‌ها و آلودگی‌های محیطی بسیار شکننده و ضعیف عمل می‌کند. مراقبت اصولی و درست از پوست به خصوص در افرادی که با مشکلات پوستی نظیر پسوریازیس و یا حساسیت‌های مختلف درگیر هستند بسیار حائز اهمیت است.

مراقبت از پوست بعد از آرایش

مراقبت از پوست روتین

اکثر خانم‌ها پیش از خواب و برای پاک کردن آرایش صورت خود روتین مراقبتی خاصی را به کار می‌برند که شامل مراحل مختلفی است. تقریبا تمامی این روتین‌ها شامل پاک کردن آرایش با پد یا یک محلول آرایش پاک کن مناسب، شستشوی صورت و در نهایت استفاده از یک کرم مرطوب کننده و یا آبرسان می‌شود.

اما یکی از محصولاتی که متاسفانه هنوز استفاده از آن در بین بسیاری از خانم‌ها به خوبی مرسوم نشده، خرید تونر یا تونیک پوست است. این محصول آرایشی بهداشتی در واقع نقش بسیار موثری در تضمین سلامتی و لطافت پوست شما ایفا می‌کند. زمانی که پوست صورت خود را با یک شوینده صورت می‌شویید تعادل چربی و PH پوست بهم ریخته و از حالت تعادل خارج خواهد شد. در چنین شرایطی پوست شما ممکن است دچار التهاب و یا آسیب شده و اگر این موضوع دائما تکرار شود احتمالا باید منتظر پیامدهای بدتری باشید!

استفاده از تونر یکی از بهترین کارهاییست که هر خانمی می‌تواند برای حفظ تعادل PH پوست خود انجام دهد. علاوه بر این، حتی پس از شستشوی پوست صورت ممکن است باز هم بخشی از آلودگی‌ها و گرد و غبار در سطح پوست و یا منافذ آن باقی بماند. یک تونر مناسب و سازگار با پوست شما می‌تواند به خوبی این آلودگی‌ها را پاکسازی کرده و همچنین PH پوست شما را نیز به تعادل برساند. همچنین تونر به خوبی می‌تواند رطوبت، چربی و سایر مواد مفیدی که در هنگام شستشو از سطح پوست پاکسازی شده‌اند را مجددا بازگردانده و لطافت و شادابی پوست صورتتان را تضمین کند.

از دیگر مزایای تونر می‌توان به از بین بردن آثار به جای مانده ناشی از آرایش کردن، حذف جلوه براق ناشی از چربی و کثیفی، کوچک کردن منافذ پوستی اشاره کرد. توجه داشته باشید که برای بهره‌گیری از مزایای تونر بهتر است به سراغ انواع فاقد الکل، اسانس و مواد شیمیایی سنگین و مضر بروید.

چطور از پوستمان در برابر اشعه UV محافظت کنیم؟

حتما بارها و بارها از مضرات نور مستقیم خورشید شنیده‌اید. این مساله بسیار مهم بوده و می‌تواند تا حد محسوسی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. در واقع از هر پنج آمریکایی یکی از آنها به نوعی از سرطان پوست مبلات بوده و این آمار با توجه به افزایش میزان تابش اشعه فرابنفش خورشید و همچنین دستگاه‌های سولاریوم در حال رشد است. به همین دلیل یکی از نکاتی که باید حتما در روتین مراقبت از پوست خود به آن توجه نمایید نور مستقیم آفتاب است. در این زمینه کرم‌های ضد آفتاب یک راهکار بسیار کارآمد و در دسترس هستند که هر فردی می‌تواند از آنها استفاده نماید.

اگرچه هنوز هم برخی از افراد استفاده از پوشش‌های فیزیکی نظیر لباس‌های آستین‌دار، عینک آفتابی و یا انواع کلاه را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند اما چه بخواهید و چه نخواهید وقتی در روزهای آفتابی قصد بیرون رفتن دارید باید از یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب و سازگار با پوستتان استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب مرغوب و با کیفیت می‌توانند شما را از خطر مبتلا شدن به ملانوما، کشنده‌ترین نوع سرطان پوست، محافظت کند.

اما اگر به زیبایی و جوانی خود اهمیت می‌دهید استفاده از کرم‌های ضد آفتاب باز هم می‌تواند به شما کمک کند. این محصولات تُن رنگی پوست شما را متعادل نموده و از بروز لک‌های قهوه‌ای و یا بی‌رنگ شدن نقاطی از پوست جلوگیری نموده و همچنین به طور موثری از ایجاد چین و چروک‌های پوستی پیشگیری می‌کند.

هر نوع پوستی که داشته باشید استفاده از یک کرم ضد آفتاب زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرید ضروری خواهد بود. در واقع مهم نیست که دچار آفتاب سوختگی می‌شوید یا نه، نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش تاثیرات منفی و مخرب خود را بر روی پوست شما خواهد گذاشت. علاوه بر این، در حال حاضر محصولات ضد آفتاب برای سهولت استفاده در انواع مختلفی نظیر اسپری، مینرال، استیک و انواع مقاوم در برابر عرق و آب وجود دارند که با توجه به نیاز خود می‌توانید آنها را تهیه کنید.

حفظ طراوت و شادابی پوست

تاثیر ضدآفتاب ها در سلامت پوست شما

مرطوب سازی پوست یکی از مهمترین روش‌هاییست که هر فردی می‌تواند با به‌کارگیری آن از پوست خود مراقبت کند. متاسفانه این نکته مهم توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود. استفاده از یک رژیم غذایی که رطوبت کافی پوست را تامین کند نه تنها باعث درخشش و شفافیت بیشتر پوست شما می‌شود بلکه سرعت بروز علائم پیری را نیز تا حد محسوسی کاهش خواهد داد.

علاوه بر این، وصله‌ها و نقاط خشک و خشن پوست با استفاده از مرطوب سازی و رژیم غذایی مناسب نرم شده و پوست در برابر آسیب‌های ناشی از آب و هوا و محیط در طول روز مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

لوسیون بدن یا همان بادی لوشن‌ یکی از بهترین محصولاتی هستند که می‌توانید برای حفظ رطوبت و لطافت پوستتان از آن بهره ببرید. بخش اعظمی از فرمولاسیون لوسیون‌های بدن از آب تشکیل شده است. علاوه بر این، مقدار کمی روغن نیز در ترکیبات این نوع از لوسیون‌ها به‌کار رفته و به همین دلیل برای استفاده بر روی تقریبا هر نوع پوستی مناسب خواهند بود.

لوسیون بدن می‌تواند فواید زیادی برای پوست بدنتان به همراه داشته باشد. در واقع بسیاری از متخصصین زیبایی پوست توصیه می‌کنند پس از استحمام برای مرطوب کردن سطح پوست حتما از یک لوسیون بدن استفاده نمایید. لوسیون‌های بدن می‌توانند باعث ایجاد آرامش پوست، کاهش حساسیت‌ها، جلوگیری از خشکی پوست، افزایش شفافیت و لطافت پوست و همچنین ایجاد بوی خوش و آرامش بخش شوند.

اگر برای خرید به یک داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید متوجه می‌شود که تقریبا اکثر مرطوب کننده‌های مخصوص بدن اساسا از نوع لوسیون هستند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مرطوب سازی لوسیون‌های بدن به صورت نفوذی نبوده و به همین دلیل اگر پوستتان خیلی خشک و حساس بوده و به توجه ویژه‌ای نیاز دارد بهتر است از محصولات دیگری نظیر کرم بدن و یا حتی بهتر از آن، کره بدن نیز استفاده کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

فیلر پوست چیست و چه فوایدی دارد؟

آموزش پاکسازی پوست صورت در منزل

8 خاصیت اثبات شده روغن میخک برای سلامت پوست و مو

برای خشکی پوست در پاییز چه کنیم ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits